Tuesday, November 14, 2017

ΣΥΝΕΧΙΣΗ ή ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ; Β


ΣΥΝΕΧΙΣΗ ή ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ;

Β΄

Τί λέγουν οἱ ἅγιοι καί θεοφόροι Πατέρες

Του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου
=====

Οἱ οἰκουμενιστές ἰσχυρίζονται ὅτι στούς διαλόγους δίνουν μαρτυρία πίστεως. Δέν ἔχουν, ὅμως, νά δείξουν οὔτε ἕνα τουλάχιστον καρπό μετανοίας καί μεταστροφῆς αἱρετικοῦ ἤ ἑτεροθρήσκου μέσῳ τῶν διαλόγων.  Μετά ἀπό 100 περίπου χρόνια διαξαγωγῆς τῶν διαλόγων οὔτε ἕνας αἱρετικός ἤ ἀλλόδοξος δέν ἐπέστρεψε στήν Ὀρθοδοξία. Εἶναι φοβερή ἡ καταγγελία τοῦ ἐπί 20ετίας συμπροέδρου τῆς Μικτῆς Θεολογικῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ Διαλόγου μεταξύ Ὀρθοδόξων καί Παπικῶν Ἀρχιεπισκόπου Αὐστραλίας   κ. Στυλιανοῦ, ὁ ὁποῖος χαρακτήρισε τόν διάλογο «ἀνόσιο παίγνιο»[5]. Προκαλεῖ, ἐπίσης, ἐντύπωση ὅτι, ἐνῶ ἔγιναν καί γίνονται ἐπί ἑκατό χρόνια περίπου οἱ διάλογοι αὐτοί τῆς  Ὀρθοδόξου  Ἐκκλησίας μετά τῶν αἱρετικῶν καί τῶν ἑτεροδόξων, δέν ἔγινε καί δέν γίνεται κανένας διάλογος ἐνδοορθόδοξος. Γιατί ἄραγε; Ὅλος ὁ διάλογος ἐξαντλεῖται πρός τούς αἱρετικούς καί ἑτεροδόξους καί παραθεωρεῖται ὁ διάλογος μέ τούς Ὀρθοδόξους. 

Ἡ ἀναποτελεσματικότητα τῶν διαλόγων φαίνεται ἀπό τό γεγονός ὅτι, παρ’ὅλες τίς ὑποχωρήσεις τῶν Ὀρθοδόξων, καθόλου δέν κατόρθωσαν νά ἐξευμενίσουν τήν βιαιότητα οὔτε τοῦ Ἰσλάμ, τό ὁποῖο μέ τρομοκρατικές ἐπιθέσεις σ’ὅλο τόν κόσμο (Γαλλία-Παρίσι, Δαμασκός, Βρυξέλλες, Λονδίνο, Αἴγυπτος-Κάιρο, Ρωσία, Ἰσπανία, Λάς Βέγκας) σκορπίζει τόν θάνατο σέ ἀθώους ἀνθρώπους, οὔτε τῶν Ἀρμενίων, οἱ ὁποῖοι πρόσφατα παρεμπόδισαν τήν λιτανεία τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ τῶν Ὀρθοδόξων στά Ἱεροσόλυμα[6].    

Τίς παραπάνω θέσεις περί ναυαγίου, ἀδιεξόδου, τέλματος, ἀκαρπίας καί τερματισμοῦ τῶν συγχρόνων οἰκουμενιστικῶν διαλόγων ἐπιβεβαιώνουν καί ἐπικυρώνουν οἱ ἐκ τῶν Ὀρθοδόξων οἰκουμενιστές συμπρόεδροι τῶν Θεολογικῶν Διαλόγων. Στήν Σύναξη τῶν Ἱεραρχῶν τοῦ Θρόνου στό Φανάρι, πού διεξήχθη ἀπό 29 Αὐγούστου ἕως 2 Σεπτεμβρίου 2015, οἱ ἐκ τῶν Ὀρθοδόξων οἰκουμενιστές συμπρόεδροι τῶν Θεολογικῶν Διαλόγων ἐξεφώνησαν εἰσηγήσεις γιά τήν πορεία τοῦ ἐπισήμου Θεολογικοῦ Διαλόγου. Κοινός τόπος τῶν εἰσηγήσεων εἶναι ὅτι οἱ προοπτικές γιά τό μέλλον τῶν διαλόγων εἶναι δυσοίωνες[7].

Μεῖζον θέμα ἀποτελεῖ ἡ ἐκπροσώπηση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στούς Διαλόγους. Θά πρέπει κάποια στιγμή νά σταματήσει ὁ διορισμός κληρικῶν καί λαϊκῶν, πού εἶναι στυλοβάτες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὡς ἐκπροσώπων τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας στούς Διαλόγους (ὅπως, τῶν Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, Δημητριάδος κ. Ἰγνατίου, Νέας Ἰωνίας κ. Γαβριήλ, κ. Μιλτιάδη Κωνσταντίνου, κ. Γεωργίου Μαρτζέλου κ.ἄ.). Ἀντί αὐτῶν νά διορίζονται ὡς ἐκπρόσωποι στούς διαλόγους παραδοσιακοί κληρικοί καί λαϊκοί (ὅπως οἱ Σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος, Πειραιῶς κ. Σεραφείμ, Κυθήρων κ. Σεραφείμ, Γόρτυνος κ. Ἱερεμίας, Γλυφάδας κ. Παῦλος, π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Γεώργιος Μεταλληνός, κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης κ.ἄ.).  

Ἄς δοῦμε στή συνέχεια, ἄν ἡ ἀπόφαση περί συνεχίσεως τοῦ διαλόγου εἶναι σύμφωνη μέ τούς Ἁγίους καί Θεοφόρους Πατέρες.

Κατά τόν ἅγιο Συμεών Θεσσαλονίκης, «δέν εἶναι ἀνάγκη νά δίνουμε λόγο σέ ὅλους… ἀλλά νά διαλεγόμαστε μέν μέ εἰρήνη μέ αὐτούς, πού ζητοῦν νά μάθουν, νά ἀποφεύγουμε δέ αὐτούς, πού ἐπιλέγουν νά φιλονικοῦν»[8]. Τήν ἀνωτέρω ἄποψη συνιστοῦν ὅλοι οἱ ἅγιοι Πατέρες, συμβουλεύοντας νά μήν παρασυρόμαστε στήν λογομαχία τῶν αἱρετικῶν[9] καί ἰδίως ὅταν καθίσταται φανερό ὅτι δέν ἔχουν σκοπό νά μετανοήσουν. Ἐάν, δηλαδή, οἱ αἱρετικοί ἀπειθοῦν πρός τήν ἀλήθεια καί ἐμμένουν στά δόγματά τους, οἱ Ὀρθόδοξοι ὀφείλουν νά ἐγκαταλείπουν τούς Διαλόγους καί τήν προσπάθεια διαφωτίσεως καί ἐπαναφορᾶς τους στήν Ἐκκλησία. Ἡ διακοπή τῶν Διαλόγων πρέπει νά γίνεται σύντομα, σύμφωνα μέ τήν ἀποστολική ἐντολή «αἱρετικόν ἄνθρωπον μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδώς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καί ἁμαρτάνει ὤν αὐτοκατάκριτος»[10].

(Συνεχίζεται)

No comments:

Post a Comment