Wednesday, October 18, 2017

Η ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΕΙ ΤΑ ΣΑΘΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΕ΄ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΑΒ΄ ΣΥΝΟΔΟΥ


Η ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΕΙ ΤΑ ΣΑΘΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΕ΄ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΑΒ΄ ΣΥΝΟΔΟΥ
=====

Τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά από ότι εκ πρώτης όψεως φαίνονται. Στο άρθρο του, στον “Ορθόδοξο Τύπο” “Ο ΑΘΗΝΑΓΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΕ΄ ΚΑΝΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ”, ο σεβαστός πατήρ Βασίλειος Βολουδάκης δεν τα βάζει απλώς με πρόσωπα -συγκεκριμένα με τον π. Θεόδωρο Ζήση και τους συν αυτώ αποτειχισθέντας πατέρες που ουσιαστικά θέλει να χτυπήσει-, αλλά προχωρά στην προσβολή των Κανονικών τους ερεισμάτων, δηλαδή, στην προσβολή του ΙΕ΄ Κανόνος παρουσιάζοντας το ιστορικό πλαίσιο της ΑΒ΄ Συνόδου. 

Θέλει, δηλαδή, να παρουσιάσει τον ΙΕ΄ Κανόνα ως προιόν της διαμάχης του Μεγάλου Φωτίου με τον Πατριάρχη Ιγνάτιο δηλαδή θέλει να τον απαξιώσει και να του προσδώσει μία σχετικότητα, ως να ήταν η διακοπή μνημοσύνου των αιρετικών επισκόπων και αρχιεπισκόπων κάτι το πρωτόγνωρο στην ζωή της Εκκλησίας που το εφηύρε η ΑΒ΄ η υπό του Μεγάλου Φωτίου συγκληθείσα Σύνοδος μέσα στο ιστορικό πλαίσιο της προαναφερθείσης διαμάχης. Όμως, αν ήταν τα πράγματα έτσι, υπήρχαν πολύ πιο μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας από τον σεβαστό π. Βολουδάκη για να αξιολογήσουν την ΑΒ΄ Σύνοδο και το έργο της, δηλαδή τους Κανόνες που ψήφισε. 

Αυτή η αξιολόγηση ασφαλώς έγινε με την αποδοχή της ΑΒ΄ Συνόδου και των Κανόνων της από την παράδοση της Εκκλησίας, τους οποίους Κανόνες της συμπεριέλαβε στις Κανονικές της συλλογές. Μετά την εν λόγω ιστορική περίοδο δεν έγινε κάποια Οικουμενική Σύνοδος για να επικυρώσει τις τοπικές συνόδους αυτής της εποχής, όμως τις επικύρωσε η συνείδηση και η πράξη της Εκκλησίας, ότι δηλαδή εκφράζουν το διαχρονικό εκκλησιαστικό βίωμα και την πράξη της. 

Αυτό ήταν ένα αίτημα προς την Σύνοδο της Κρήτης να αναγνωρίσει ως 9η Οικουμενική Σύνοδο την τοπική υπό του Μεγάλου Φωτίου συγκληθείσα Σύνοδο του 880. Αυτή η Σύνοδος που καταδίκασε τις παπικές κακοδοξίες έκρινε την Σύνοδο της Κρήτης ως ληστρική και ψευδοσύνοδο και όχι το αντίθετο. 

Αποτειχίσεις από αιρετικούς επισκόπους έγιναν άπειρες στη ζωή της Εκκλησίας και προ και μετά την ΑΒ΄ Σύνοδο. Οι Ιεροί Κανόνες δεν είναι εκτελεστικές διατάξεις που κάποιος τις εξαγγέλλει ώστε να έχουν μία περιορισμένη ισχύ μέσα στο ιστορικό τους πλαίσιο, αλλά εκφράζουν το εκκλησιαστικό βίωμα.

Δεν καταλαβαίνουμε πού το πάει ο σεβαστός πατήρ και ποιός νομίζει ότι είναι! Μας λέει ότι ο “Ορθόδοξος Τύπος” είναι ένα ελεύθερο βήμα που φιλοξενεί ως πρωτοσέλιδα ελεύθερες και προσωπικές απόψεις -μόνο που συμβαίνει όλα τα πρωτοσέλιδα να μυρίζουν "Βολουδακισμό", -ενώ δεν φιλοξενούνται απόψεις που επικρίνουν τον “Βολουδακισμό" ούτε κάν στην στήλη των επιστολών. Κάθε αντι-Βολουδακισμός είναι ανοίκειος για το "ελεύθερο βήμα" του “Ορθοδόξου Τύπου”. Τόσο πολύ "ελεύθερο βήμα"!

No comments:

Post a Comment