Friday, May 8, 2015

ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΑΝΚΟΥΒΕΡ



ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΑΝΚΟΥΒΕΡ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Θα μας απασχολήσει και πάλιν το άρθρο του σεβ. Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ «Πανορθόδοξη Σύνοδος και Οικουμενική Κίνησις». Στη Γενική Συνέλευση του «ΠΣΕ» στο Βανκούβερ του Καναδά ο Σεβασμιώτατος διαπιστώνει «διείσδυσιν της ορθοδόξου θεολογικής σκέψεως στο ΠΣΕ». 

Γράφει ο καθηγητής Μέγας Φαράντος σχετικά: «Εις την γενικήν ταύτην συνέλευσιν επεκράτησε έντονον το αίτημα της απροϋποθέτου Ιntercommunio, της συμμετοχής δηλαδή όλων των εκκλησιών –μελών του ΠΣΕ εις κοινά μυστήρια επί τη βάσει του ήδη καταρτισθέντος περί μυστηρίων κειμένου, γνωστού ως κειμένου της Λίμα». Με άλλα λόγια το αίτημα των προτεσταντών όλων των αποχρώσεων, χρωματισμών, τάσεων, διαθέσεων και ροπών, είναι ένωση εδώ και τώρα, χωρίς καμιά απολύτως συμφωνία για τα θέματα της πίστεως.

Στην Εκκλησία (εννοώ πάντα την Ορθόδοξη) η προσέλευση στα Μυστήρια και δη στη Θεία ευχαριστία προϋποθέτει την ίδια πίστη. Τι μας προτρέπει ο ιερέας προ της θείας κοινωνίας; “Μετά φόβου Θεού, ΠΙΣΤΕΩΣ και αγάπης προσέλθετε.” Προσπαθώ να αναλογιστώ το μέγεθος της προτεσταντικής αποστασίας. Με πιάνει ίλιγγος! Φαντασθείτε το εξής εφιαλτικό σενάριο. Ο ιερέας στον ορθόδοξο ναό καλεί τους πιστούς να κοινωνήσουν. Προσέρχεται ένας προτεστάντης (ανεξαρτήτως εις ποίαν των κακοδόξων αποχρώσεων ανήκει). Αυτός πιστεύει ότι πάει να πάρει ψωμί (για την ακρίβεια άζυμο-κληρονομιά του παπισμού) και κρασί. Ούτε μυστήριο αναγνωρίζει, μήτε ψιλώ λογισμώ αποδέχεται ότι συμβαίνει τίποτε το υπερφυσικό στην προκειμένη περίπτωση. Την εξομολόγηση, πάλι, σαν μυστήριο την απορρίπτει και την χλευάζει και ο  ορθόδοξος ιέρεας του μεταδίδει Σώμα και αίμα Χριστού. Αυτός παίρνει ψωμί και κρασί (έτσι πιστεύει)… Αυτή είναι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα σε τετοιες περιπτώσεις. 

Και συμπληρώνει ο καθηγητής Φαράντος:  
«α) όπου τελούνται μυστήρια εκεί υπάρχει και η Εκκλησία, ήτις καθ’ ημάς νοείται ως η Ορθόδοξος, 
β) η κοινωνία των αυτών μυστηρίων προϋποθέτει την εν τη ορθοδόξω πίστει ομοφωνίαν, πράγμα που εδώ δεν έχει συμβεί, και, 
γ) η Εκκλησία κατά την δισχιλιετή ιστορίαν της είχε πάντοτε διάλογον, αλλά ποτέ μυστηριακήν κοινωνίαν με τους αιρετικούς». 

Βλέπετε δεν υπάρχει, ούτε ψιλώ λογισμώ «διείσδυσις της ορθοδόξου θεολογικής σκέψεως στο ΠΣΕ». Κι αυτά στο Βανκούβερ. Σκεφθείτε πόσο λιγότερη ορθόδοξη διείσδυση υπήρξε στην Καμπέρρα, στο Πόρτο Αλέγκρε και στο Πουσάν!!!

No comments:

Post a Comment