Wednesday, January 21, 2015

ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΙΚΟ (!) ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΙΣIΟΥ, ΠΟΥ ΕΠΕΞΗΓΕΙ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ



ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΙΚΟ (!) ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΙΣIΟΥ, ΠΟΥ ΕΠΕΞΗΓΕΙ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ

(Η μεγάλη απορία του Οσίου Γέροντος, για τη ‘’φυγή’’ του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού από την Κύπρο, απάντηση σε όσους σκοπίμως χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν το όνομά του)

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====

H στάση του Οσίου Παϊσίου, για τα περί συκοφαντίας, είναι χαρακτηριστική. Δεν λαμβάνει καμιά θέση. Το ανάφερε με τόση απλότητα, τονίζοντας παράλληλα με το ύφος της γραφής, ότι τούτα «τα περί συκοφαντίας» αποτελούν αυτοϊσχυρισμό του Μητροπολίτου Λεμεσού. Είναι επακριβώς αυτό που απλούστατα κάποτε λέμε, «έτσι μου είπε». Και φυσικά ουδείς αμφιβάλλει ότι το μειωτικό περί συκοφαντίας, αναφέρεται στον νυν Αρχιεπίσκοπο Κύπρου, στον  οποίον «άχρι του νυν», καταλογίζεται αδίκως το όνειδος της συκοφαντίας.

Το θαυμαστικό (!) που πρόσθεσε ο Άγιος Γέροντας «δήλον ποιεί» το γεγονός της άγνοιας για τη φυγή και την όλη απορία του. «Το 1981, ξαφνικά βλέπω τον Διάκο Αθανάσιο! ο οποίος μου είπε ότι έφυγαν από την Κύπρο και ότι αυτός ήλθε λίγες μέρες νωρίτερα να βρει τόπο προσωρινό να ακουμπίσουν τα πράγματά τους που θα έφερνε ο Γέρο-Ιωσήφ με τη Συνοδεία του. Μου είπε δε ο Διάκος ότι έφυγαν γιατί τους συκοφάντησαν κτλ.. Μετά από λίγες μέρες πέρασε και ο Γέρο-Ιωσήφ ο οποίος μου είπε τα ίδια». Ο τρόπος που αναφέρει το «Μου είπε δε ο Διάκος  ότι έφυγαν γιατί τους συκοφάντησαν κτλ.», είναι χαρακτηριστικό ότι δεν παίρνει θέση αλλ’ ούτε και τον παραμικρό υπαινιγμό αφήνει. Για την αλήθεια ο πληθυντικός «συκοφάντησαν», δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για τον λόγο ότι οι καταγγελίες δεν ήταν αόριστες αλλά συγκεκριμένες και αφορούσαν αποκλειστικά τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό.

Είναι χαρακτηριστικό το ύφος γραφής του Οσίου Παϊσίου «Μετά από λίγες μέρες πέρασε και ο Γέρο-Ιωσήφ ο οποίος μου είπε τα ίδια». Αυτά «τα ίδια» περί συκοφαντίας που ειπώθηκαν τόσες φορές, που μέχρι και σε τραγούδι (προ-υμνολόγημα), για τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό σημειώθηκαν. 

Κανένας σχολιασμός από τον Όσιο Παΐσιο, όπως εκείνους που η μάταιη συναισθηματική φόρτιση ευκόλως συνθέτει και που πολλές φορές τους αδικουμένους αδικεί. Αυτό το «και τα λοιπά» (κλπ) που ακολούθησε τον περί συκοφαντίας αυτοϊσχυρισμό, του τότε Διακόνου Αθανασίου (νυν Μητροπολίτη Λεμεσού), καταδεικνύει ότι ο Γέροντας δεν λαμβάνει καμιά θέση. Για τούτο με απλότητα αναφέρει τόσο για τα λεγόμενα του τότε Διακόνου Αθανασίου (Μου είπε δε ο Διάκος ότι έφυγαν γιατί τους συκοφάντησαν κτλ.), αλλά και του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού (ο Γέρο-Ιωσήφ  ο οποίος μου είπε τα ίδια). Κανένας σχολιασμός επί τούτου.

Η καταληκτική αναφορά του Οσίου Παϊσίου στην εν λόγω επιστολή του «Αυτά είχα να πω. Εάν θέλει να φύγει κανείς ή να καθίσει στην Κύπρο αυτό είναι θέμα δικό του, αρκεί να μην χρησιμοποιούν το όνομα μου», ας γίνει αφορμή να σταματήσει η ακατάσχετη συκοφαντιολογία των ‘’φανατικών υποστηρικτών’’.

No comments:

Post a Comment