Sunday, November 25, 2012

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ κ. Ν. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ




ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ κ. Ν. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============

Ουχί τυχούσα οδυνηρή έκπληξη δοκίμασα από την ανάγνωση των δύο πρόσφατων παρεμβάσεων του γνωστού βετεράνου θεολόγου κ. Ν. Σωτηρόπουλου αναφορικά με θέσεις που διετύπωσε ο Αγιος Ναυπάκτου, αλλά και για την “διηρημένη Εκκλησία”, που διατύπωσε ο Σεβ. Μεσσηνίας και όχι μόνον.

Δεν θα υπεισέλθω στο διάλογο του κ. Σωτηρόπουλου με τον Αγιο Ναυπάκτου για τη θέα του Ακτίστου Φωτός. 

Ο Αγιος Ναυπάκτου είναι πάντα προθυμότατος να δίνει "απολογίαν παντί τω αιτούντι."

Δεν θα κρύψω όμως την απογοήτευσή μου για τις επιθέσεις του βετεράνου θεολόγου εναντίον του Αγίου Ναυπάκτου επειδή προσκάλεσε τον Πατριάρχη της πίστης και του Γένους μας στη Μητρόπολή του.

Κύριε Σωτηρόπουλε, νόμιζα ότι όλοι οι Ορθόδοξοι χριστιανοί μπορούμε να διαχωρίζουμε δύο πράγματα: Τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου από τα οικουμενιστικά ολισθήματα του Παναγιότατου, των συνεργατών του και των ομοφρόνων τους σε όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Νόμιζα επίσης ότι δεν επιτρέπουμε σε προσωπικές πικρίες να επηρεάσουν την κρίση μας για τα εκκλησιαστικά θέσμια.

Κανένας δεν έχει δικαίωμα να ξεχάσει ότι η "Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία" βρίσκεται, όχι μόνον "εν αιχμαλωσία", αλλά ότι διατρέχει έσχατο κίνδυνο. 

Κανένας μας δεν έχει το δικαίωμα να λησμονήσει ότι δεκάδες επίσκοποι του Θρόνου Κωνσταντινουπόλεως είναι Αγιοι της Εκκλησίας και ορισμένοι εξ αυτών Μεγάλοι Πατέρες και Διδάσκαλοι της Εκκλησίας. 

Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να διαγράψει χαμένες πατρίδες και μάλιστα την Βασιλίδα των πόλεων. 

Οση πικρία και αν έχουμε για προσωπικές αδικίες που μας έγιναν εμείς δεν θα ξεχάσουμε ΠΟΤΕ ούτε ποιον εκπροσωπεί ο Παναγιότατος και οι ελάχιστοι “ελεύθεροι πολιορκημένοι” της Βασιλεύουσας, ούτε ποιον έχουν πάνω από το κεφάλι τους.

Ο Παναγιότατος πρέπει να επισκέπτεται τις Μητροπόλεις της Ελλάδος καταρχήν για να ενισχύεται ο ίδιος στο έργο του.

Υστερα για να ευλογεί το ποίμνιο της Εκκλησίας ως πρώτος τη τάξει επίσκοπος της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Επίσης για να βλέπουν οι Τούρκοι την αγάπη και το σεβασμό που τρέφουν οι απανταχού της γης χριστιανοί ορθόδοξοι προς το πρόσωπο και τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Οσο για τα ατέλειωτα και αποκαρδιωτικά και ψυχοφθόρα οικουμενιστικά ανοίγματα του Παναγιότατου και των συνεργατών του και πολλών άλλων δυστυχώς ορθοδόξων εκπροσώπων στους διαλόγους, δεν νομίζω ότι κρύψαμε ποτέ την αντίθεσή μας. 

Νομίζω ότι ελέγχουμε με τη δέουσα - προσωπικά ομολογώ ότι υπερέβην ορισμένες φορές το μέτρο - γλώσσα κάθε παράβαση των Ιερών Κανόνων πολλώ μάλλον των Ορων της πίστεως από τους Οικουμενιστές.

Και το σεβασμό και την αγάπη μας προς την μαρτυρική Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως μπορούμε να εκδηλώνουμε, αλλά και άτεγκτο έλεγχο για τα οικουμενιστικά ολισθήματα να διατυπώνουμε - ως οφείλουμε - ως χριστιανοί ορθόδοξοι.

Κύριε Σωτηρόπουλε, θα μου επιτρέψετε να σας αποκαλύψω το περιεχόμενο μιας τηλεφωνικής συνδιάλεξης που είχα πρόσφατα με διακεκριμένο επίσκοπο της Εκκλησίας - δεν αποκαλύπτω το όνομά του επειδή είμαι πεπεισμένος ότι δεν το επιθυμεί - ο οποίος μου είπε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι ανάξιος αχθοφόρος της πιο πολύτιμης παρακαταθήκης. 

Του απάντησα ότι εν Ημέρα Κρίσεως ο Κύριος δεν θα με ερωτήσει πόσο άξιος ή ανάξιος της πατριαρχικής του ευθύνης είναι ο Παναγιότατος, αλλά θα με ερωτήσει οπωσδήποτε για τις προσωπικές μου αμαρτίες και αν έβαλα νερό στο κρασί της ομολογίας της πίστης μας.

Εχει ευθύνες για τα οικουμενιστικά ολισθήματα ο Παναγιότατος;

Αναμφίβολα έχει.

Αν δεν δείξει μετάνοια γι’ αυτά ας δώσει λόγο στο Θεό. 

Εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να βρεθούμε αναπολόγητοι εν ημέρα Κρίσεως επειδή υποσκάψαμε τον αρχαιότερο και ενδοξότερο θεσμό της Ορθοδόξου Εκκλησίας και του Ευλογημένου μας Γένους.

Οσων τα δακτυλικά αποτυπώματα βρεθούν στο λαιμό του Πατριαρχείου θα μένουν αναπολόγητοι εν Ημέρα Κρίσεως, αλλά και εσαεί στιγματισμένοι στην κρίση της Ελληνικής Ιστορίας.

Πάρα πολύ καλά κάνει ο Αγιος Ναυπάκτου και οι άλλοι ορθόδοξοι ιεράρχες και οι Καθηγούμενοι του Αγίου Ορους που προσκαλούν τον Παναγιότατο. 

Αλλωστε δεν είναι κανένα μυστικό ότι οι Φαναριώτες τον Αγιο Ναυπάκτου τον έχουν κυριολεκτικά στην μπούκα του κανονιού για τις χαλάστρες που τους κάνει στα οικουμενιστικά τους σχέδια.

Θα επανέλθω, συν Θεώ, σύντομα και σε ορισμένα άλλα σημεία των δύο παρεμβάσεων του κ. Σωτηρόπουλου.

2 comments:

  1. παρα πολυ ευστοχο το σχολιο σας,με μια παραφωνια ομως κατα την ταπεινη μου γνωμη.η Πολη δεν αποτελει ''χαμενη πατριδα'',αλλα αλυτρωτη πατριδα

    ReplyDelete
  2. ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΕΝΝΟΩ: ΟΤΙ ΧΑΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΝ ΟΠΟΙΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΑΛΥΤΡΩΤΗ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΠΕΙΔΗ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΑΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΩ ΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ.

    ReplyDelete