Wednesday, January 3, 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ κυρίας ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΟΜΑΝΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ κυρίας ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΟΜΑΝΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η κυρία Ελένη Λωρίτου καταχώρησε σχόλιο για τη δικομανία ορισμένων κληρικών, οι οποίοι καταθέτουν μήνυση, για εκκλησιαστικά και θεολογικά θέματα, σε πολιτικά δικαστήρια.

Σ' αυτό αναφέρεται σε τέσσερις περιπτώσεις:

1.) Στην αγωγή του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου σε βάρος του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για την κυριότητα του κτήματος Προμπονά,
2.) Στη μήνυση σε βάρος του π. Θεόδωρου Ζήση στο επισκοπικό δικαστήριο της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης,
3.) Στη μήνυση του Σεβ. Δημητριάδος Ιγνάτιου και ιερέων του σε βάρος ζηλωτών μελών της Μητροπόλεως του, και
4.) Στην καταδίκη μου από αναρμόδιο πολιτικό δικαστήριο που προσέφυγε ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

1.) Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος διέπραξε σοβαρώτατο κανονικό παράπτωμα με την αγωγή σε βάρος του Οικουμενικού Πατριάρχη. Αν θεωρεί ότι η αποδοχή εκ μέρους του Πατριάρχη της δωρεάς του κτήματος Προμπονά αποτελεί εισπήδηση, γιατί δεν στέλλει σχετική επιστολή στον Παναγιώτατο; Αν ο Πατριάρχης δεν συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του Μακαριώτατου, ο Αρχιεπίσκοπος μπορεί να παραπέμψει το θέμα στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο ή ακόμη και στη Σύνοδο της Ιεραρχίας και στη συνέχεια αν χρειαστεί σε Μείζονα Σύνοδο. Τι δουλειά έχουν τα πολιτικά δικαστήρια να αποφανθούν τι αποτελεί και τι δεν αποτελεί εισπήδηση;

2.) Η παραπομπή του π. Θεόδωρου Ζήση σε επισκοπικό δικαστήριο επειδή αποτειχίστηκε, πάσχει πολλαπλώς, επειδή ο Σεβ. κ. Άνθιμος δεν κάλεσε νομίμως τον κατηγορούμενο σε απολογία και επειδή δεν στήριξε το κατηγορητήριο στους Ιερούς Κανόνες.

Και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να στοιχειοθετηθεί κατηγορητήριο σε βάρος του π. Θεοδώρου, αφού δεν έκανε τίποτα άλλο εκτός από το να ενεργοποιήσει τον ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου;

Από πότε έγινε να παραπέμπεται ένας κληρικός σε επισκοπικό δικαστήριο επειδή εφαρμόζει τους Ιερούς Κανόνες;

3.) Η παραπομπή σε δίκη ευλαβών μελών της Εκκλησίας εκ μέρους του Σεβ. Δημητριάδος και άλλων κληρικών του είναι απαράδεκτη, επειδή οι Ιεροί Κανόνες απαγορεύουν την προσφυγή κληρικών σε πολιτικά δικαστήρια για να λυθούν εκκλησιαστικές και θεολογικές διαφορές. Αν ο Σεβασμιώτατος πιστεύει ότι οι ζηλωτές της Μητροπόλεως του τον αδικούν μπορεί κάλλιστα να τους απευθύνει πρόσκληση για να συζητήσει μαζί τους τις όποιες αντιρρήσεις τους για τη διακονία του και να τους εξηγήσει τις δικές του θέσεις για να καθησυχάσει τη συνείδησή τους. Όχι να τους τραβολογά στα πολιτικά δικαστήρια.

4.) Οι αναγνώστες μπορούν να κρίνουν αν η προσφυγή του σεβαστού π. Βασίλειου Βολουδάκη σε πολιτικό δικαστήριο σε βάρος μου είναι συμβατή -έστω και εκ αποστάσεως- με τους Ιερούς Κανόνες και το εκκλησιαστικό ήθος ή αν είναι χαρακτηριστικό δείγμα “πνευματικής γυφτιάς”, όπως έλεγε ο Άγιος Παίσιος.

Αν ο σεβαστός π. Βασίλειος πιστεύει ότι άδικα τον κατηγορώ ως Μακρακιστή και Παποκαισαριστή μπορεί να με καταγγείλει στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής στην οποία υπάγομαι. Ποιο νόημα έχει η μήνυση σε ανάρμοδιο πολιτικό δικαστήριο, η ετυμηγορία του οποίου δεν με αφορά αφού ζω στην Αμερική και όχι στην Ελλάδα;

Μέχρι στιγμής και παρόλον ότι επανειλημμένως προκάλεσα τον σεβαστό π. Βασίλειο να συζητήσουμε από τις στήλες του “Ορθοδόξου Τύπου” τις κακοδοξίες του, για να αποδείξω τις πλάνες του, ο σεβαστός και λίαν αγαπητός Γέρων κωφεύει στην πρόκλησή μου. 

Σε κάθε περίπτωση αν τελικά ο αγαπητός π. Βασίλειος δεχτεί την πρόκλησή μου για να συζητήσουμε τις κακοδοξίες του από τις στήλες του “Ορθοδόξου Τύπου” ή και με καταγγείλει στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής, ας είναι βέβαιος ότι έχω καλά ράμματα για την Μακρακιστική και Παποκαισαρική γούνα του.

Για την ώρα τουλάχιστον δεν φαίνεται, όμως, να το τολμά, επειδή γνωρίζει τις συνέπειες.

*****

Παραθέτουμε στη συνέχεια το σχόλιο της κυρίας Λωρίτου που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω άρθρου.

Η ΔΙΚΟΜΑΝΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ

Της κυρίας Ελένης Λωρίτου
=====

Δηλαδή, κύριε Τελεβάντο, θα πάνε στην αίθουσα του δικαστηρίου ως διάδικοι ο Οικουμενικός Πατριάρχης και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος; Ξέρω, επειδή καταλαβαίνουν ότι είναι ντροπή, θα στείλουν τους αντιπροσώπους των. Όμως δεν ντρέπονται επίσκοποι να υποκινούν δικαστικές διώξεις για να φιμώσουν την δημόσια κριτική εις βάρος των; Εμφανίζονται στις δικαστικές αίθουσες κληρικοί ως ενάγοντες και δέχονται τις επιπλήξεις από τον δικαστικό λειτουργό, ότι είναι άτοπο κληρικοί που κηρύττουν την αγάπη να βρίσκονται ως διάδικοι μέσα στις δικαστικές αίθουσες. Τον είπαμε λέει αιρετικό! Και πήγε στην δικαστίνα να του πεί τι; Ότι είναι ή ότι δεν είναι αιρετικός; Και τι ξέρει η δικαστίνα από αυτά; Η δικαστίνα μπορεί να είναι ακόμα και άθεη. Αν γνωρίζει τά περί αιρέσεως, τότε γνωρίζει και τους Ιερούς Κανόνες που απαγορεύουν τους κληρικούς να επιλύουν τις διαφορές τους -και μάλιστα τις εκκλησιαστικές διαφορές- στις δικαστικές αίθουσες. Αυτά είναι τά κατορθώματα του Δημητριάδος κ. Ιγνατίου και των παπάδων του!

Όμως και ο σεβαστός π. Βολουδάκης θριαμβολογεί ότι 
έχει καταδικάσει τον Τελεβάντο σε κάποια δικαστική ποινή. Αλλοίμονο στον κληρικό που στηρίζει το δίκαιό του σε δικαστικές καταδίκες. Τον πληροφορούμε, ότι τίποτα δεν μας λένε τέτοιου ειδους καταδίκες, μάλιστα το αντίθετο αποτέλεσμα φέρουν. Ακόμα περισσότερο βυθίζεται στα τάρταρα της συνειδήσεώς μας. Κοιτάξτε, πάτερ μου, να γίνετε πιο ξεκάθαρος, να μην σας βαραίνουν όλες οι αιτιάσεις που σας έχουμε απευθύνει -μια που το έφερε η κουβέντα να δημοσιεύσετε εκείνη την επιστολή μου- και αφήστε τις απειλές με δικαστικές καταδίκες. Τον δικάσατε τον Τελεβάντο, και λοιπόν;

Βρίσκεται σε εξέλιξη μία δικομανία με ιερές δίκες, με παπάδες ενάγοντες που πάνε στα δικαστήρια για να βρούνε την χαμένη τιμή τους, με ράσα και σκισμένες υπολήψεις να περιφέρονται μέσα στις δικαστικές αίθουσες και σκηνές απείρου κάλλους.

Στο ίδιο πνεύμα της δικομανίας εντάσσεται και η δίκη

παρωδία του Θεσσαλονίκης Ανθίμου εναντίον του π. Θεοδώρου Ζήση, αν και δεν διεξάγεται σε έδαφος πολιτικό, αλλα αμιγώς εκκλησιαστικό. Μένει να μάθουμε αν η δικαστική δίωξη θα συνεχιστεί στο συνοδικό δικαστήριο προς καθαίρεση. Άντε και θα στείλουν τον π. Θεόδωρο στο συνοδικό δικαστήριο και θα τον καθαιρέσουν. Τίποτα δεν θα αλλάξει για την θέση που έχει ο π. Θεόδωρος στην συνείδηση της Εκκλησίας και καθόλου μία ενδεχόμενη καθαίρεση δεν θα βλάψει την αξία της ομολογίας του. Θα έπρεπε όλοι οι δικομανείς επίσκοποι και παπάδες να αγωνίζονται να κερδίζουν τις μάχες της καθημερινής διακονίας τους. Οι πραγματικές μάχες δίνονται μέσα στην ζωή και όχι σε δικαστικές αίθουσες πολιτικές ή εκκλησιαστικές. Η διωκτική μανία τους τίποτα δεν τους προσφέρει, αλλά αντίθετα επισωρεύει αναμμένα κάρβουνα στο κεφάλι τους. 

4 comments:


  1. Και να ήθελε, κ. Τελεβάντο , ο ηθοποιός Λαζόπουλος να ενσαρκώσει τον επίσκοπο ή τον παπά ως έναν μικρό Μήτσο στην επιτυχημένη του τηλεοπτική σειρά , ποιος θα έβγαζε πέρα εμάς τις θεούσες και τις τσιρίδες μας , οι οποίες βιώνουμε κατά ένα τραγικό τρόπο τις αντινομίες μεταξύ του ονειρικού μας κόσμου και του αδήριτου ρεαλισμού; Πού παέν’ σ ρέ Καραμήτρο με τά ράσα μέσα στις δικαστικές αίθουσες ; Παέν’ ς να σου πεί η δικαστίνα αν είσαι αιρετικός , αν είσαι νεωτεριστής , αν είσαι οικουμενιστής ,αν τά λές μπουζουξίδικα , αν είσαι Μακρακιστής , αν είσαι Ρασπούτιν , αν είσαι καταληψίας του Ορθοδόξου Τύπου ; Και πού τά ξέρει αυτά η δικαστίνα ; Η δικαστίνα μπορεί να είναι και άθεη Δέν σε είπα ούτε μ….. ούτε π….. εντάξει ; Το να είναι κανείς κάτοικος του χωρίου Μαλακίου δεν σημαίνει αυτό , άλλο που μερικές φορές μπαίνει σε πειρασμό η απελέκητη και ωμή λαϊκή γλώσσα Μία κυρία ζήτησε κάποτε το ξενοδοχείο ΄΄ η Μ….΄΄ και κάποια άλλη κυρία ζήτησε σε ένα ανθοπωλείο το λουλούδι ΄΄ α….΄΄ Δεν φταίω εγώ γι αυτές τις σεξιστικές παραδρομές της γλώσσας Το ίδιο θα έκανε η λαϊκή γλώσσα και με τις μεταφράσεις των λειτουργικών κειμένων Ακούσαμε ήδη για ΄΄ παχειά κρέατα ΄΄ , δεν ξέρω τι άλλο θα ακούγαμε αν τελικά επικρατήσουν ….για ΄΄ πορδίτσες΄΄ του Χριστού και παραλλαγές του ΄΄γ….΄΄ και δεν ξέρω τι άλλο Ο Λούλης σε είπε κλέφτη του εκκλησιαστικού χρήματος και σύ τά έκανες γαργάρα Διαλεύκανε σε παρακαλώ τά σοβαρά ποινικά αδικήματα που σε βαρύνουν , για τά οποία είναι αρμόδια τά πολιτικά δικαστήρια και συμμάζεψε τους τραμπούκους σου Εκεί όμως προτίμησες την λήθη και το κουκούλωμα και προσπαθείς να αντιμετωπίσεις την κριτική μας στα θέματα της πίστεως με μεθόδους εκφοβισμού Πρώτον πιστεύω στην ακεραιότητα των δικαστικών λειτουργών και δεύτερον ,αν παρ’ ελπίδα υπερισχύσουν εξωδικαστικοί μηχανισμοί , θα αποδεχθώ ασμένως την φιλοξενία μου σε ένα από τά κέντρα φιλοξενίας της πατρίδος μας, όπου βρίσκουν καταφύγιο οι παντοειδείς άστεγοι φυσικοί και πνευματικοί Τζάμπα ξενοδοχεία έχουν γίνει οι φυλακές στην χώρα των αστέγων

    ReplyDelete
  2. Νοιώθουμε πνευματικοί άστεγοι της πνευματικής σας πατρότητος


    Σε κάποια από τά πολλά σχόλια κ. Τελεβάντο , που η καλωσύνη σας μου επέτρεψε να καταχωρήσω στις αναρτήσεις σας , κάναμε λόγο για την εκτίμησή μας, ότι η ακαδημία θεολογικών σπουδών του Δημητριάδος ήταν σχεδιασμένη να λειτουργήσει από τον Χριστόδουλο Αλλωστε λειτούργησε με την άδειά του και την ανοχή του ως αρχιεπισκόπου μέχρι τον θάνατό του Ο λαός λέει ΄΄όλα τά γ’ρούνια την ίδια μουσούδα έχουν ΄΄ Δεν μπορούμε όμως να αγνοήσουμε ότι υπάρχουν και κάποιες διαφορές Δεν νομίζω ότι θα έφτανε ποτέ ο Χριστόδουλος, που τον χαρακτήριζαν κάποιες χάρες , σε αυτή την ΄΄πνευματική γυφτιά ΄΄ να δέρνουν μία γυναίκα μπροστά στα μάτια του μέσα στον ναό , επειδή πετάχτηκε και είπε ότι ο Μέγας Αντώνιος δεν μίλησε μόνο για την αγάπη , αλλά μίλησε και για τις αιρέσεις Νομίζω ότι θα είχε την ευφυία να δράξει την ευκαιρία και μιάς πρωτοτυπίας να πεί : Μπράβο Ελένη ! Ο Μέγας Αντώνιος μίλησε και για τις αιρέσεις ! Και πράγματι , αν και ο Χριστόδουλος πήγε να κάνει μεταφράσεις , δεν άργησε να τις πάρει πίσω Ντράπηκε από αυτά που άρχισε να του σέρνει ο εκκλησιαστικός τύπος Όχι μόνο δεν θα έφτανε σε φαινόμενα τραμπουκισμών μέσα στους ναούς , αλλά όπως λέτε κ. Τελεβάντο θα αντιμετώπιζε τά θέματα με πνευματική πατρότητα και ΄΄πνευματική αρχοντιά ΄΄ Με κανένα τρόπο δεν θα επέτρεπε στον παπα Αλέξανδρο Σαγάνη , να καταφύγει στα πολιτικά δικαστήρια και να διασύρει το ράσο και δεν νομίζω ότι -- για αυτό τουλάχιστον το θέμα-- δεν θα δεχόταν την αίτησή μου για ακρόαση Αντίθετα ο διάδοχός του Ιγνάτιος όχι μόνο δεν συμμάζεψε τον παπά του , όχι μόνο δεν ζήτησε ο ίδιος, όπως λέτε , να με δεί ,αλλά υπεροπτικά απέρριψε την δική μου αίτηση για να τον δώ Δηλαδή σεβασμιότατε κ. Ιγνάτιε , τι το σημαντικότερο έχετε να κάνετε από αυτά τά θέματα της πνευματικής διαποίμανσης της μητροπόλεώς σας και δεν σας μένει χρόνος από τά τρεχάματα στα οικουμενιστικά συνέδρια ; Προσωπικώς πιστεύω ότι ήταν τόσο μεγάλος ο εξευτελισμός της αιρετικής και εθνομηδενιστικής Ακαδημίας , που δεν νομίζω ότι ο Χριστόδουλος θα το άντεχε Γνωρίζουμε ότι ήταν δίψυχος , θεός συγχωρέσ’τον , δίγλωσσος , βαθειά διχασμένος , ώστε να μιλάμε για δύο Χριστόδουλους , εύκολα παρασυρόμενος από τον αρριβισμό των συνεργατών του , αλλά διατηρούσε μία προσωπική αξιοπρέπεια Η απόδειξη είναι ότι πήρε πίσω πάρα πολλές αποφάσεις του , όπως οι μεταφράσεις που προαναφέραμε , η κάθαρση της εκκλησίας από τους ομολογητάς πατέρες όπως ο π. Θεόδωρος Ζήσης Ο π. Θεόδωρος μας αποκάλυψε στο αρχονταρίκι του αγίου Αντωνίου , ότι ο ίδιος ο Χριστόδουλος ζήτησε και έκανε διάλογο με κάθε αξιοπρέπεια με τον π. Θεόδωρο και έστειλε ανθρώπους στο σπίτι του , που γονάτισαν στην κυριολεξία και του ζήτησαν συγγνώμην και έφεραν τον π. Θεόδωρο σε μία δύσκολη θέση και τελικά πήρε πίσω την δίωξη του π. Θεόδωρου Μακάρι να έκανε το ίδιο και σήμερα ο παναγιώτατος κ. Άνθιμος και ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και να άρουν την εκ νέου δίωξη του π. Θεοδώρου Μόνο ένα καθεστώς τυραννίας καθαρίζει την πόλη από τους πνευματικούς , τους τιμίους , τους αγίους , τους αγωνιστάς Μία τέτοια ιδιότυπη ΄΄κάθαρση ΄΄ ορίζεται ως το πολίτευμα της τυραννίας κατά τον Πλάτωνα

    ReplyDelete
  3. Το συμπερασμα είναι ότι στην εκκλησία θριαμβεύει η συναλλαγή και η ευνοιοκρατία Δεν μας φταίει κανένας Λαζόπουλος και ο οποιοσδήποτε άλλος θεατρίνος και προσωπικώς δεν θα πάω ως θεούσα να τσιρίξω έξω από κανένα θέατρο, αν δείχνουν τον παπά ή τον δεσπότη να κάνει το Σταυρό του μέχρι το ΄΄ πουλί του΄΄ Ετσι και αλλιώς ΄΄ μικροί Μήτσοι΄΄ είναι , τόσο μικροί πέρα από κάθε φαντασία ενός καλοπροαίρετου ανθρώπου , που εντάσσεται μέσα στην εκκλησία και σέρνει την καλή του ανατροφή σε μία δοκιμασία Ας πάει να τσιρίξει η Φρειδερίκη , η Αντιγόνη --- κάθε ομοιότητα συμπτωματική – που εμπίπτουν στην ΄΄ψυχολογική ΄΄ ευνοιοκρατία κατά τον κ. Μπουγά ,
    http://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/ioannis-mpougas-gia-ola-ftaiei-o-episkopos/:, δηλαδή πιστεύουν ότι χωρίς αυτές δεν κάνει ο επίσκοπος , άς πάει να τσιρίξει ο κάθε επαγγελματίας που προσδοκά , πάντα κατά τον κ. Μπουγά , άς πάει να τσιρίξει το βόδι η παπαδιά που την σέβεσαι ως παπαδιά και της λές ΄΄καλημέρα ΄΄ και ακούς ένα ΄΄μού΄΄ Τι μού κυρά μου ; Μού κάνουν τά βόδια Αυτή η θέση της κοινωνικής λειτουργού της μητροπόλεως Δημητριάδος έχει δεινοπαθήσει Οι διάφοροι συνάνθρωποί μας με ειδικές ανάγκες ακούνε για κοινωνική λειτουργό της μητροπόλεως Δημητριάδος και φεύγουν μακρυά Αυτά κάνουν οι εκκλησιαστικές συναλλαγές , για τις οποίες μιλάμε θεωρητικά , χωρίς να αναφερόμαστε σε γεγονότα Τά γεγονότα είναι μία πραγματικότητα , δεν τά βγάζουμε από το μυαλό μας Εγώ γιατί να πάω να τσιρίξω ! Ας αφήσουμε τους θεατρίνους να υπηρετούν την τέχνη και να ενσαρκώνουν τον κάθε Μήτσο , που προβάλλει στο εκκλησιαστικό και κοινωνικό προσκήνιο Άλλωστε δεν είμαστε εχθροί της τέχνης ,αλλά λάτρεις της περισσότερο από κάθε κουλτουριάρη επίσκοπο , που βγαίνει στο γυαλί και μας δικάσκει ήθος και φωταδισμό

    ReplyDelete
  4. Κύριε Τελεβάντο , δέν εμφανίζεται το σχόλιό μου , που πήρατε αφορμή να κάνετε αυτή την ανάρτηση , για την οποία θερμά σας ευχαριστώ εν όψει της επικείμενης δίκης μου Σας έστειλα ένα σχόλιό μου , συγγνώμη για τήν έκταση ,αλλά ήταν αναγκαία Οποιο και άν ήταν το σχόλιό μου που πήρατε αφορμή δέν έχει σημασία Το νόημα θά ήταν περίπου αυτό το οποίο προσπάθησα να αναπτύξω .....

    ReplyDelete