Wednesday, February 22, 2017

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΚΕΨΕΩΝ «ΝΗΦΑΛΙΩΝ»


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΚΕΨΕΩΝ «ΝΗΦΑΛΙΩΝ»

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ο ελλογιμώτατος κ. Κωνσταντίνος Μπελέζος, Αναπληρωτής Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ γράφει στο «Αμήν» (21.2.2017) «Νηφάλιες σκέψεις για τη συγκληθείσα στην Κρήτη Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας». Σημειώνει, μεταξύ άλλων, εν πρώτοις ο Ελλογιμώτατος, ότι η Σύναξη του Κολυμβαρίου απετέλεσε: «σημείο ορατό εκκλησιαστικής ενότητος, ανυποκρίτου μαρτυρίας και συγχρόνου ομολογίας των ορθοδόξως κατ’ Ανατολήν πιστευόντων». 

Τα γεγονότα, όμως, άλλως βοούν και λέγουν. Όσον αφορά την α΄ παρατήρησή του, που εντόπισε ο κ. Μπελέζος «σημείο ορατό εκκλησιαστικής ενότητος»; Γιατί επιμένει να μη βλέπει ότι ΔΕΝ παρέστησαν τέσσερις ολόκληρες Εκκλησίες (Αντιοχείας, Ρωσσίας, Γεωργίας και Βουγλαρίας), που, αν ριξουμε μια ματιά στους αριθμούς, υπερβαίνουν πληθυσμιακώς τις παρούσες στο Κολυμβάριο; Δεν αντιλαμβάνεται ότι ορατή ενότητα ΔΕΝ υφίσταται στην ανώτερω «Σύνοδο»; Γιατί σπεύδει να εξαγάγει αστήρικτα και παντελώς έωλα συμπεράσματα; Αναφορικά με το β΄ ισχυρισμό του Ελλογιμώτατου ΔΕΝ αποτελεί «ανυπόκριτο μαρτυρία, ούτε σύγχρονο ομολογία» η αναγνώριση των παντοειδών αιρετικών μορφωμάτων, από τον εκπεσόντα Παπισμό μέχρι τον Προτεσταντισμό, Αγγλικανισμό, Μονοφυσιτισμό κι όχι μόνο,ως «ετεροδόξων Εκκλησιών και ομολογιών»!!! Αυτό το πρωτοφανές, στην εκκλησιαστική ιστορία, γεγονός δεν περιποιεί τιμήν στους υπογράψαντας τούτο, ούτε ασφαλώς αποτελεί μαρτυρία, πολλώ δε μάλλον σύγχρονον ομολογίαν. Μόνο η χαρά του Πάπα, των Ουνιτών και των Γερμανών Προτεσταντών δείχνει ποίοι κέρδισαν στο Κολυμβάριο. Δεν είμεθα τυφλοί τα ώτα, τον τε νουν, τα όμματα για να πανηγυρίσουμε για την εκκλησιαστικοποίηση των αμετανοήτως, πεισμόνως και εμμανώς επιμενόντων στις κακοδοξίες τους. 


Όσον αφορά τη θέση του κ. Μπελέζου ότι οι τέσσερις Εκκλησίες που απείχαν από το Κολυμβάριο το έπραξαν «είτε δια λόγους αξιαλλαξίας και διεκδίκησης πρωτοκαθεδρίας είτε από σύνδρομα φοβικά και φονταμενταλιστικά». Εδώ ο κ. Καθηγητής απώλεσε τη νηφαλιότητα και τη ψυχραιμία του κι αρχίζει πόλεμο λάσπης. Η ομολογία της Ορθόδοξου πίστεως, Ελλογιμώτατε, στην οποία προέβη η εν Βουλγαρία Εκκλησία, όπως και η εν Γεωργία Εκκλησία, είναι καθαρή και διαυγής. Η λασπολογία δεν αποτελεί απάντηση. Η λάσπη εκτοξεύεται μόνο τη απουσία επιχειρημάτων. Τα λοιπά είναι εκ του πονηρού.

No comments:

Post a Comment