Monday, August 10, 2015

Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΥΣ



Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΥΣ 

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα επισκεφθεί επίσημα την Αγγλία την 1 Νοεμβρίου ε.έ., μετά από πρόσκληση του Τζάστιν Γουέλμπυ «αρχιεπισκόπου» Κανταβρυγίας. Άρα έχουμε ακόμη μια επίσκεψη σε ετερόδοξους και μάλιστα πρωταγωνιστές της περαιτέρω απομάκρυνσης του Προτεσταντισμού, όχι από την Εκκλησία (αυτό έγινε ήδη πριν από το 1517, δηλαδή το 1054) αλλά από τον αρχέγονο Προτεσταντισμό του 16ου αιώνος. 

Να θυμίσουμε το τελευταίο «επίτευγμα» του εκπεσόντος Αγγλικανισμού, δηλαδή τη «χειροτονία» γυναικός «επισκόπου», της γνωστής Λίμπυ; Είναι τοις πάσι γνωστόν, όπως και το γεγονός ότι η λέξη χειροτονία στους αιρετικούς του Αγγλικανισμού σημαίνει πέριπου ότι σημαίνει και  ψάρεμα στις … θάλασσες του Φεγγαριού! Ούτε αποστολική διαδοχή κατέχουν, μήτε της ορθοδόξου πίστεως μετέχουν, κι ούτε ίχνος αποστολικής πίστεως έχει απομείνει στο θλιβερό εκείνο και τυμπανιαίο πτώμα που ακούει στο όνομα Αγγλικανισμός. «Λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι ατάκτως ερριμμένα» κατά τον Θουκυδίδη υφίστανται, εκεί όπου ήκμασε η Αγγλική Ορθοδοξία και ανεδείχθηκαν Άγιοι, ουκ ολίγοι, από το μάρτυρα του Χριστού Άγιο Άλμπαν μέχρι τους απόκοσμους ασκητές που αγίασαν με τους ιδρώτες τους τη γη των Βρεττανικών Νήσων. 

Από την εποχή της μάχης του Χέηστιγκς του 1066 μ.Χ. και μετά κυριάρχησε η αίρεση του Παπισμού στη Χώρα και την διαδέχθηκε ο Αγγλικανισμός, που είχε αιτία της δημιουργίας του τη διαμάχη του διαβόητου Άγγλου μονάρχη Ερρίκου Η΄ με τον Πάπα σχετικά με τις γυναίκες του πρώτου. 

Ασφαλώς δεν θα είχε ουδείς εχέφρων άνθρωπος ένσταση να επισκεφθεί τους Ορθοδόξους της αρχιεπισκοπής Θυατείρων ο Παναγιώτατος. Αλλά ο συναγελασμός με αιρετικούς σαν τον Τζάστιν Γουέλμπυ και τον παπικό καρδινάλιο του Γουέστμινστερ Βίνσεντ, ποια ωφέλεια θα προσκομίσει στην Ορθοδοξία; Ουδεμίαν. Τουναντίον θα εδραιώσει περαιτέρω το λαϊκό οικουμενισμό που είναι στόχος των οικουμενιστών μετά την παταγώδη αποτυχία των θεολογικών διαλόγων.

No comments:

Post a Comment