Tuesday, August 21, 2012

Η Β΄ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ κ. ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΜΕΛΑ


Η Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ κ. Γ. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΣΟΥΜΕΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΕΟΟΘΩΜΑΝΙΣΜΟ
============

Αγαπητέ μου κύριε Τελεβάντο,

Xαίρομαι το διάλογο μας, που είναι καλοπροαίρετος, με επιχειρήματα και όχι με συνθήματα.

Συμφωνώ λοιπόν κι εγώ με τη σειρά μου μαζί σας και θα δεχόμουν τη Θεία Λειτουργία στη Μονή Σουμελά του Πόντου αν είμασταν έναντι της τουρκικής κυβέρνησης διεκδικητικοί στην τέλεση της Θείας Λατρείας στους ιστορικούς λατρευτικούς μας τόπους, που έχουν διασωθεί από τη μανία των κατακτητών και αν είμασταν καταγγελτικοί στις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της θρησκευτικής ελευθερίας στη γείτονα.

Να πηγαίναμε απαιτητικά και όχι παρακλητικά, με επίγνωση ότι οι χώροι αυτοί είναι χριστιανικοί και ότι είναι στοιχειώδης υποχρέωση της Τουρκίας να μας τους παραχωρήσει, τουλάχιστον προς χρήση.

Να πηγαίναμε με την επίγνωση και την υπερηφάνεια ότι παλιά ήσαν δικοί μας ιεροί τόποι και όχι ως οι ανέστιοι, που ευχαριστούμε τους άρχοντες μας για τη μεγαλοκαρδία τους, επειδή μας παραχώρησαν στέγη για λίγες ώρες...

Και τώρα σας ερωτώ: Έχετε αντιληφθεί ποτέ μια τέτοια συμπεριφορά;...

Από την πλευρά μου ποτέ δεν την έχω διαπιστώσει.

Για του λόγου το αληθές σας παραθέτω το τέλος του Ανακοινωθέντος του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την επίσκεψη του Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου στην Τραπεζούντα ( 14-17 Αυγούστου 2012):

"...Ούτως έληξε και το εφετεινό προσκύνημα εις τον Πόντον, όπου η τέλεσις της Θείας Λειτουργίας κατά την μεγάλην θεομητορικήν εορτήν κατέστη δυνατή από τριετίας, χάρις εις την καλήν διάθεσιν και την προς τας ενταύθα μειονότητας ολονέν και περισότερον θετικήν προσέγγισιν των αρμοδίων κυβερνητικών αρχών, τας οποίας και ηυχαρίστησε καταλλήλως η Α.Θ. Παναγιότης". (Σημ. Η υπογράμμιση δική μας).

Διακρίνετε κάπου ίχνος αυτών που υποστηρίζετε και που θα έδιναν μιαν άλλη διάσταση στο προσκύνημα του Πατριάρχου;

Και πού βλέπει το Πατριαρχείο την "ολονέν και περισσότερον θετικήν προσέγγισιν" της Κυβέρνησης Ερντογκάν προς τις μειονότητες, και δη τη ρωμέϊκη;

Στη δολοφονία του Χραντ Ντινκ;

Στη δολοφονία του Σαντόρο;

Στην πρόθεση του Ερντογκάν να μετατρέψει σε τζαμί τον ιστορικό Ναό της Αγίας Σοφίας στη Νίκαια, όπου συνεκλήθη η 7η Οικουμενική Σύνοδος;

Στην πρόταση του Μπουλέντ Αρίντς, αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ερντογκάν, να μετατραπεί σε τζαμί η Αγία Σοφία, ο περικαλλής αυτός καθεδρικός Ναός των Κομνηνών;

Στην παρακράτηση των περιουσιών του Πατριαρχείου και των Ρωμηών της Πόλης;

Στο συνεχιζόμενο κλείσιμο της Σχολής της Χάλκης;

Στην μη αναγνώριση του εκκλησιαστικού τίτλου και της θέσης του Πατριάρχη;

Στην υποχρέωση που επέβαλαν στους Μητροπολίτες του Θρόνου να αποκτήσουν την τουρκική υπηκοότητα, για να μπορούν να ψηφίσουν για Πατριάρχη;

Τί να πρωτοθυμηθεί κανείς για τη συμπεριφορά της Τουρκίας έναντι των μειονοτήτων....

Κι όμως προσφέρουμε τον "καλό μας λόγο" και τις ευχαριστίες μας προς το τουρκικό κράτος...

Η διαπίστωση μας εξάλλου για "την καλή διάθεση των κυβερνώντων", είναι ένα ισχυρό όπλο στα σχέδια τους, που το βλέπουμε ότι το χρησιμοποιούν σε βάρος της χώρας μας.... Και το προ ολίγων ημερών ρεπορτάζ του κ. Στέλιου Μπερμπεράκη στη Sabah το αποδεικνύει.

Γιατί συμπεριφερόμαστε με αυτόν τον τρόπο;

Ο καθένας μας μπορεί να δώσει μιαν απάντηση, αλλά το καλύτερο είναι το ίδιο το Πατριαρχείο να απαντήσει πειστικά στο ερώτημα μας. Μπορεί να κινείται και να ενεργεί με μια στρατηγική, που εμείς δεν ξέρουμε και δεν μπορούμε να σκεφθούμε.

Με εκτίμηση,

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος

No comments:

Post a Comment