Tuesday, October 10, 2017

Ο ΣΕΒ. ΣΗΛΥΒΡΙΑΣ ΜΑΞΙΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ



Ο ΣΕΒ. ΣΗΛΥΒΡΙΑΣ ΜΑΞΙΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Από καιρό σκόπευα να γράψω κάτι για τον μεταμοντερνισμό και τη σχέση του με τον Οικουμενισμό.

Αφορμή για να καταθέσω τις απόψεις μου για το θέμα, πήρα από πρόσφατη ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτη Σηλυβρίας Μάξιμου στο παρεκκλήσι της Παναγίας της Ελευθερώτριας στην Αστόρια της Νέας Υόρκης.

ΤΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΑΝΟΥΡΙΟΥ
________

Το παρεκκλήσι αυτό είναι ένα πολύ ευλογημένο εκκλησάκι. Είναι μικρό, μαζεμένο και κατανυκτικό και έχει στασίδια που ακουμπούν στους τοίχους του ναού όπως συμβαίνει στα αγιορείτικα μοναστήρια.

Η πιο μεγάλη ευλογία είναι το γεγονός ότι στο παρεκκλήσι αυτό τελούνται πολύ τακτικά Θείες Λειτουργίες. Οπωσδήποτε κάθε Σάββατο, αλλά και τις καθημερινές σε πολλές εορτές Αγίων.

Είναι, επίσης, ευλογημένο, επειδή σε αυτό εκκλησιάζονται τακτικά πολλές ευλαβείς ψυχές, που δεν έχουν καμιά συναίσθηση της αρετής τους. Γι’ αυτό και είναι διπλά χαριτωμένες.

Θα μιλήσουμε ελπίζω -εν εκτάσει- στο μέλλον για ορισμένες από τις ευλαβείς αυτές ψυχές.

Ο ΣΕΒ. ΣΗΛΥΒΡΙΑΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΒΗΜΑ
__________

Την περασμένη Τετάρτη γιόρταζε ο πρώτος επίσκοπος Αθηνών Ιερόθεος. Ο Θεοφιλέστατος Ευκαρπίας κ. Ιερόθεος τέλεσε τη Θεία Λειτουργία. Στο τέλος της Λειτουργίας ο Θεοφιλέστατος μας απεκάλυψε ότι στο Ιερό Βήμα ήταν συμπροσευχόμενος ο Σεβ. Μητροπολίτης Σηλυβρίας κ. Μάξιμος τον οποίο και προσφώνησε κατάλληλα και τον κάλεσε να εμφανιστεί στην Ωραία Πύλη για να μας απευθύνει λόγους ωφελείας.

Ο Σεβ. Σηλυβρίας μας μίλησε για το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις δυσκολίες που συναντά για να επιβιώσει στο εχθρικό περιβάλλον που βρίσκεται. Ταυτόχρονα αναφέρθηκε στην έγνοια του Οικουμενικού Θρόνου για την καταπολέμηση του μεταμοντερνισμού που καθαιρεί κάθε οχύρωμα των παραδοσιακών αρχών και θεσμών της κοινωνίας. Γι’ αυτό το λόγο -όπως μας είπε- το Πατριαρχείο επιδιώκει συνεργασία με άλλες Ομολογίες και θρησκείες για να υπάρξει συντονισμένη σθεναρή αντίσταση στο ισοπεδωτικό ρεύμα του μεταμοντερνισμού.

Η αφετηρία του Σεβ. Σηλυβρίας είναι ορθή. Ο πιο μεγάλος κίνδυνος που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος δεν προέρχεται απλά από τον Οικουμενισμό, αλλά από το πολύ πιο δυνατό και περιεκτικό ρεύμα του μεταμοντερνισμού, που είναι η κυρίαρχη φιλοσοφία των ημερών μας.

Η ΣΧΕΣΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΥ
_______

Το πρόβλημα, με την αξιολόγηση του Σεβ. Σηλυβρίας, είναι ότι δεν φαίνεται να κατανοεί τη σχέση Οικουμενισμού και μεταμοντερνισμού.

Ο Οικουμενισμός έχει τις ρίζες του στο 19ον αιώνα με τις διεργασίες που έγιναν στις Διασκέψεις του Αγγλικανισμού στο Λάμπεθ.

Προυπήρχε, δηλαδή, του μεταμοντερνισμού.

Πλην, όμως, με την κατακλυσμιαία επέλαση του μεταμοντερνισμού, ο Οικουμενισμός κατέστη το πιο αποτελεσματικό όπλο στα χέρια του μεταμοντερνισμού.

Η προσπάθεια του Οικουμενικού Θρόνου να καταπολεμήσει τον μεταμοντερνισμό, με τον Οικουμενισμό, είναι απαράδεκτη θεολογικά, αφού είναι έκφραση συγκρητισμού. Ταυτόχρονα είναι και ανεδαφική, επειδή δεν μπορείς να πολεμήσεις την πυρκαγιά με το πετρέλαιο, ούτε τον κατακλυσμό της βροχής αν ελευθερώσεις τον υδάτινο όγκο ενός υδατοφράκη.

Ο μεταμοντερνισμός σχετικοποιεί τα πάντα και καθαιρεί όλα όσα ο παραδοσιακός άνθρωπος θεωρούσε δεδομένα.

Ο Oικουμενισμός έρχεται γάντι στους σχεδιασμούς του μεταμοντερνισμού, επειδή είναι συγκρητιστικό σύστημα που επιτρέπει τη συνύπαρξη θρησκειών και αξιών, οι οποίες, για να συμβιώσουν ειρηνικά, σχετικοποιούν τα δόγματά τους και αρνούνται την αποκλειστικότητα της αλήθειας των δογμάτων που πρεσβεύουν.

Ο μεταμοντερνισμός δεν θα μπορούσε να βρει πιο κατάλληλο όχημα από τον Οικουμενισμό για να προβάλει τους στόχους του. 

Γι’ αυτό η προσπάθεια του Πατριαρχείου να πολεμήσει τον μεταμοντερνισμό με την υιοθέτηση του Οικουμενισμού είναι ότι πιο αντιπαραγωγικό και αναποτελεσματικό.


ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΕΓΚΟΣΜΙΩΝ ΣΤΟΧΩΝ

________

Οι αλήθειες της πίστεως οδηγούν στη σωτηρία των ανθρώπων. Επ’ ουδενί λόγω δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται για να καταπολεμήσουν οιονδήποτε φιλοσοφικό ή κοινωνικό σύστημα. Το να ομολογεί, λοιπόν, ένας ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου ότι οι αλήθειες της πίστεως και η μοναδικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας παίζονται στα ζάρια του Οικουμενισμού για να καταπολεμηθεί ο μεταμοντερνισμός, είναι ότι πιο απαράδεκτο θεολογικά και δείχνει πόσο πολύ εκκοσμικευμένη είναι η θεολογική σκέψη του Σεβασμιώτατου.

Ας σημειωθεί, μάλιστα, ότι ο Σεβ. Σηλυβρίας δεν είναι τυχαίος Ιεράρχης του Θρόνου. Είναι βοηθός σχολάρχης της Σχολής της Χάλκης και βρίσκεται στο short list του Παναγιώτατου για τον Θρόνο της Αμερικής. Άρα η διατύπωση των κακόδοξων αυτών θέσεων προβληματίζει διπλά. Αν οι κακόδοξες αυτές θέσεις διατυπώνονταν από κάποιο που στερείται θεολογικής παιδείας το θέμα δεν θα ήταν τόσο σοβαρό. Απλά θα λέγαμε τόσα ξέρει τόσα λέγει. Όταν, όμως, τις απροκάλυπτες αυτές κακοδοξίες και κατεγνωσμένες αιρέσεις διατυπώνει -ελαφρά τη καρδία- επ' εκκλησίαις, γυμνή τη κεφαλή, ιεράρχης με την Ακαδημαική θεολογική παιδεία του Σεβασμιώτατου Σηλυβρίας τότε προφανώς έχουμε πολύ σοβαρό πρόβλημα, επειδή έχουμε να κάνουμε με συνειδητό Οικουμενιστή ιεράρχη.

ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΘΡΟΝΟ
_________

Ο Σεβ. Σηλυβρίας και ο Θεοφ. Ευκαρπίας μας μίλησαν για τους ηρωικούς αγώνες που καταβάλλει ο Παναγιώτατος και οι άλλοι αρχιερείς του Θρόνου για να κρατήσουν άσβεστη τη λαμπάδα της Ορθοδοξίας και της Ρωμηοσύνης σε ένα εχθρικό περιβάλλον.

Ας είναι βέβαιοι ότι οι απανταχού της γης Έλληνες αγωνιούμε και προσευχόμαστε καθημερινά ο Άγιος Θεός να φυλάει την Πόλη των ονείρων μας και τους “ελεύθερους πολιορκημένους” της Βασιλεύουσας από τις επιβουλές των υπεναντίων.

Ας μη πικραίνονται οι εν τη Βασιλευούση Ρωμηοί από τη στάση ελάχιστων ανθρώπων -σαν τον δεινό παραβάτη των Ιερών Κανόνων και κακόδοξο κληρικό π. Βασίλειο Βολουδάκη- που είναι αγνώμονες προς τον πανίερο θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ανάλγητοι για τα βάσανα της Μητρός Εκκλησίας και της πονεμένης Ρωμηοσύνης.

Οι Πανέλληνες στέκονται απολύτως αλληλέγγυοι προς τον σκλάβο Πατριάρχη μας και τους “ελεύθερους πολιορκημένους” της Βασιλεύουσας.

Οι αντιρρήσεις μας ποτέ δεν άπτονται του Οικουμενικού Πατριαρχείου σαν θεσμού και ποτέ δεν αντιμάχονται τους υπόδουλους αδελφούς μας της Βασιλεύουσας.

ΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΕΣΤΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ
________

Οι αντιρρήσεις μας αφορούν αποκλειστικά τους Οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου, οι οποίοι, όχι μόνον είναι θεολογικά απαράδεκτοι, αλλά και βάζουν σε έσχατο κίνδυνο την επιβίωση του Οικουμενικού Θρόνου, αφού είναι αδύνατον να ζήσει και να μεγαλουργήσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο χωρίς την συναντίληψη του Αγίου Θεού. 

Αλλά πώς θα εξασφαλιστεί η συναντίληψη του Θεού όταν -επί καθημερινής βάσεως- ο Παναγιώτατος και οι άλλοι αρχιερείς και αξιωματούχοι του Οικουμενικού Θρόνου παραβιάζουν τους Ιερούς Κανόνες που απαγορεύουν τις συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους, συγκαλούν κακόδοξες συνόδους, υπογράφουν προδοτικές για την Ορθοδοξία συμφωνίες και κακόδοξα Κείμενα, συμμετέχουν σαν ισότιμα μέλη στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των αιρέσεων (ΠΣΕ) και προκαλούν την οργή του Κυρίου με την αθέτηση των όρων της πίστεως;

No comments:

Post a Comment