Thursday, October 22, 2015

Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΝΑ ΣΥΝΕΛΘΕΙ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ



Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΝΑ ΣΥΝΕΛΘΕΙ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, σε άρθρο του κ. Γ. Παπαθανασόπουλου, αναφορικά με την μέλλουσα να συνέλθει Αγία και Μεγάλη Σύνοδο:

“Στην Ε΄ Προσυνοδική Διάσκεψη το Πατριαρχείο της Σερβίας τόνισε την άποψη ότι κακώς λέγεται ως αιτιολογία που η Σύνοδος δεν αποκαλείται Οικουμενική, ότι δεν συμμετέχουν οι Ρωμαιοκαθολικοί και οι Προτεστάντες. «Όταν το λέμε αυτό είναι ως να δεχόμαστε τη θεωρία των κλάδων. Δεν υπάρχει διηρημένη Εκκλησία. Η Εκκλησία είναι Μία και Αδιαίρετη» τόνισαν. Επίσης ζήτησαν να αρχίσει επεξεργασία θεμάτων ώστε να διοργανωθεί η 10η Οικουμενική Σύνοδος, στην οποία θα αναγνωριστούν η 8η και η 9η Οικουμενικές Σύνοδοι. Επίσης σημείωσαν ότι στα χρόνια που κύλισαν τα θέματα που θα απασχολήσουν την Πανορθόδοξη είναι ξεπερασμένα, ενώ βρίσκονται στην επικαιρότητα άλλα μείζονος σημασίας για τη ζωή των Ορθοδόξων Χριστιανών.”

Οι θέσεις της Εκκλησίας της Σερβίας είναι επιβεβλημένο να υιοθετηθούν από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες. Είναι αδιανόητος ο ισχυρισμός ότι χρειάζεται η συμμετοχή των αιρετικών για να αποκληθεί Οικουμενική η μέλλουσα να συνέλθει Αγία και Μεγάλη Σύνοδος. 

Η στάση αυτή, όπως επεσήμανε η Εκκλησία της Σερβίας, σημαίνει ότι αποδεχόμαστε την Αγγλικανική θεωρία των κλάδων. Ότι, δηλαδή, οι διάφορες χριστιανικές Ορθόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες είναι οι κλάδοι του ενός δέντρου που πρέπει να επανενωθούν για να επανιδρύσουν την Μία, Αγία, Εκκλησία. 

Η θεωρία αυτή από ορθοδόξου σκοπιάς είναι κυριολεκτικά βλάσφημη. Η μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία είναι η Μία και αδιαίρετη Ορθόδοξη Εκκλησία, όπως ομολογούμε στο Σύμβολο της πίστεως γι' αυτό είναι επιβεβλημένο οι κάθε λογής αιρετικοί να μετανοήσουν και να γίνουν μέλη Της.

Το δεύτερο επιβεβλημένο στοιχείο της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου που θα κρίνει αν θα γίνει αποδεκτή ως οικουμενική ή όχι είναι το αν θα αναγνωρίσει την Η΄και Θ΄Οικουμενικές συνόδους που δικαίωσαν τη θεολογία του Μεγάλου Φωτίου και του Αγίου Γρηγόριου του Παλαμά αντίστοιχα.

Αν η μέλλουσα Αγία και Μεγάλη Σύνοδος αρνηθεί να αναγνωρίσει τις δύο αυτές Οικουμενικές Συνόδους ως Οικουμενικές δεν θα είναι ούτε Αγία, ούτε Μεγάλη, πολλώ μάλλον δεν θα είναι Οικουμενική Σύνοδος, αλλά ληστρική παρασυναγωγή πονηρευομένων η οποία απέτυχε να μελωδήσει εναρμόνιον μέλος ορθοδόξου θεολογίας.

Οι απανταχού της γης ορθόδοξοι πιστοί προσευχόμαστε να υιοθετηθεούν στο ακέραιο οι εισηγήσεις της Εκκλησίας της Σερβίας.

No comments:

Post a Comment