Saturday, August 16, 2014

Ο ΤΖΟΖΕΦ, ΠΡΟΣΗΛΥΤΟΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ



Ο ΤΖΟΖΕΦ,  
ΠΡΟΣΗΛΥΤΟΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Την εορτή του Δεκαπενταυγούστου εκκλησιάστηκα στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Μανχάταν.

Πήγα πριν αρχίσει η Ακολουθία του Ορθρου. Οταν άνοιξε η εκκλησία ο Τζόζεφ -προσήλυτος στην Ορθοδοξία- άρχισε πυρετωδώς να ετοιμάζει το καθετί για την Ακολουθία. Αναψε τα καντήλια και τακτοποίησε τα πάντα μέσα και έξω από το ιερό.

Στη Θεία Λειτουργία έψαλλε -ακόμη και στα Ελληνικά ορισμένα μέλη και είναι πολύ καλός αναγνώστης των ιερών κειμένων. Εκτός από άλλα διακονήματα βοήθησε τον π. Δημήτριο Κόρδα -τον ευλαβή εφημέριο του ναού- να κοινωνήσει τους πιστούς.

Αργότερα στο “αρχονταρίκι” της κοινότητας τον χαιρέτησα και μου είπε ότι αισθάνεται πάντα πολύ δύσκολα όταν βοηθά τον ιερέα στη Θεία Μετάληψη των πιστών επειδή συναισθάνεται την ευθύνη του διακονήματος που επιτελεί.

Του είπα ότι χαίρομαι επειδή έχει αυτή τη συναίσθηση επειδή έτσι ακριβώς πρέπει να αισθανόμαστε όταν πλησιάζουμε ή κάνουμε οτιδήποτε που έχει σχέση με τη Θεία Κοινωνία.

Στη συνέχεια τον ρώτησα να μου πει πώς μεταστράφηκε στην Ορθοδοξία και τον ρώτησα επίσης λόγω του ονόματός του -Τζόζεφ- αν ανατράφηκε ως Παπικός. 

Μου απάντησε ότι γεννήθηκε Προτεστάντης, αλλά ότι είχε πάντοτε ένα ιδιαίτερο συναισθηματικό δεσμό με την Παναγία και αυτό τελικά τον οδήγησε στην Ορθοδοξία.

Αυτό μου προξένησε πολύ μεγάλη εντύπωση, επειδή η εικοσάχρονη πείρα μου στην Αμερική με δίδαξε ότι η Παναγία -και δη το Αειπάρθενό Της- είναι κάτι που ενοχλεί ιδιαίτερα τους Προτεστάντες.

Ενα μεγάλο δωμάτιο του διαμέρισματος που ενοικιάζω το έχω μετατρέψει σε παρεκκλήσι στο οποίο έχω 14 μεγάλες φορητές εικόνες τέμπλου και πολύ περισσότερες πιο μικρές. 

Οταν προσκαλώ στο σπίτι μου Προτεστάντες βρίσκω πάντοτε την ευκαιρία να τους μιλήσω για την Ορθοδοξία κάνοντας τους ανάλυση των εικόνων της Ανάστασης του Κυρίου, της Αγίας Τριάδας, της Παναγίας της Οδηγήτριας, του Δεσπότη Χριστού κτλ..

Πάντοτε τους εντυπωσιάζει η ανάλυση αλλά όταν φτάνω στο σημείο που εξηγώ τι συμβολίζουν τα τρία άστρα στο μαφόριο της Παναγίας βλέπω -ακόμη και δεκάχρονα παιδιά των Προτεσταντών- να αντιδρούν πολύ αρνητικά. Εχουν μια ιδιαίτερα εχθρική στάση έναντι της Θεοτόκου και δη έναντι της Αειπαρθενίας Της.

Γι’ αυτό θεωρώ ότι είναι πολύ ευλογημένη ψυχή ο Τζόζεφ επειδή, όχι μόνον δεν θεώρησε εμπόδιο, αλλά την αιτία της μεταστροφής του στην Ορθοδοξία, την Υπεραγία Θεοτόκο καίτοι γεννήθηκε Προτεστάντης.

No comments:

Post a Comment