Tuesday, March 17, 2015

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ π. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ π. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ ΣΤΟΝ κ. Π. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
====

Αποκαλυπτική τω όντι η συνέντευξη που έδωσε στον κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλο ο Καθηγητής της φιλοσοφίας, στο Παπικό πανεπιστήμιο του Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης, Αρχιμανδρίτης Παντελεήμονας Μανουσάκης.

Στη συνέντευξη αυτή -περιβόλι κακοδοξίας- διευκρίνισε ότι θεωρεί το πρωτείο στην Εκκλησία ως εικόνα της Αγίας Τριάδας και απέδειξε εαυτόν προχωρημένης φύσεως Νεορθόδοξο στοχαστή που φιλοσοφεί με καθαρά αιρετικές προδιαγραφές τα δόγματα της Εκκλησίας και δη το δόγμα της Αγίας Τριάδος.

Αρνήθηκε ότι ο γάμος είναι μυστήριο της Εκκλησίας επειδή στη Βασιλεία των Ουρανών δεν θα υπάρχει γάμος.!!! Με άλλα λόγια ράβδος εν γωνία άρα βρέχει. Τι είδους λογική υπάρχει να αρνείται κάποιος τη μυστηριακή υπόσταση του γάμου επειδή δεν θα υπάρχει γάμος στη Βασιλεία των Ουρανών;

Επεσήμανε ότι δεν πρέπει να ονομάζουμε Ουνίτες τους Ουνίτες επειδή νιώθουν προσβεβλημένοι!!! Έχουν το δικαίωμα να αυτοπροσδιοριστούν όπως θέλουν, ισχυρίζεται!!! Ο Πανοσιολογιότατος θεωρεί ότι πρέπει να τους χαρακτηρίζουμε “Ελληνοκαθολικούς” επειδή έτσι αυτοαποκαλούνται!!! Απέδειξε έτσι εαυτόν οπαδό της “πολιτικής ορθότητας” στη θεολογία που  εισάγει στην Εκκλησία τα πιο κοσμικά κριτήρια του χαρακτηρισμού του τι είναι αίρεση.

Χαρακτήρισε ως "ανοησία" τις επιφυλάξεις για ορισμένες πτυχές της θεολογίας του Ιερού Αυγουστίνου και καταδίκασε έτσι με ένα πολύ περιφρονητικό τρόπο -χωρίς να αναφέρει ονομαστικά- τον μ. π. Ιωάννη Ρωμανίδη!!! 

Απέδωσε την στροφή στον ησυχασμό στη θεολογία του Λόσκυ που επηρεάστηκε από τον Γερμανό μυστικό Έκκαρτ. Μόνον που δεν ανέφερε αν ο Άγιος Νεκτάριος, ο Φιλόθεος Ζερβάκος, ο π. Αθανάσιος Χαμακιώτης, ο π. Αμφιλόχιος της Πάτμου, ο Όσιος Αρσένιος Καππαδόκης, η Αγία Σοφία της Κλεισούρας, ο Όσιος Παίσιος ο Αγιορείτης, ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, ο Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης, ο Όσιος Άνθιμος της Χίου κτλ. γνώριζαν την θεολογία του Λόσκυ ή τη θεολογία των άλλων Ρώσων εμιγκρέδων. 

Εκτός και αν νομίζει ότι οι πιο πάνω Άγιοι και μεγάλης αρετής Γέροντες της Εκκλησίας δεν ξέρουν από Ησυχασμό και ξέρει ο ίδιος και οι ομοφρονές του επειδή διάβασαν τον Λόσκυ και τους άλλους Ρώσους εμιγκρέδες ακαδημαικούς θεολόγους. Ο Λόσκυ άσκησε αναμφίβολα σημαντική επίδραση στα θεολογικά πράγματα, αλλά μόνον στους Ακαδημαικούς θεολόγους και όχι στους Ησυχαστές, οι οποίοι συνέχιζαν και συνεχίζουν την ησυχαστική παράδοση που παρέλαβαν από Γέροντα σε υποτακτικό διαμέσου των αιώνων.

Αλλά αυτά -εικάζω- είναι ψιλά γραμμάτα για τον π. Παντελήμονα.

No comments:

Post a Comment