Wednesday, December 30, 2015

ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ



ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Αναφέρει ο Σεβ. Γερμανίας Αυγουστίνος: «Υποχρεωτικά πρέπει να είναι κανείς οικουμενιστής για να είναι Χριστιανός. Μπορεί να είναι κανείς Προτεστάντης και οικουμενιστής, Καθολικός και οικουμενιστής, Ορθόδοξος και οικουμενιστής». 

Ως γνωστόν οι Προτεστάντες ουδέποτε απετέλεσαν ένα σώμα, αλλά αποτελούνται από ένα παρδαλό κι ετερόκλητο  πλήθος «ομολογιών» (γράφε αιρέσεων) που η μία απέχει πολύ από τις απόψεις της άλλης. Παλιά τους ένωνε το «Μόνη η Γραφή» (Sola Scriptura), τώρα έχουν για κοινό δόγμα πίστεως τα κελεύσματα του εξωχριστιανικού κινήματος του Φεμινισμού. 

Όμως δεν πολυενοχλούνται από τις διαφορές τους, αφού το δόγμα του Αγγλικανισμού περί της «θεωρίας των κλάδων» τους εκφράζει απόλυτα. Γι αυτό και δέχονται στο «Π.Σ.Ε.» χωρίς αναστολές, τόσο τους Ορθόδοξους όσο και τους Μονοφυσίτες. «Ψοφούν», με άλλα λόγια, για συμπροσευχές, όχι μόνο με μη Προτεστάντες, αλλά και μ’ αυτούς ακόμη τους σαμάνους ειδωλολάτρες (όπως έγινε στην Καμπέρρα). Άρα το να είναι οικουμενιστές είναι γι’ αυτούς εντελώς ανώδυνο. 

Όσο για τους Παπικούς τα πράγματα ΔΕΝ διαφοροποιούνται δραματικά. Οι Παπικοί έχουν σαν πρώτο και πρωταρχικό δογμα πίστεως την υποταγή στον «αλάθητο» Πάπα. Σε όλα τα άλλα είναι έτοιμοι να κάνουν εκπτώσεις. Τους  Μαρωνίτες, που, ακολουθούν την αίρεση του Μονοθελητισμού και δέχονται ΜΟΝΟ πέντε Οικουμενικές Συνόδους, τους έχουν ενσωματώσει στον Παπισμό, όπως και Νεστοριακές αλλά και Μονοφυσιτικές κοινότητες, που διατηρούν τις αρχαίες τους αιρέσεις. Μήπως το ίδιο δεν συμβαίνει και με τις Ουνιτικές κοινότητες, που από τη μια ΔΕΝ δέχονται το Φιλιόκβε και από την άλλη τις έχει αγκαλιάσει στοργικότατα ο Παπισμός, εντάσσοντάς τους στις τάξεις του; 

Οι ΜΟΝΟΙ που έχουν πρόβλημα με τον οικουμενισμό είναι οι Ορθόδοξοι. Διότι αποτελούν την Εκκλησία του Χριστού κι είναι φρουροί της Αποστολικής Πίστεως. Από αυτή την Πίστη «ιώτα εν ή μια κεραία» δεν μπορεί να φύγει, ούτε να απαλειφθεί. Θυμάστε σε τι επέμενε ο εν Αγίοις Μέγας Αθανάσιος; Σε ένα γιώτα! Αντί «ομοιούσιος», που πρότειναν οι «διαλλακτικοί» Αρειανοί, επέμενε στο ΟΜΟΟΥΣΙΟΣ. Η διαφορά μας είναι αβυσσαλέα. Εκείνοι έχουν σχετικοποιήσει την πίστη. Εμείς την απολυτοποιούμε. Γι’ αυτό ΔΕΝ είμαστε οικουμενιστές αλλά αντιοικουμενιστές «επόμενοι τοις Αγιοις Πατράσι».

No comments:

Post a Comment