Monday, February 20, 2017

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ


ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η απόφαση του π. Νικόλαου Μανώλη να αποτειχιστεί γεννά τα ακόλουθα ερωτήματα:

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΦΗΜΕΡΙΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ;
______

1.) Ο π. Νικόλαος είπε, στο κήρυγμά του, με το οποίο ανήγγειλε την απόφασή του να αποτειχιστεί, ότι θα εφημερεύει στον ιερό ναό του Αγίου Σπυρίδωνα Τριανδρίας που είναι διορισμένος αλλά δεν θα συλλειτουργεί και δεν θα συμπροσεύχεται με τους συνεφημέριους του. Αλλά γιατί αυτό; Μήπως οι συνεφημέριοι του είναι οικουμενιστές; Ρωτούμε, όχι επειδή γνωρίζουμε αλλά επειδή αγνοούμε, όχι μόνον τα ονόματα αλλά ακόμη και τις όψεις των εν λόγω κληρικών. Αν οι συνεφημέριοί του είναι οικουμενιστές αντιλαμβανόμαστε τη στάση του π. Νικολάου. Αν, όμως, δεν είναι πώς δικαιολογείται η απροθυμία του να συμπροσεύχεται και να συλλειτουργεί μαζί τους;

Επιπλέον! Γιατί είπε ότι, όχι μόνον με τους συνεφημέριους του στον Άγιο Σπυρίδωνα Τριανδρίας δεν θα συλλειτουργεί, αλλά και με κάθε κληρικό που μνημονεύει τον Σεβ. κ. Άνθιμο; Δεν συνειδητοποιεί ότι έτσι προχωρεί σε ακοινωνησία και όχι σε αποτείχιση;

ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ;
________

2.) Ο π. Νικόλαος ανέφερε στο κήρυγμά του ότι με την αποτείχισή του ακολουθεί το παράδειγμα των Μητροπολιτών Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιου, Φλωρίνης Αυγουστίνου και Παραμυθίας Παύλου, αλλά και του Οσίου Παισίου και των πλείστων Μονών του Αγίου Όρους. Πλην, όμως, οι εν λόγω ιεράρχες, οι Μονές του Αγίου Όρους και ο Άγιος Παίσιος ουδέποτε προχώρησαν σε ακοινωνησία. Δεν είχαν λ.χ. καμιά δυσκολία να μη μνημονεύουν οι ίδιοι το όνομα του Αθηναγόρα την ώρα που οι αρχιερείς με τους οποίους συλλειτουργούσαν μνημόνευαν το όνομα του μ. οικουμενιστή Πατριάρχη. Ο π. Νικόλαος γιατί δεν ακολουθεί το παράδειγμα των εν λόγω ιεραρχών, των Μονών του Αγίου Όρους και του Αγίου Παισίου και αναγγέλλει ότι δεν θα συλλειτουργεί με τους συνεφημέριούς του και όλους τους κληρικούς της Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, που θα μνημονεύουν το όνομα του Σεβ. κ. Άνθιμου;

ΠΟΙΑ ΣΤΑΣΗ ΘΑ ΤΗΡΗΣΕΙ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΓΑΘΩΝΑΣ;
_______

3.) Προσωπικά δεν γνωρίζω τον Γέροντα Αγάθωνα, Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Κωνσταμονίτου, του Αγίου Όρους. Ο π. Νικόλαος, όμως, τον έχει ως πνευματικό και ομιλεί γι’ αυτόν με μεγάλο σεβασμό και αγάπη. Ως εκ τούτου δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι προχώρησε στη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη χωρίς να λάβει την ευλογία του π. Αγάθωνος. 

Τώρα το ερώτημα είναι το εξής: Αν ο π. Αγάθων έδωσε ευλογία στον π. Νικόλαο να αποτειχιστεί, ο ίδιος γιατί συνεχίζει να μνημονεύει το όνομα του οικείου του ιεράρχη, τουτέστιν του Πατριάρχη Βαρθολομαίου; Δηλαδή ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος είναι οικουμενιστής και δεν είναι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος; Θα γελάσουν και οι πέτρες με αυτόν τον ισχυρισμό. 

Το πιο σοβαρό! Αν ο π. Νικόλαος Μανώλης δεν θα συλλειτουργεί με όσους κληρικούς μνημονεύουν οικουμενιστή επίσκοπο σημαίνει ότι θα αρνηθεί να συλλειτουργήσει ακόμη και με τον Γέροντά του Αρχιμανδρίτη Αγάθωνα επειδή μνημονεύει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο.!!! 

Συνειδητοποιεί, άραγε, ο π. Νικόλαος πόσο σοβαρή είναι η απόφασή του να μη συλλειτουργεί με κληρικούς που μνημονεύουν οικουμενιστή επίσκοπο;

ΘΑ ΠΗΞΕΙ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ ΧΩΡΙΣ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ;
______

4.) Ο π. Νικόλαος στο κήρυγμά του είπε ότι από το ναό που υπηρετεί θα φύγει μόνον αν τον βγάλει ο στρατός. Το πραγματικό, όμως, ερώτημα είναι: Αν τελικά τον βγάλει ο στρατός τι θα πράξει; Θα αποδεχτεί την εκδίωξή του ή θα πήξει θυσιαστήριο στα όρια της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης χωρίς την άδεια του οικείου Μητροπολίτη; Άν όντως σκέφτεται να πήξει θυσιαστήριο χωρίς την άδεια του κυρίαρχου ιεράρχη συνειδητοποιεί ότι υπάρχουν Κανόνες που απαγορεύουν αυτήν την παρανομία; 

ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ή ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ;
________

5.) Ο π. Νικόλαος κατέστησε σαφές ότι διακόπτει το μνημόσυνο του οικείου επισκόπου μέχρι να μετανοήσει από την οικουμενιστική του πορεία ή μέχρι την ετυμηγορία Συνόδου. Αυτό που δεν διευκρίνισε, όμως, είναι ποια κοινωνία θα έχει με τους λοιπούς επισκόπους. Θα διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με όλους τους κληρικούς -και δη με τους επισκόπους- που είναι οικουμενιστές ή έστω με όσους ο ίδιος θεωρεί οικουμενιστές; Αν ισχύει το δεύτερο σημαίνει ότι δεν διέκοψε απλά το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη αλλά προχώρησε σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, τουτέστιν σε σχίσμα.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ;
_______

6.) Οι συναγωνιστές του π. Νικόλαου Μανώλη γνώριζαν την απόφασή του να αποτειχιστεί την περασμένη Κυριακή ή ενήργησε αυτόνομα χωρίς να τους συμβουλευθεί και χωρίς να τους ενημερώσει; Αν ισχύει το δεύτερο γιατί ενήργησε έτσι; 

ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΑΝ ΚΑΘΑΙΡΕΘΕΙ;
_______

7.) Τι σκοπεύει να κάνει ο π. Νικόλαος Μανώλης αν τον καθαιρέσουν; Παρόλον ότι θερμά παρακαλούμε τον Κύριο να μην τον καθαιρέσουν εντούτοις η καθαίρεσή του είναι κατ’ άνθρωπον σχεδόν βεβαία. Μπορεί ορισμένοι να πιστεύουν στην ευσπλαχνία των Οικουμενιστών αλλά ο υπογράφων αυτό το άρθρο δεν συμμερίζεται την πεποίθησή τους. Αυτοί που δεν έχουν πρόβλημα να ποδοπατούν με τον πιο βάναυσο τρόπο επί καθημερινής βάσεως σε όλα τα επίπεδα τα δόγματα και τους Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων θα διστάσουν να εξοντώσουν όσους αποτειχιστούν; 

Έχει προβληματιστεί ο π. Νικόλαος τι θα πράξει αν τον καθαιρέσουν και είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα τον καθαιρέσουν; Θα αναγνωρίσει την καθαίρεσή του ή μήπως θα συνεχίσει να λειτουργεί; Αν ισχύει το δεύτερο συνειδητοποιεί ότι υπάρχουν Κανόνες που απαγορεύουν σε ένα κληρικό να συνεχίσει να λειτουργεί -καθηρημένος ων- έστω και αν καθαιρέθηκε άδικα; 

ΕΝΗΡΓΗΣΕ ΥΠΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ;
_________

8.) Διάβασα στο διαδίχτυο ότι ο π. Νικόλαος Μανώλης προχώρησε στην αποτείχιση επειδή παρασύρθηκε από συναισθηματική φόρτωση και ενήργησε συναισθηματικά και όχι λογικά -ίσως με ένα εφηβικό ενθουσιασμό- χωρίς να υπολογίζει τις πραγματικές συνέπειες της αποτείχισής του. Αληθεύει αυτός ο ισχυρισμός; Αν τυχόν αληθεύει είναι πρόθυμος να αναθεωρήσει την απόφασή του να αποτειχιστεί; 

ΟΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ “ΡΩΜΑΙΙΚΟΥ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ”
_______

9.) Άρθρα και σχόλια στο διαδίχτυο -και δη στο ιστολόγιο “Ρωμαίικο Οδοιπορικό”- προσάπτουν σοβαρές κατηγορίες εναντίον του π. Νικόλαου Μανώλη. Αναφέρουν, συγκεκριμένα, ότι τα ελατήρια που τον οδήγησαν στην απόφαση να αποτειχιστεί δεν είναι αγνά. Θεωρούν την απόφασή του να αποτειχιστεί ως καπετανάτο, ως πράξη εγωισμού, ως προσωπική ατζέντα που καταστρατηγεί το συμφέρον της Εκκλησίας και τις παραμέτρους του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Πώς απαντά ο π. Νικόλαος στις σοβαρότατες αυτές καταγγελίες; 

Για λόγους αληθείας και δικαιοσύνης αναφέρω ότι το ιστολόγιο “Ρωμαίικο οδοιπορικό” δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη. Συμφωνώ, όπως ανέφερα πολλές φορές, με τη θέση του ότι οι αποτειχίσεις έρχονται γάντι στα σχέδια των οικουμενιστών και ότι όσοι προχωρήσουν σε αποτείχιση πέφτουν στην παγίδα των οικουμενιστών. 

Πλην, όμως, γνωρίζω ότι οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν είναι φερέγγυα πρόσωπα επειδή -συν τοις άλλοις- (υπογραμμίζω το συν τοις άλλοις) βρίσκονται στο payroll της Μονής Βατοπαιδίου. Αλλά εδώ που τα λέμε και ποιος δεν βρίσκεται στο payroll της Μονής Βατοπαιδίου;!!!. Θα χρειαστούμε το φανάρι του Διογένη για να ανακαλύψουμε όσους δεν χρηματίζονται ("ευλογίες" τις λένε) από το Βατοπαίδι.

Ασχέτως, όμως, της αφερεγγυότητας των διαχειριστών του ιστολογίου “Ρωμαίικο Οδοιπορικό”, αφού οι κατηγορίες διατυπώθηκαν δημόσια, είναι επιτακτικό ο π. Νικόλαος να δώσει τις αναγκαίες εξηγήσεις για όσα κατηγορείται.

Ο π. Νικόλαος σύντομα θα αντιμετωπίσει τη μήνιν των οικουμενιστών. Αφού αιωρούνται σε βάρος του σοβαρές κατηγορίες και πλανώνται πολλά ερωτηματικά σκόπιμο και θεάρεστο είναι να καλύψει πλήρως τα νώτα του αφού ορισμένοι αντιοικουμενιστές διαμφισβητούν, όχι μόνον την ορθότητα της απόφασής του και την ευθυκρισία του, αλλά ακόμη και τις προθέσεις του.

No comments:

Post a Comment