Sunday, August 9, 2015

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ



ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στη “Ρομφαία”, την ακόλουθη δήλωση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσόστομου για τη Θεολογική Σχολή στην Κύπρο:

“Σχετικά με τη Θεολογική Σχολή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου ο Αρχιεπίσκοπος ανακοίνωσε ότι θα δεχτεί φέτος τους πρώτους φοιτητές και πως μέχρι στιγμής έχουν γίνει δεχτά 20 άτομα ενώ απώτερος στόχος είναι η εισδοχή συνολικά 25 φοιτητών το χρόνο.

Ο προκαθήμενος της Εκκλησίας εξήγησε πως εξαιτίας του έντονου ενδιαφέροντος από χώρες της μέσης Ανατολής να γνωρίσουν την ελληνορθόδοξη θρησκεία, όπως ανέφερε, αποφασίστηκε όπως από τους 25 φοιτητές οι 15 να είναι Κύπριοι και οι υπόλοιποι υπήκοοι ξένων χωρών.

Όσον αφορά τους μελλοντικούς αποφοίτους ο Μακαριότατος εξήγησε πως απώτερος στόχος είναι οι μισοί να γίνουν κληρικοί και οι άλλοι μισοί θεολόγοι.”

Ο μικρός αριθμός των φοιτητών καθόλου δεν συνιστά πρόβλημα. Αντίθετα αν είναι λίγοι οι φοιτητές δίνει τη δυνατότητα στους καθηγητές τους να τους προσέξουν περισσότερο.

Άλλα πρέπει να προσεχθούν. Καταρχήν το ορθόδοξο φρόνημα των καθηγητών της Σχολής. Πρέπει να επιδειχθεί πολλή προσοχή ώστε να αποκλειστούν οπωσδήποτε οικουμενιστές, νεωτεριστές και εκκοσμικευμένοι καθηγητές οι οποίοι θα καθοδηγούν λανθασμένα με τη ζωή και με την κακόδοξη διδασκαλία τους τους φοιτητές.

Πρέπει, επίσης, να επιδειχθεί ιδιαίτερη προσοχή για το επίπεδο της μόρφωσης που παρέχεται. Η Σχολή πρέπει να είναι πολύ απαιτητική ως προς το επίπεδο της μόρφωσης που θα παρέχει. 

Το πόσοι εκ των αποφοίτων θα γίνουν κληρικοί και πόσοι θα μείνουν λαικοί θεολόγοι δεν είναι κάτι που μπορεί να αποφασιστεί εκ των προτέρων, αλλά το σίγουρο είναι ότι ένας λαικός θεολόγος που έχει τις προυποθέσεις είναι αδιανόητο να μη θέλει να υπηρετήσει τον Κύριο από το θυσιαστήριο.

Καμιά σημασία επίσης δεν έχει η εθνική καταγωγή των φοιτητών, αν θα είναι Έλληνες ή άλλης εθνικότητας, αρκεί να είναι ορθόδοξοι ή να θέλουν να σπουδάσουν για να γνωρίσουν την Ορθοδοξία. 

No comments:

Post a Comment