Tuesday, May 27, 2014

ΛΙΑΝ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΕΝΩΣΗ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


ΛΙΑΝ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΩΝ ΚΑΙ ΕΝΩΣΗ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========

Διαβάσαμε στο Amen.gr το ακόλουθο εξαιρετικά ανησυχητικό ρεπορτάζ του κ. Νίκου Παπαχρήστου αναφορικά με τις προθέσεις του Παναγιότατου και του Πάπα Φραγκίσκου για καθορισμό κοινού Πάσχα και για την πρόθεσή τους να παραμερίσουν το θεολογικό διάλογο ως μέθοδο ένωσης Παπισμού και Ορθοδοξίας:

«Με τον Βαρθολομαίο συζητήσαμε σαν αδέλφια, έχουμε μια σχέση αγάπης». Με τα λόγια αυτά ο Πάπας Φραγκίσκος απάντησε στους δημοσιογράφους που τον ρώτησαν στο αεροπλάνο κατά την επιστροφή του στη Ρώμη από τους Αγίους Τόπους για την σχέση του με τους Ορθοδόξους. Ήταν ένας πρώτος απολογισμός της συναντήσεως και των συζητήσεων που είχε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη στα Ιεροσόλυμα, 50 χρόνια μετά την πρώτη συνάντηση των.

«Με τον Βαρθολομαίο συζητήσαμε για την ένωση, που μπορεί να επιτευχθεί  με την από κοινού πορεία, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να την πετύχουμε με μια Διάσκεψη Θεολόγων», είπε ο Πάπας Φραγκίσκος στους δημοσιογράφους σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας La Stampa. «Συζητήσαμε ώστε να γίνει κάτι και για το θέμα του Πάσχα. Είναι αστείο να ρωτάς πες μου ο Χριστός σου πότε ανασταίνεται; Ο δικός μου την επόμενη εβδομάδα. Ο δικός μου αντιθέτως αναστήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Με τον Βαρθολομαίο συζητάμε σαν αδέλφια, έχουμε μια σχέση αγάπης, λέει ο ένας στον άλλο τις δυσκολίες  που αντιμετωπίζει σε θέματα διοίκησης. Μιλήσαμε αρκετά για θέματα οικολογίας, να κάνουμε κάτι από κοινού γι'αυτό το θέμα».

Αν οι δηλώσεις του Πάπα απηχούν -έστω και εκ του μακρόθεν- τις πραγματικές προθέσεις Πάπα και Πατριάρχη, τότε πρέπει να ανησυχήσουμε σοβαρότατα.

"Δεν θα γίνει η ένωση με το θεολογικό διάλογο", είπε ο “Αγιότατος”. 

Και πώς θα γίνει δηλαδή; 

Αιφνιδιαστικά πριν καταλήξουν σε θεολογική συμφωνία ή με στοχευμένες πρωτοβουλίες που θα προωθούν τον "λαικό Οικουμενισμό";

Αυτό και αν είναι λόγος να ανησυχούμε!

Οσο για τον καθορισμό κοινής ημερομηνίας του Πάσχα δεν νομίζω να έχουμε σοβαρή αντίρρηση αν οι Παπικοί προτίθενται να εορτάζουν το Πάσχα την ημερομηνία που την εορτάζουν οι Ορθόδοξοι. 

Αν όμως δεν είναι αυτή η πρόθεση, αλλά στόχος είναι να προσαρμόσουμε εμείς τον καθορισμό του Πάσχα σύμφωνα με την πρακτική των Λατίνων, τότε έχουμε σοβαρότατη παρέκκλιση από τις εντολές της Α΄Οικουμενικής Συνόδου.

Επιπλέον! Η προσπάθεια να καθοριστεί κοινή ημερομηνία του Πάσχα -όπως σαφέστατα ομολογεί ο “Αγιος Πατέρας”- σχετίζεται με τις επιδιώξεις του λεγόμενου “λαικού Οικουμενισμού”. Δηλαδή η προσπάθεια να ζούμε ως πιστοί Μίας Εκκλησίας, έστω και αν επισήμως δεν έχει γίνει η ένωση. Τέλειο πρότυπο Ουνιτικής ένωσης. No wonder όταν σ’ αυτο πρωτοστατεί ένας Ιησουίτης

Εξαιρετικά ανησυχητικές οι δηλώσεις του Πάπα και γι’ αυτό χρειάζεται να τοποθετηθεί αμέσως και ευθέως ο Παναγιότατος.

Οσο για τις αρλούμπες για κοινή δράση για την οικολογία ουδείς έχει αντίρρηση αρκεί να μην συμπεριλαμβάνουν συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους και προσευχές στη "Μητέρα Γαία". 

Αν ο Πάπας και ο Πατριάρχης δεν έχουν κάτι πιο σοβαρό να κάνουν, ας κάνουν κρουαζιέρες με θαλαμηγούς πολυτελείας. 

Επιτέλους! Αυτό είναι μεν φαιδρό πλην όμως δεν προσβάλλει την πίστη μας.

5 comments:

  1. Αν η Ιερά Σύνοδος και η Σύναξη του Αγίου Όρους δεν πάρουν ομολογιακή απόφαση εναντίον αυτών των προδοτικών συμφωνιών Πάπα και Πατριάρχη, θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Ο π. Επιφάνιος είναι στην κρίση του Θεού. Δεν τον πιάνω στο στόμα μου για να τον κρίνω ως άνθρωπο, κρίνω όμως τις απόψεις του, όπως και τις απόψεις όσων γράφουν δημόσια και επηρεάζουν ανθρώπους, και τις κρίνω όχι με βάση τη λογική μου, αλλά βάζοντας τες δίπλα στις απόψεις και τη στάση των Αγίων Πατέρων. Και αποδεικνύονται κακόδοξες και αντιπατερικές! Θα μπορούσατε να μου ξεριζώσετε την γλώσσα λοιπόν κ. Τελεβάντο αν μου δικαιολογήσετε πατερικά την επιφάνεια θεωρία περί αποφυγής διακοπής κοινωνίας με τους αιρετίζοντες για να μην δημιουργηθεί τάχα "σχίσμα". Με βάση αυτή τη θεωρία έπρεπε ο Μέγας Αθανάσιος, για παράδειγμα, να συλλειτουργούσε το πρωί με τον Άρειο και το βράδυ να ανταλλάζανε επιστολές για το "ομοούσιο". Έπρεπε ο Φλαβιανός και ο Διόδωρος Ταρσού να ήταν σε κοινωνία με τον Ευζώιο, δηλώνοντας απλά τη διαφωνία τους, χωρίς όμως να φύγουν για να μην γίνει "σχίσμα". Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής να μην διέκοπτε την κοινωνία με τα Πατριαρχεία λόγω Μονοθελητισμού, για να μην γίνει "σχίσμα". Αυτά διδάσκει ο π. Επιφάνιος και αναπαράγουν οι σημερινοί συνεχιστές του: ΌΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΧΙΣΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ! Καταλαβαίνετε κ. Τελεβάντο τι κακό κάνετε στην ψυχή του π. Επιφανίου, υπερασπίζοντας τέτοια κακοδοξία; Εκτιμώ την αγάπη σας προς το πρόσωπό του, αλλά πιστεύω πως εμμένοντας στις απόψεις αυτές του κάνετε κακό. Άλλωστε ο ίδιος αν ζούσε σήμερα, ίσως να είχε διακόψει κοινωνία βλέποντας τα αίσχη που γίνονται και την ολοένα και αυξανόμενη πτώση των καταληψιών των επισκοπικών θρόνων.
    Όλα αυτά σας τα γράφω με αγάπη και ας θέλετε να μου κάνετε αυτό που έκαναν στον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή.
    Εύχομαι να ξεριζώσετε από μέσα σας την προκατάληψη για τους παλαιοημερολογίτες και ίσως δείτε με άλλο μάτι κάποια πράγματα. Χριστός Ανέστη!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η αφεντιά σου αν θελεις να αποτειχισθείς ή να προχωρήσεις σε σχίσμα ουδέις ο κωλύων.

      Εμείς θα μείνουμε εδραίοι και αμετακίνητοι στη σοφία του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς και του π. Επιφανίου που συνόψισαν την προ αυτών πατερική παράδοση.

      Delete