Monday, April 15, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ



ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
====================

Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Τριφυλίας κ. Χρυσόστομος εξέδωσε την ακόλουθη Ανακοίνωση αναφορικά με τον ανεκδιήγητο ιερομόναχο της Μητροπόλεως του, ο οποίος δημοσίευσε σχόλιο στο facebook με το οποίο λέγει ότι προτιμά να καταδικαστεί σε θάνατο παρά να σταματήσει τις αναρτήσεις στο facebook με τις οποίες πολλοί πιστοί έχουν σκανδαλιστεί.

“Με αφορμή δημοσιεύματα από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο σχετικά με την απαγόρευση στον κληρικό της Ιεράς Μητροπόλεως Τριφυλίας και Ολυμπίας π. Χριστόφιλο Γεωργόπουλο να διατηρεί σελίδα κοινωνικής δικτυώσεως (facebook) επιθυμούμε να γίνουν γνωστά τα εξής:

1. Το Διαδίκτυο, όπως και ὅλα τά μέσα του τεχνικού πολιτισμού, είναι καλό και ὠφέλιμο, εφ' όσον χρησιμοποιείται σωστά και για καλούς σκοπούς. Ἀντίθετα μπορεί να προκαλέσει φοβερή ζημιά και σκανδαλισμό, εφ' όσον χρησιμοποιείται κατά τρόπο ανάρμοστο ἠ και προκλητικό. Εάν αυτό είναι μία γενική αρχή, πολύ περισσότερο ισχύει για τους κληρικούς, των οποίων η παρουσία και οι ενέργειες πρέπει να παραδειγματίζουν και να οικοδομούν και όχι να σκανδαλίζουν και να γκρεμίζουν.

2. Βλέποντας την σελίδα του ως άνω κληρικού και διαβάζοντας δημοσιεύματα στον τύπο σχετικά με την απήχησή της σε θαυμάστριες και θαυμαστές, θεωρούμε ότι το περιεχόμενο της σελίδας αυτής και το επίπεδο της επικοινωνίας με τους φίλους της απάδει στην ιδιότητα του κληρικού και δή του μοναχού και προκαλεί πνευματικούς κινδύνους και ψυχική βλάβη και στον ίδιο και στους αναγνώστες του. Γι' αυτό και του εζητήσαμε να την καταργήσει. Να σημειωθεί ότι τούτο γίνεται για δεύτερη φορά. Πρό μηνών, μετά από παράπονα οικογενειάρχου για την αρνητική χρήση του facebookυπό του συγκεκριμένου κληρικού, του συστήσαμε να κλείσει την σελίδα του. Δυστυχῶς, παρά την υπόσχεσή του, συνέχισε και διηύρυνε τη διαδικτυακή δράση του.

3. Δεδομένου ότι είναι η πρώτη περίπτωση κληρικού της Μητροπόλεώς μας, που έχει εκτεθεί στο διαδίκτυο, παρ' ότι προφορικώς έχουμε επιστήσει την προσοχή των ιερέων μας σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου, θα προβούμε στην ἐκδοση ειδικής εγκυκλίου, με την οποία θα ορίζουμε τα δέοντα."

Σεβασμιότατε! Με όλο το σεβασμό! Δεν αρκούν η Ανακοίνωση και η Εγκύκλιος που θα εκδώσετε.

Δεν νομίζω ότι είναι μυστικό ποιος ήταν ο προκάτοχός σας και τι είδους κληρικούς χειροτονούσε.

Η Μητρόπολή σας είναι ασύγκριτα καλύτερα να έχει έλλειψη παρά αηδία ιερέων.

Κανένας ας μην κοροιδεύει τον εαυτό του. 

Ιερομόναχος που κουρεύεται και ψαλιδίζει γένεια και μαλιά - και μάλιστα στο βαθμό που το κάνει ο π. Χριστόφιλος - δεν βρίσκεται σε ορθή πορεία.

Εδώ έχουμε αποδεδειγμένα διαβεβλημένους κληρικούς, οι οποίοι φέρουν καθόλα παραδοσιακή εμφάνιση για να παραπλανούν για το ποιόν τους, και θα εμπιστευτούμε τους κουρεμένους και τους ξυρισμένους ιερομόναχους;

Αλλωστε τι είδους ανοησία είναι αυτή να ισχυρίζεται κάποιος - πολλώ μάλλον ένας άγαμος κληρικός - ότι προτιμά την ηλεκτρική καρέκλα παρά να κλείσει το λογαριασμό του facebook;!!!

Μόνον αυτό δεν αποδεικνύει ότι ο κληρικός αυτός πρέπει να καθαιρεθεί και να εγκλειστεί στη μονή της μετανοίας του;

Η Εκκλησία πρέπει να χτυπήσει αμείλικτα κάθε μορφή εκκοσμίκευσης.

Αν κληρικοί, όπως τον π. Χριστόφιλο, την βγάλουν "αβρόχοις ποσίν", τότε ποιο μήνυμα στέλλει η Εκκλησία στους επίδοξους νεωτεριστές; 

4 comments:

  1. δεν διορθώνονται ετσι που μιλάς Παναγιώτη οι ανθρωποι στην Ορθ. Εκκλησία. Αυτό ειναι προσωπικό θεμα του εν λόγω ιερομονάχου και θα το λυσει η τοπική εκκλησια και Δεσπότης μια χαρα. Σαρακοστιάτικα τωρα αλλα προβλήματα δεν ειχαμε ..... πεταμε πετρες στον Ιερέα.. τυχαια δεν εβαλε η Εκκλησία την ευχή του Αγιου Εφραίμ.. "δος μοι του οραν τα εμά πταισματα και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου"

    ReplyDelete
  2. Δεν μίλησα για διόρθωση των ανθρώπων Γέροντά μου.

    Μίλησα μόνον για την ανάγκη αυτοί που εισάγουν νεωτερισμούς και θέλουν να επιβάλουν εκκοσμίκευση στην Εκκλησία να τιμωρούνται παραδειγματικά, όπως οι Ιεροί Κανόνες διακελεύουν.

    Σε καμία περίπτωση δεν είναι προσωπικό θέμα του ιερέα το ολίσθημα ή μόνον του Μητροπολίτη του.

    Κάθε παράβαση της πίστεως αφορά όλους μας.

    Η προσευχή του αγίου Εφραίμ αναφέρεται στις προσωπικές μας αμαρτίες. Οχι στις αιρέσεις και στους νεωτερισμούς στην Εκκλησία.

    ReplyDelete
  3. Κύριε Τελεβάντο, για να βάζουμε τα πράγματα στην θέση τους:
    Το συγκεκριμένο παιδί (για τον κληρικό μιλώ) κατ'αρχάς είναι διάκονος, διαζευγμένος από την σύζυγό του.
    Κατάγεται από χωριό της περιφέρειας της Μητρόπολης Ηλείας. Ο Γερμανός δεν τον χειροτονούσε, τον χειροτόνησε όμως ο τότε Τριφυλίας Στέφανος. Στη συνέχεια η "παπαδιά" μετάνιωσε, "παράτησε" τον διάκο και πήραν διαζύγιο. Ο Στέφανος μετά τον έκειρε μοναχό, τού 'δωσε και επανωκαλλύμαυχο. Ο διάκος όμως δεν μπορούσε την μοναχική ζωή, και τελικά έκανε ένα "διάβημα" από κάμια μεσημεριανή εκπομπή, ζητώντας από τον τοτε Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο να του επιτρέψει να ξανα-παντρευτεί (sic).
    Μάλλον αυτό ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Ο Στέφανος κακώς μάλλον (γιατί ακολούθησε λύση μεσοβέζικη) τον έθεσε υπό οιονεί αργία, και λέω οιονεί γιατί παρ'ότι έπαψε από τότε να συμμετέχει σε ακολουθίες ωστόσο εξακολουθεί να μισθοδοτείται κανονικά. Ο δε διάκος κάποιο διάστημα είχε πετάξει τα ράσα του, μετά τα ξαναφόρεσε, πήγε λέει μια βόλτα κι από κάτι Παλαιοημερολογίτες, ώσπου τελικά αποφάσισε να ιερουργεί από το facebook. Αν μάλιστα ψάξετε στο ίντερνετ θα δείτε πως ο συγκεκριμένος έχει απασχολήσει ξανά τα τοπικά μέσα, όταν προσπαθούσε να αυτοκτονήσει και τον τραβούσε ο δεσπότης από το παράθυρο της μητρόπολης για να μην πέσει.

    Το ξανα-τονίζω: ο Χρυσόστομος είναι ένα από τα διαμάντια που χειροτονήθηκαν επί Χριστοδούλου, ζει σαν πραγματικός καλόγηρος, σε σημείο που η προσήλωσή του στις παραδόσεις να είναι ενοχλητική ας μου επιτραπεί να πώ. Αλλά δυστυχώς η περίπτωση Χριστόφιλου τελικά είναι αυτό που μπορεί να του προσάψει κανείς. Γιατί και "εξω-εκκλησιαστικά" να το δει κανείς στο κάτω-κάτω, για ποιον λόγο να πληρώνεται κάποιος και να μην κάνει απολύτως τίποτα (Σας λέγω είναι σε οιονεί αργία σχεδόν δέκα χρόνια).

    Μπορεί να έχω πει πολλά, και μάλλον θα ήταν καλύτερο να μη δημοσιευσετε το σχόλιό μου, κύριε Τελεβάντο. Τα είπα όμως ώστε να γνωρίζετε κι εσείς που κάνατε τις αναρτήσεις σας περί τίνος πρόκειται.

    ReplyDelete
  4. Προτίμησα να το δημοσιεύσω επειδή αποκαθιστά την αληθινή εικόνα των πραγμάτων.

    Ισως ο Σεβ. τον ανέχεται επειδή φοβάται ότι θα προβεί σε απονενοημένο διάβημα.

    Και ίσως πέραν του βαρύ ζυγού της αγαμίας να αντιμετωπίζει και άλλης φύσεως προβλήματα γι' αυτό και λέγει αυτές τις ασυναρτηρίες για το Facebook και να δικίμασε να αυτοκτονήσει.

    Το μόνο ευχάριστο από τον σχόλιό σας είναι όσα αναφέρετε για το ήθος του ποιμενάρχη της Μητροπόλεως Τριφυλίας.

    Απορώ για ποιο λόγο τον παρουσίασε με αυτόν τρόπο ο κ. Τζούμας στο σχετικό δημοσίευμά του.

    Σας ευχαριστώ πάντως που μας βοηθήσατε να ξεκαθαρίσουμε την εικόνα των πραγμάτων.

    ReplyDelete