Saturday, January 28, 2017

ΕΜΜΟΝΗ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ” ΣΕ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟΨΗ


ΕΜΜΟΝΗ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ” ΣΕ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟΨΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

O “Ορθόδοξος Τύπος”, σε είδησή του που επιγράφεται “Αποκάλυψις η εικασία από τον Σεβ. Γόρτυνος;”, γράφει μεταξύ άλλων και τα εξής:

“Επιθυμούμεν όμως να κρατήσωμεν κάτι το θετικόν εκ των λόγων του (ενν. του Σεβ. Γόρτυνος). Είπε ρητώς ότι «Αποφασίσαμε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε τώρα (ενν. δια τα κείμενα του Κολυμβαρίου), αλλά αφού τα επεξεργασθή η Διαρκής Ιερά Σύνοδος να επανέλθουν στην Ιεραρχία και εκεί να αποφασίσουμε». Επομένως επιβεβαιώνει και αυτός όπως και πολλοί άλλοι Ιεράρχαι ότι δεν ελήφθη απόφασις, αλλά θα ληφθή εις το μέλλον.”

Δεν έχει σημασία ποιος συνέταξε την είδηση. Αυτό που μετρά είναι ότι εκφράζει το φρόνημα του π. Βασιλείου Βολουδάκη. Ως γνωστόν ο σεβαστός μας Γέροντας είναι άνθρωπος με αταπείνωτο φρόνημα. Δεν αρέσκεται να παραδέχεται τα λάθη του, καταφεύγει συχνά σε στρεψοδικίες και ανακρίβειες για να εμμείνει στανικά σε πλανεμένες θέσεις του. (Βλέπε λ.χ. πώς χειρίστηκε τον πρόσφατο διάλογό του με τον κ. Μηλιαράκη από τις στήλες του “Ορθοδόξου Τύπου”. Ελπίζω να βρω τον χρόνο να επανέλθω σύντομα για να αναφερθώ πιο αναλυτικά στο θέμα). 

Παρόλα αυτά αναμένουμε ότι μετά τη γνωστοποίηση του μηνύματος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος προς το λαό για τη Σύνοδο της Κρήτης θα αντιληφθεί το λάθος που κάνει να ισχυρίζεται ότι δήθεν η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έλαβε οριστική απόφαση για τη Σύνοδο του Κολυμπαρίου.

Η παραπομπή των κειμένων της Συνόδου της Κρήτης σε συνοδική επιτροπή για να μελετηθούν και να αχθούν και πάλιν στη Σύνοδο της Ιεραρχίας για μελέτη, με κανένα τρόπο δεν σημαίνει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος θα ανακαλέσει την υπογραφή της από τα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης.

Αν υπήρχε αυτή η πρόθεση δεν θα εξέδιδε το μήνυμα προς τον Λαό με το οποίο αναγνωρίζει τη Σύνοδο του Κολυμβαρίου ως Αγία και Μεγάλη, αποδέχεται τις αποφάσεις της και θεωρεί την κριτική που ασκήθηκαν στα κείμενα της ως φαντασιώσεις. Θα ανέμενε να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των κειμένων της Συνοδικής επιτροπής και η συζήτηση των πορισμάτων της από την Ιεραρχία και μετά θα εξέδιδε το μήνυμα προς τον λαό.

Αλλά γιατί πάμε μακριά; Ο ίδιος ο σεβαστός μας π. Βασίλειος, ως κληρικός της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, σε λίγες μέρες θα κάνει γαργάρα τις όποιες τυχόν αντιρρήσεις του για τη Σύνοδο της Κρήτης και θα διαβάσει το μήνυμα της Συνόδου προς το λαό στην ενορία του. Έτσι θα υποχρεωθεί και ο ίδιος -όπως οι πλείστοι κληρικοί της Εκκλησίας της Ελλάδος- να προσυπογράψει τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης. Τα δε λοιπά εκ του πονηρού σεβαστέ μας π. Βασίλειε.

No comments:

Post a Comment