Thursday, January 26, 2017

Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΒΛ. ΦΕΙΔΑΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ


Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΒΛ. ΦΕΙΔΑΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Αθηνών κ. Βλ. Φειδάς είναι ακαδημαικός θεολόγος ουχί τυχούσας παιδείας. Γνωρίζει όσο ελάχιστοι εκκλησιαστική ιστορία και είναι ταυτόχρονα δεινός κανονολόγος. Μελέτησε, μάλιστα, επισταμένα το θεσμό της πενταρχίας των Πατριαρχών και γι’ αυτό κατέχει και γεραίρει πολλά.

ΑΦΕΡΕΓΓΥΟ ΠΡΟΣΩΠΟ Ο κ. ΦΕΙΔΑΣ
_______

Δυστυχώς, όμως, δεν είναι καθόλου φερέγγυο πρόσωπο. Ενώ, όπως ανέφερα, είναι δεινός κανονολόγος δεν είχε τον παραμικρό δισταγμό να γράψει πραγματεία για να αποδείξει ότι δήθεν οι Ιεροί Κανόνες (άκουσον! άκουσον!) δεν απαγορεύουν τις συμπροσευχές με αιρετικούς.!!! 

Τον θυμούμαι, επίσης, σε σεμινάριο που διοργανώθηκε πριν δεκαετίες στην Αθήνα για την προδοτική για την Ορθοδοξία Συμφωνία του Σαμπεζύ, να μιλά με περισσή προπέτεια και κακοήθεια στον παραδοσιακό Καθηγητή της Δογματικής μ. Νικόλαο Μητσόπουλο. Ο λόγος; Επειδή ο μ. Μητσόπουλος ανέλυσε -με τη χαρακτηριστική ευγένεια που τον διέκρινε και με ακαταμάχητα θεολογικότατα επιχειρήματα- τον αντορθόδοξο χαρακτήρα της Συμφωνίας του Σαμπεζύ. 

Και ούτε είναι του παρόντος να αναφέρω τι μου απεκάλυψε ο μ. π. Ιωάννης Ρωμανίδης για τον κ. Φειδά. 

Φερέγγυο, λοιπόν, πρόσωπο ο κ. Καθηγητής δεν είναι αλλά επ’ ουδενί λόγω δεν είναι σωστό να υποτιμηθούν οι γνώσεις και οι ικανότητές του.

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ κ. ΦΕΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ  ΚΡΗΤΗΣ
______

Είναι, επίσης απολύτως επιβεβλημένο να αναγνωρισθεί ότι η συμβολή του κ. Φειδά για την πραγματοποίηση της Συνόδου της Κρήτης υπήρξε καθοριστική. Ίσως συνέβαλε περισσότερο και από τον Σεβ. Περγάμου στην πραγματοποίηση της Συνόδου με το θεολογικό υπόβαθρο που πρόσφερε στον Πατριάρχη και στους άλλους Προκαθημένους των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών για να προχωρήσουν στη σύγκληση της Συνόδου της Κρήτης.

Στην απομαγνητοφωνηθείσα ομιλία που έκανε στη Θεολογική Σχολή Αθηνών για τη Σύνοδο της Κρήτης αποκάλυψε πολλά σημαντικά στοιχεία άγνωστα σχεδόν σε όλους.

ΑΡΝΗΤΙΚΗ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
______

Ο “Ορθόδοξος Τύπος” δημοσιοποίησε το απομαγνητοφωνημένο περιεχόμενο της ομιλίας του κ. Φειδά. Ο τίτλος, όμως, του κειμένου του κ. Αναγνώστου, εστίασε την προσοχή του στη Βολουδάκεια συνωμοσιολογία και στην πολιτικοποίηση του θέματος. Η κατάσταση είναι απελπιστική. Ότι και να πει κανείς είναι λίγο. Πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι η παρουσία του π. Βασιλείου Βολουδάκη στον “Ορθόδοξο Τύπο” είναι πραγματική γάγγραινα στο σώμα των αγώνων της Εκκλησίας. Βασανίζεται, ο σεβαστός μας Πρωτοπρεσβύτερος, από εμμονές και ιδεοληψίες, αποπροσανατολίζει τους αγώνες της Εκκλησίας και υποσκάπτει καίρια τον αντιοικουμενιστικό αγώνα και έτσι αυτοπυροβολείται και ακυρώνει ότι καλό θα μπορούσε να προσφέρει στην Εκκλησία. Πολύ μας στενοχωρεί και μας προβληματίζει ο σεβαστός π. Βασίλειος.

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΟ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΦΕΙΔΑ
_______

Σε κάθε περίπτωση στο Διαδίχτυο κυκλοφορούν, ήδη, τέσσερις αναλύσεις της παρέμβασης του κ. Φειδά που αναιρούν τις θέσεις που εξέφρασε ο κ. Καθηγητής. Πλην, όμως, δεν υπάρχει ακόμη εργασία που να απαντά σε βάθος τα επιχειρήματα του κ. Καθηγητή. Είναι φανερόν ότι χρειάζεται δόκιμος θεολογικός κάλαμος που να κατέχει και να γεραίρει σε βάθος την Ιστορία των Οικουμενικών Συνόδων για να απαντήσει στο επιχείρημα του κ. Φειδά ότι μετά την Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο όλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι ήταν Σύνοδοι Προκαθημένων. Αν ο ισχυρισμός του κ. Φειδά είναι ακριβής σημαίνει ότι δεν ευσταθεί η σφοδρή κριτική που δέχτηκε η Σύνοδος της Κρήτης ότι είναι αντικανονική επειδή είναι διευρυμένη Σύνοδος Προκαθημένων.

Γι’ αυτό χρειάζεται -από δόκιμο επαναλαμβάνω θεολογικό κάλαμο- απάντηση στους ισχυρισμούς του κ. Καθηγητή. Ίσως ο Σεβ. Ναυπάκτου, ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο κ. Τσελεγγίδης, ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος ή ο π. Σεραφείμ Ζήσης απαντήσουν στον κ. Φειδά.

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΩΛΗ
______

Οι Οικουμενιστές προσπάθησαν με πολλά άρθρα που δημοσίευσαν στο Διαδίχτυο και σέ έντυπα να αποσείσουν από τους ώμους τους τις ευθύνες για τις κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης. Εντούτοις δεν κατόρθωσαν -ούτε εξ αποστάσεως- να δώσουν πειστική απάντηση στις οξυνούστατες θεολογικές αναλύσεις που έκαναν παραδοσιακοί κληρικοί, μοναχοί και λαικοί για τη Σύνοδο της Κρήτης.

Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να απαντηθούν, με την ίδια ισχυρή επιχειρηματολογία, και οι θέσεις του κ. Φειδά και προπαντός ο ισχυρισμός του ότι μετά την Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο όλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι ήταν διευρυμένες Σύνοδοι Προκαθημένων.

Επιβεβλημένο, επίσης, είναι να δοθεί απάντηση στον ισχυρισμό του ότι είναι νεολογισμός η θέση ότι οι αιρέσεις δεν είναι Εκκλησίες.

Ας ελπίσουμε ότι κάποιος ή κάποιοι πατέρες και αδελφοί μας θα αναλάβουν σύντομα την αναίρεση των θέσεων του κ. Φειδά.

No comments:

Post a Comment