Monday, June 23, 2014

Ο ΣΕΒ. ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΙ Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ



Ο ΣΕΒ. ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΙ Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========

Ακουσα, στο ιστολόγιο "Κατάνυξις", το ηχητικό του Σεβ. Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου για την ομοφυλοφιλία.

Οπως έγραψα πολλές φορές οι δυνατότητες του Σεβασμιότατου είναι μεγάλες. Είναι πολύ ευφυής και η οπτική του γωνία έχει ευρύτητα και συνέπεια. 

Κατά την ταπεινή μου άποψη ο Σεβασμιότατος είναι, μετά τον Μακάριο, η πιο εντυπωσιακή προσωπικότητα στα ιστορικά δεδομένα της Κύπρου. 

Παρόλον ότι έχω πολλές επιμέρους επιφυλάξεις και διαφωνίες με όσα λέγει στην κασέτα, οφείλω να ομολογήσω ότι πιάνει το θέμα σωστά.

Την ομοφυλοφιλία βλέπει ως πάθος, αποφεύγει τους σκληρούς χαρακτηρισμούς, οι οποίοι δεν βοηθούν τους αμαρτάνοντες να μετανοήσουν, και συνειδητοποιεί ότι ο διάλογος της Εκκλησίας με τους ομοφυλόφιλους δεν έχει κανένα νόημα σε επίπεδο αντιπαράθεσης. Είναι κυριολεκτικά διάλογος κωφών.

Η μεν Εκκλησία έχει υποχρέωση να συζητά όλα τα θέματα -ασφαλώς και την  ομοφυλοφιλία- μόνον υπό το πρίσμα της διδασκαλίας της Αγίας Γραφής και της Πατερικής σοφίας.

Αντίθετα οι ομοφυλόφιλοι ακτιβιστές δεν δεσμεύονται από τον Αποκάλυψη και από την Πατερική σοφία, αλλά συζητούν το θέμα ως ανθρώπινο δικαίωμα που επιδιώκουν να κατοχυρώσουν.

Δεν θα ήμουν ειλικρινής αν έλεγα ότι τρέφω οποιανδήποτε συμπάθεια προς τον Αγιο Λεμεσού.

Εχω πολλούς λόγους -προσοχή λόγους όχι προκαταλήψεις- που με καθιστούν λίαν επιφυλακτικό ή και πολύ αρνητικό για την όλη παρουσία του.

Οφείλω όμως -για λόγους αληθείας και δικαιοσύνης- να ομολογήσω ότι έχει δυνατή σκέψη και ξέρει να πλησιάσει τον άνθρωπο εξ ου και η μεγάλη απήχηση που έχει σαν ποιμένας.

Δεν πρόκειται να υποκριθώ ότι άλλαξα απόψεις για τον Σεβασμιότατο.

Η προσπάθειά του να διασώσει τη διδασκαλία και το κύρος ενός σοβαρά πλανεμένου μοναχού -του Γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινού- και οι προσωπικές του θεομπαιξίες ότι δήθεν βλέπει το άκτιστο φως κτλ., αλλά και οι απαράδεκτες ποιμαντικές του πρακτικές σε πολλά θέματα με θλίβουν βαθύτατα.

Συνηθίζω όμως -όπως γνωρίζουν οι τακτικοί αναγνώστες τους ιστολογίου-, να επαινώ όσα καλά βρίσκω σε ένα άνθρωπο και αυτή είναι η έννοια της μαρτυρίας αυτής της ανάρτησης.

Προσεύχομαι ο Χριστός να ανοίξει τα μάτια της ψυχής του Σεβασμιότατου. Να τον φωτίσει να αντιληφθεί ότι το απόλυτο συμφέρον της δικής του ψυχής, αλλά και του ποιμνίου του, είναι να καταθέσει το ωμοφόριο στην Αγία Τράπεζα και να απέλθει στη Μονή της μετανοίας του και ας μην έχει καμία αμφιβολία ότι ο Αγιος Θεός θα του ανοίξει νέο στάδιο προσφοράς.

Χριστός ο μόνος αληθινός Θεός υπέρ ημών των αμαρτωλών απέθανεν, Σεβασμιότατε.

Θα επανέλθω -συν Θεώ- για να ολοκληρώσω τις σκέψεις μου. 

4 comments:

  1. Αγαπητέ κύριε Τελεβάντε, λέγω προκαταβολικά ότι ούτε εσάς προσωπικά γνωρίζω ούτε τον άγιο Λεμεσού ούτε σχέσεις με το Βατοπαίδι έχω. Αλλά... το άκτιστο Φως είχαν πει πως θεωρούσαν ο γέροντας Σοφρώνιος του Έσσεξ, ο άγιος Σιλουανός, ο παπα-Χαράλαμπος ο Διονυσιάτης, ο παπα-Εφραίμ ο Κατουνακιώτης, ο έτι ζων γέροντας Εφραίμ ο Φιλοθεΐτης (για να αναφέρω μόνο κάποια ονόματα ενδεικτικά). Δεν το ονόμαζαν βέβαια άκτιστο Φως, που εξάλλου είναι η θεολογική ονομασία (terminus technicus, για να μεταχειριστώ όρο της δικής μου επιστήμης). Αποκλείεται δηλαδή να είχε παρόμοιες εμπειρίες ο άγιος Λεμεσού;

    ReplyDelete
  2. Δεν βοηθά η προσέγγισή σου αγαπητέ κ. Αστέριε Ναθαναήλ.

    ReplyDelete
  3. ο Αθανάσιος Λεμεσού είναι σαφώς ο πιο σωστός αρχιερέας της Κύπρου. τουλάχιστον εσύ που παριστάνεις τον παραδοσιακό και τον αντι-οικουμενιστή οφείλεις να το παραδεχτείς. τώρα αν δεν τον συμπαθείς δικαίωμα σου, όμως με ποια λογική τον καλείς να πάει πίσω στο Άγιον Όρος; προφανώς δεν έχεις ιδέα για το πνευματικό και φιλανθρωπικό έργο της Μητρόπολης Λεμεσού και του ίδιου του Αθανάσιου.

    ReplyDelete
  4. Αλλα διάβασες και άλλα κατάλαβες Θεοφιλέστατε.

    Πουθενά δεν έγραψα ότι η πολιτεία του Σεβ. Λεμεσού είναι κατά Θεόν. Το αντίθετο έγραψα και ήμουν προσεκτικός να σημειώσω ότι βασίζεται σε γεγονότα και όχι σε προκαταλείψεις.

    Ο σαφώς πιο σωστός αρχιερέας στην Εκκλησία της Κύπρου από κάθε άποψη είναι ο Τριμυθούντος.

    Αφού ήταν ηγούμενος Μαχαιρά πριν γίνει επίσκοπος ο Σεβ. Λεμεσού η Μονή της μετανοίας του είναι η Μονή Μαχαιρά και όχι το Αγιον Ορος, όπως λανθασμένα εξέλαβες ότι έγραψα.

    Οσο για το πνευματικό και φιλανθρωπικό έργο της Μητροπόλεως Λεμεσού μη στεναχωριέσαι. Ο Χριστός το φύτευσε και ο Χριστός θα το ποτίζει και θα το αυξάνει.

    Having said that! Δεν είναι μόνον για τον δούλο του Θεού Παναγιώτη Τελεβάντο που σταυρώθηκε ο Χριστός. Ούτε μόνον για τον δούλο του Θεού επίσκοπο Αθανάσιο. Σταυρώθηκε επίσης για τον δούλο του Θεού επίσκοπο Πορφύριο, ο οποίος από καιρό έπρεπε να καταθέσει το ωμοφόριο στην Αγία Τράπεζα και να απέλθει στη Μονή της μετανοίας του.

    Τι έγιναν οι "Ιχνευτές;" Τέλειωσες μαζί τους; Σταμάτα τα ρεζιλίκια στις Βρυξέλλες, σταμάτα να κρύβεσαι και να βρίζεις με το ψευδώνυμο του γνωστού ΚΝΙΤΗ, σταμάτα τα τηλεφωνήματα του"Γιώργου" και κοίταξε την ψυχή σου.

    ReplyDelete