Wednesday, March 19, 2014

ΕΚΚΛΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΟΥ “ΛΑΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ”



ΕΚΚΛΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΟΗΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΟΥ “ΛΑΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Απευθύνω θερμή έκκληση σε όλα τα παραδοσιακά έντυπα και ιστολόγια να προσέξουμε τον τρόπο που αναφέρομαστε στο Βατικανό και σε άλλες αιρέσεις για να μην υποβοηθούμε -ανεπιγνώστως- την προαγωγή του “λαικού Οικουμενισμού” “ήτοι τη σταδιακή ψυχολογική προετοιμασία του Ορθοδόξου λαού, ώστε συν τω χρόνω η ένωσις να πραγματοποιηθή εις τον λαόν ανεξαρτήτως των αποφάσεων της ιεραρχίας.”

Είναι φανερόν ότι οι ανταγωνισμοί των Θρόνων Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας δεν επιτρέπουν την πρόοδο του διαλόγου με τους Παπικούς.

Ο κίνδυνος όμως από τον "λαικό Οικουμενισμό" παραμένει αλώβητος, επειδή και οι δύο Θρόνοι -και όχι μόνον- επιδίδονται σε οικουμενιστικές ασχημίες οι οποίες εμπεδώνουν σταδιακά και συστηματικά τον "λαικό Οικουμενισμό" στη συνείδηση του ορθόδοξου λαού μας.

Ιδιαίτερη έξαρση του φαινομένου θα παρατηρηθεί εξαιτίας επικείμενης συνάντησης του Πάπα Φραγκίσκου με τον Οικουμενικό Πατριάρχη.

Γι' αυτο παρακαλώ όλους να είμαστε πολύ προσεκτικοί.

Είναι αποδεκτό να μιλούμε για Παπισμό, Βατικανό, Φράγκους, Λατίνους, αλλά οπωσδήποτε όχι για Ρωμαιοκαθολικούς ή για Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.

Ακόμη και αν οι όροι “Ρωμαιοκαθολικοί” και “Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία” χρησιμοποιούνται συμβατικά από παραδοσιακούς κληρικούς και θεολόγους, δεν παύουν να ενσταλάζουν στην ψυχή των αναγνωστών την πλάνη ότι το Βατικανό είναι Εκκλησία.

Ούτε Ρωμαική είναι μετά την άλωση της πρεσβυτέρας Εκκλησίας της Ρώμης από τους Φράγκους, ούτε “Καθολική” Εκκλησία είναι αφού έπεσε στην αίρεση και δεν εκφράζει το όλο της αλήθειας που μόνον η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει, όπως ομολογούμε στο Σύμβολο της Πίστεως, ούτε προπαντός Εκκλησία αφού μόνον Μία Εκκλησία υπάρχει όπως ομολογούμε και πάλιν στο Σύμβολο της πίστεως.

Αν θέλουμε να χρησιμοποιούμε τον όρο Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία τουλάχιστον πρέπει να βάζουμε σε εισαγωγικά τον όρο “Εκκλησία” αλλιώς έστω και ανεπιγνώστως -ή και κατά σαφή αντίθεση των πραγματικών μας προθέσεων- υποβοηθούμε την εμπέδωση του “λαικού Οικουμενισμού”.

Τα ίδια ασφαλώς ισχύουν για τις άλλες αιρέσεις. Μπορούμε να μιλούμε για Αγγλικανισμό αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τον όρο Αγγλικανική Εκκλησία χωρίς να βάζουμε τουλάχιστον τον όρο “Εκκλησία” σε εισαγωγικά.

Οι πιο πάνω παρατηρήσεις αφορμούνται από την καθημερινή εντρύφησή μου στο διαδίχτυο σε παραδοσιακά ιστολόγια.

Πιο ειδικά όμως από πρόσφατο σχόλιο του π. Αθανάσιου Λαγουρού -εγνωσμένου αντι-οικουμενιστή και παραδοσιακού κληρικού, ο οποίος σε πρόσφατο εισαγωγικό του σημείωμα στο ιστολόγιο “Χριστιανική βιβλιογραφία”, για σχόλιο της Αδελφότητας “Ο Σωτήρ” στο οποίο το Βατικανό αποκαλείται Παπισμός, ο π. Αθανάσιος -εγνωσμένος αντι-οικουμενιστής και παραδοσιακός επαναλαμβάνω θεολόγος- χαρακτηρίζει τους Παπικούς Ρωμαιοκαθολικούς.

Ιδού το εισαγωγικό σχόλιο του π. Αθανάσιου και το σχετικό άρθρο του περιοδικού “Ο Σωτήρ”:

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΠΑΠΙΚΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
_________

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ»:
_______

Μὲ τὸ στρατήγημα τῆς ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΣ τῶν ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ (ποὺ εἶναι ἐπιβεβλημένες, δὲν μποροῦμε δηλ. νὰ «μαχαιρωνόμαστε» μὲ τοὺς συνανθρώπους μας) οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ διεμβολίζουν ἀργὰ καὶ μεθοδικὰ τὴν ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ. Ἔτσι χτίζουν ἕνα ἐπικοινωνιακὸ πλεονέκτημα, ὥστε νὰ στριμώχνουν ἐπικοινωνιακὰ τοὺς Ὀρθοδόξους. Ἐν πολλοῖς τὸ πετυχαίνουν, γιατὶ ἡ «ἐπικοινωνία» σήμερα ἔχει ἀπορροφήσει τὰ πάντα.


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ “Ο ΣΩΤΗΡ”
______________
Μὲ ἐπίθεση κατὰ τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Χίου κ. Μάρκου συνόδευσε τὴν ἐπίσκεψή του στὸ νησὶ γιὰ τὸν ἑορτασµὸ τοῦ «ἁγίου τῶν Καθολικῶν Βαλεντίνου» στὸν παπικὸ ναὸ τοῦ Ἁγίου Νικολάου τῆς πόλεως Χίου ὁ «Ἀρχιεπίσκοπος» Αἰγαίου τῶν Παπικῶν κ. Νικόλαος Πρίντεζης. Ἐπίθεση, διότι, ὅπως ἰσχυρίζεται, ὁ Μητροπολίτης Χίου ἀρνεῖται νὰ ἔχει ἐπικοινωνία µαζί του, παρόλο ποὺ κατὰ τὸ παρελθὸν «πολλὲς φορὲς οἱ Καθολικοὶ συµµετεῖχαν στὶς µεγάλες ἑορτὲς τῶν Ὀρθοδόξων µὲ ἐπίσηµη πρόσκληση συµµετοχῆς τῶν Ἀρχιερέων τους». Ὁ παπικὸς «Ἀρχιεπίσκοπος» ἐρµηνεύει ὡς ἐκδήλωση ἐχθρότητας τὴν τακτική τοῦ Μητροπολίτου Χίου καί, ἐπιδιώκοντας νὰ τὸν ἀναγκάσει νὰ ἀλλάξει στάση, δηµιούργησε δηµοσιογραφικὸ θόρυβο, ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὸ σχετικὸ δηµοσίευµα στὴν ἠλεκτρονικὴ ἔκδοση τῆς τοπικῆς ἔφηµεριδας «Πολίτης» (17-2-2014).

Στὸ κηρυγµά του µάλιστα ὁ παπικὸς ἐπίσκοπος, «ἀναφερόµενος στὸ νόηµα τῆς ἑορτῆς τοῦ ἁγίου Βαλεντίνου σηµείωσε ὅτι αὐτὸ ἀπαντᾶται στὴν ἀγάπη ποὺ θὰ πρέπει κατ᾽ ἀρχὴν νὰ ὑπάρχει ἀναµεσα στοὺς ὀρθόδοξους καὶ τοὺς καθολικοὺς χριστιανούς». «Ὀφείλουµε νὰ γεφυρώσουµε τὸ σχίσµα», τόνισε· καὶ προσέθεσε: «Ὁ Ἰησοῦς µᾶς δίδαξε νὰ εἴµαστε ἕνα. Ἄµ δὲ ποὺ εἴµαστε ἕνα. Ἔχουµε χωριστεῖ µεταξύ µας καὶ πολλὲς φορὲς δὲν θέλουµε νὰ δοῦµε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον. Ἂν εἶναι δυνατόν. Νὰ µὴ µποροῦµε καί νὰ µὴ δεχόµαστε νὰ δοῦµε ἕναν Ἀρχιερέα, Ἱερέα ἢ Μοναχὸ ἑνὸς ἄλλου δόγµατος µὰ τῆς ἴδιας τοῦ Θεοῦ πίστεως καί νὰ λέµε ὅτι εἴµαστε Χριστιανοί».

Τί κρίµα! Ἔκαµε τόσο σωστὴ διάγνωση ὁ «Ἀρχιεπίσκοπος Αἰγαίου», ἀρνεῖται ὅµως νὰ δεῖ τὴν λύση ποὺ λάµπει µπροστά στὰ µάτια του. Τὸ σχίσµα δὲν γεφυρώνεται µέ κακόγουστες οἰκουµενιστικὲς ἐκδήλωσεις, οὔτε µὲ ἐναγκαλισµοὺς καί θεατρινισµοὺς ψευτοαγάπης. Ὀφείλουν οἱ Παπικοὶ νὰ ἀπαρνηθοῦν τὶς φοβερὲς πλάνες τους. Αὐτὴ εἶναι ἡ λύση. Ἐνόσω δὲν τὶς ἀρνοῦνται, ἡ µόνη ἐπιβαλλοµένη στάση τῶν Ὀρθοδόξων ἀπέναντί τους εἶναι αὐτὴ τὴν ὅποια συνιστᾶ ὁ Μαθητὴς τῆς ἀγάπης εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης: «Εἴ τις ἔρχεται πρὸς ὑµᾶς καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν οὐ φέρει, µὴ λαµβάνετε αὐτὸν εἰς οἰκίαν, καί χαίρειν αὐτῷ µὴ λέγετε· ὁ γὰρ λέγων αὐτῷ χαίρειν κοινωνεῖ τοῖς ἐργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς» (Β΄ Ἰω. 10-11).

ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Σιγὰ νὰ μὴν ξέρει ἀπὸ ἀγάπη ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης…!

No comments:

Post a Comment