Saturday, June 28, 2014

ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΥ π. ΠΕΤΡΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΕΒ. ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ



ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΕΚΔΙΗΓΗΤΟΥ π. ΠΕΤΡΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΕΒ. ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========

Γράψω καθυστερημένα για το πολυσυζητημένο βίντεο -που προτάσεται της ανάρτηση-ς στο οποίο ο π. Πέτρος Κλιτς, Αρχιμανδρίτης της ελληνορθόδοξης κοινότητας του Σωτήρος στο Μόναχο, έδωσε το δικαίωμα στους εχθρούς της Εκκλησίας να Την διασύρουν με την απαράδεκτη συμπεριφορά του.

Αργησα να σχολιάσω το βίντεο επειδή ορισμένοι στην αρχή εξέφρασαν την άποψη ότι ήταν πλαστό, αλλά και επειδή θεώρησα ότι άλλοι σχολιογράφοι και ιστολόγοι θα επεσήμαναν το μέγεθος του ατοπήματος και τον πραγματικό ένοχο για το συμβάν και η δική μου σχολιογραφία θα ήταν περιττή.

Δυστυχώς, ενώ γράφτηκαν πολλά σχόλια για τον ανεκδιήγητο αυτόν κληρικό -πλείστα όσα από αυτά πολύ εύστοχα-, δεν έγινε αναφορά από κανένα για τον πραγματικό ένοχο του συμβάντος.

Το πρόβλημα δεν είναι απλά η αψυχολόγητη και ποιμαντικά απαράδεκτη συμπεριφορά του π. Πέτρου. Μιλούσε στο παιδάκι -αλλά και στους γονείς και στους συγγενείς του παιδιού- με ένα πολύ προσβλητικό και εχθρικό τρόπο και έκανε τις ερωτήσεις στο κοριτσάκι λες και ήταν ανακριτής.

Με τον τρόπο που διατύπωνε τις ερωτήσεις ήταν εντελώς αδύνατο το κοριτσάκι να συγκατανεύσει στη βάφτιση. Την ρωτούσε αν θέλει να βαφτιστεί λες και ένα κοριτσάκι τριών χρόνων μπορεί να καταλάβει τι είναι η βάφτιση, αλλά το χειρότερο ο τρόπος που διατύπωνε τις ερωτήσεις, με τις παράλληλες απειλές προς του γονείς του παιδιού, εξασφάλιζαν με μαθηματική ακρίβεια την άρνηση του παιδιού.

Η συμπεριφορά του προς τους γονείς και τους συγγενείς του παιδιού ήταν από εχθρική και προσβλητική μέχρις απειλητική και χυδαία.

Εχει την εντύπωση ο ανεκδιήγητος αυτός κληρικός ότι τα μυστήρια του Θεού είναι προσωπική του ιδιοκτησία τα οποία δύναται να παρέχει κατά το δοκούν;

Απόδειξη ότι η συμπεριφορά του ήταν 100% λανθασμένη είναι το γεγονός ότι το μυστήριο έγινε λίγο αργότερα από άλλο ιερέα της κοινότητας και το παιδάκι δέχτηκε όχι μόνον να γίνει το μυστήριο αλλά και εξοικειώθηκε με τον ιερέα και τον αντιμετώπιζε φιλικά.

Ολα τα πιο πάνω λίγο-πολύ επισημάνθηκαν από διάφορους ιστολόγους και σχολιογράφους.

Ενα άλλο θέμα όμως που δεν συζητήθηκε, ενώ έπρεπε πρωταρχικά να απασχολήσει όλους, είναι η ευθύνη της Μητροπόλεως Γερμανίας -και δη του Σεβ. Μητροπολίτη Γερμανίας κ. Αυγουστίνου- για το συμβάν.

Ποιος χειρότονησε και γιατί αυτό τον νεωτεριστή, όπως σαφώς δείχνει η αντιπαραδοσιακή του εμφάνιση και η όλη παρουσία, κληρικό;

Ποια ήταν η αντίδραση της Μητροπόλεως για την απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά που πήρε τόση δημοσιότητα;

Είναι δυνατόν ένας τόσο προβληματικός κληρικός να έδωσε αφορμή σκανδαλισμού μόνο με το γεγονός αυτό; 

Είχαμε όλοι επισημάνει τις οικουμενιστικές ασχημίες του Σεβασμιότατου Γερμανίας με διάφορες ευκαιρίες, αλλά πολύ πρόσφατα πληροφορήθηκα πράγματα και θαύματα που αφορούν τον Σεβασμιότατο Γερμανίας κ. Αυγουστίνο. Ιστορίες για αγρίους. Σε ποιο συμφέρει, άραγε, να πάει στην κόλαση -Θεός φυλάξοι- με το επιτραχήλιο ή με το ωμοφόριο;

Αν η καλογερική είναι βαριά, Σεβασμιότατε, υπάρχει η έντιμη διέξοδος να κρεμάσετε το ωμοφόριο. Και αν η σάρκα πυρούται επικίνδυνα η Εκκλησία θα βρει κάποια οικονομία.

Η ζωή αυτή δεν διαρκεί για πάντα! "Και μετά ταύτα Κρίσις". Τι νομίζετε; Οτι δεν θα δώσουμε όλοι λόγο στον Χριστό για τις προσωπικές μας αμαρτίες και εσείς οι δεσποτάδες -εκτός από τις προσωπικές σας αμαρτίες- για την εν γένει διακονία σας και ειδικά για τις χειροτονίες που κάνατε;

No comments:

Post a Comment