Thursday, March 13, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Διαβάσαμε στη Romfea.gr, από την ομογενειακή εφημερίδα NeosKosmos, το ακόλουθο ρεπορτάζ:

“Κύκλοι της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας χαρακτήρισαν «τελείως αβάσιμα» πρόσφατα δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία τερματίζεται η ποιμαντορία του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας, κ. Στυλιανού.

Μετά τα δημοσιεύματα αυτά –που, αρχικά, κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο και που κορυφώθηκαν με πρωτοσέλιδο του «Ελληνικού Κήρυκα» την περασμένη εβδομάδα-, ο «Νέος Κόσμος» ζήτησε «διευκρινήσεις» από την Αρχιεπισκοπή.

Κύκλοι της μας είπαν ότι η είδηση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και, ίσως, να αποτελεί «ευσεβείς πόθους» κάποιων.

Οι ίδιοι κύκλοι μας είπαν ότι το «τέλος ο Στυλιανός» έχει επαναληφθεί πολλές φορές εδώ και σχεδόν 40 χρόνια από συγκεκριμένη μερίδα του παροικιακού Τύπου.

Από το ρεπορτάζ του «Νέου Κόσμου» προκύπτει ότι, ο αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας, Στυλιανός, ζήτησε και έλαβε τρίμηνη άδεια για λόγους υγείας και ξεκούρασης.

«Η υγεία του», μας ειπώθηκε, «έχει βελτιωθεί θεαματικά, είναι σε ανάρρωση και όλα τα υπόλοιπα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

Σύμφωνα με αναφορές στο διαδίκτυο, έχει ήδη αρχίσει ανάμεσα σε εκκλησιαστικούς, αλλά και πολιτικούς κύκλους, η συζήτηση της διαδοχολογίας του αρχιεπισκόπου, κ. Στυλιανού και «ανάμεσα στους φιλόδοξους διαδόχους του συμπεριλαμβάνεται Επίσκοπος εξ Αυστραλίας, Μητροπολίτης ο οποίος στο παρελθόν υπηρετούσε στην Αυστραλία.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας εκλέχθηκετο 1975 όπου και υπηρετεί μέχρι σήμερα.

Συντέλεσε στην ίδρυση κοινοτήτων και μονών καθώς και της Θεολογικής Σχολής Αποστόλου Ανδρέα.

Διετέλεσε πρόεδρος του Επισήμου Διαλόγου μεταξύ Ορθοδόξου και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, ενώ το 2003 υπέβαλλε την παραίτησή του από τον Διάλογο.

Από το 1975 έως σήμερα ο αρχιεπίσκοπος «νοικοκύρεψε» την Αρχιεπισκοπή και ίδρυσε ημερήσια ελληνικά σχολεία και γηροκομεία σε όλη την χώρα, έστησε οργανώσεις κοινωνικής πρόνοιας και νεολαίας και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση μεγάλων κοινωνικών προβλημάτων.”

Δεν γνωρίζουμε την κατάσταση της υγείας του Σεβασμιότατου.

Αντιλαμβανόμαστε φυσικά τη διαφορά της μη αναστρέψιμης κατάστασης, η οποία συνεχώς χειροτερεύει, από την περίπτωση ενός ασθενούς ο οποίος, ύστερα από μια περίοδο δοκιμασίας, επανευρίσκει τις δυνάμεις του.

Το δημοσίευμα δίνει την εντύπωση ότι ο Σεβασμιότατος κ. Στυλιανός βρίσκεται στο στάδιο της ανάρρωσης, οπότε φυσικά -από αυτήν άποψη- δεν συντρέχει λόγος για να απαλλαγεί των καθηκόντων του.

Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος -ή έστω ο κύριος λόγος- για τον οποίο πολλοί -οπωσδήποτε ο γράφων- ζητήσαμε κατ’ επανάληψη την παραίτηση του Σεβασμιότατου.

Υπενθυμίζουμε σε όσους το ξέχασαν -ή για να ακριβολογούμε σε όσους προσποιούνται ότι το ξέχασαν- ότι ο Σεβασμιότατος Αυστραλίας είναι ο συνθηκολόγος της προδοτικής για την Ορθοδοξία Συμφωνίας του Μπαλαμάντ και ο διοργανωτής του Διαθρησκειακού καρνάβαλου της Καμπέρρας, στον οποίο υποχρέωσε τους ορθόδοξους αντιπροσώπους να συμπροσευχηθούν όχι μόνον με αιρετικούς αλλά και με αλλόθρησκους και ακόμη με Σαμανιστές μάγους.

Η έκκλησή μας επομένως προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι να απαλλάξει τον κ. Στυλιανό από τα καθήκοντά του ως το πιο δραστικό μέσο για να αποκηρύξει τη συμφωνία του Μπαλαμάντ. 

Επιπλέον δεν είναι κανένα μυστικό ο τρόπος που πολιτεύθηκε τις τελευταίες τέσσερις σχεδόν δεκαετίες ο Σεβασμιότατος κ. Στυλιανός στην Αυστραλία έναντι της ομογένειας, των συνεργατών του, του κλήρου και του λαού της Αυστραλίας, αλλά ακόμη και έναντι των πολιτειακών, πολιτικών, πρεσβευτικών και προξενικών αρχών της Ελλάδας.

Βάσει ποιας δικαιοσύνης ή βάσει ποιας λογικής ένας Αρχιεπίσκοπος του ήθους και του δογματικού μητρώου του Σεβ. Αυστραλίας θα απωλέσει τον θρόνο όταν ο Κύριος τον καλέσει ή αν ο ίδιος αποφασίσει να παραιτηθεί λόγω ασθενείας;

Η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου οφείλει να τον εκθρονίσει με τρόπο που θα δείχνει την πλήρη απαρέσκειά της προς το πρόσωπό του.

No comments:

Post a Comment