Thursday, June 7, 2012

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΡΑΝΙΟΥ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ


ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΡΑΝΙΟΥ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ


ΜΕΡΟΣ Α΄


Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση

===========


Tο κακό καί βλάσφημο παράδειγμα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, νά προσφέρει ὡς δῶρο τό ≪Κοράνιο≫, δυστυχῶς τό ἀκολουθοῦν καί ἄλλοι προκαθήμενοι, ὅπως συνέβη πρόσφατα με τόν πατριάρχη Ἱεροσολύμων κ. Θεόφιλο, ὁ ὁποῖος μάλιστα διπλασίασε τήν βλασφημία. Δέν ἀρκέσθηκε νά δώσει μόνο τό βιβλίο τοῦ Κορανίου ὡς δῶρο, ἀλλά ἀξιολογώντας θετικά καί τό περιεχόμενο τοῦ Κορανίου ≪ἐπέδωσε καί πλακέταν μετʼ ἐπιγραφῆς χωρίων τοῦ Κορανίου≫.


Τό ἔπραξε μάλιστα αὐτό ἐν πλήρει συνειδήσει, καυχήσει καί χαρᾷ, ὅπως προκύπτει ἀπό δύο στοιχεῖα. Ἐν πρώτοις ἐκ τοῦ ὅτι θεωρήθηκε τόσο σπουδαῖο αὐτό τό γεγονός, ὥστε ἐξεδόθη καί ἐκυκλοφορήθη ἐπίσημη ἀνακοίνωση τῆς Ἀρχιγραμματείας τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων. Ἐπίσης στίς δημοσιευθεῖσες στό Διαδίκτυο φωτογραφίες τῆς ἐπιδόσεως τῶν δώρων ἐμφανίζεται περιχαρής ὁ πατριάρχης γιʼ αὐτή του τήν πράξη. Τό πλῆρες κείμενο τῆς Ἀνακοινώσεως τῆς ᾽Αρχιγραμματείας ἔχει ὡς ἑξῆς:


≪Τήν Τετάρτην, 5ην/18ην Ἀ π ρ ι λ ί ο υ 2012, ὁ ἐξοχώτατος πρίγκηψ τῆς Ἰορδανίας κ. Ἐμίρ Γάζη, συνοδευόμενος ὑπό τοῦ Μουφτῆ τῆς Αἰγύπτου κ. Ἄλη Τζούμαση Τζαμάκ καί ὑπό ἄλλων θρησκευτικῶν καί πολιτικῶν προσωπικοτήτων τῆς Ἰορδανίας καί τῆς Παλαιστινιακῆς Αὐτονομίας, παρουσίᾳ τοῦ Ἐκπροσώπου τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν τοῦ Ἰσραήλ κ. Σεζάρ Μαρζῆε ἐπεσκέφθη τό Πατριαρχεῖον. Τον Ἐξοχώτατον πρίγκηπα ὑπεδέχθη ἐνθέρμως ἡ Α.Θ.Μ. ὁ Πατήρ ἡμῶνκαί Πατριάρχης Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος, περιστοιχούμενος ὑπό τῶν Ἁγιοταφιτῶν Πατέρων. Καλωσορίζων τόν πρίγκηπα ὁ Μακαριώτατος εἶπεν αὐτῷ ὅτι ἡ Ἱερουσαλήμ ὡς Ἁγία Πόλις ἀποτελεῖ ὑπόδειγμα θρησκευτικῆς συμβιώσεως Ἰουδαίων, Χριστιανῶν καί Μουσουλμάνων. Ἐπί τῇ ἐπισκέψει ταύτῃ ὁ Μακαριώτατος ἐπέδωσεν εἰς τον πρίγκηπα ἀντίγραφον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Βασιλικῆς τῆς Γεννήσεως ἐξ ἐλεφαντοστοῦ και βιβλίον τοῦ Κορανίου ἐπίσης ἐξ ἐλεφαντοστοῦ. Εἰς δέ τον Μουφτήν Ἄλη Τζούμα ὁ Μακαριώτατος ἐπέδωσε πλακέταν μετʼ ἐπιγραφῆς χωρίων τοῦ Κορανίου. Μετά τήν ἐπίσκεψιν ταύτην εἰς τό Πατριαρχεῖον ὁ πρίγκηψ συνοδευόμενος ὑπό τοῦ Μακαριωτάτου καί τῶν Ἁγιοταφιτῶν Πατέρων καί τῆς συνοδείας αὐτοῦ κατῆλθεν διά τοῦ Κεντρικοῦ Μοναστηρίου καί τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου εἰς τον Ναόν τῆς Ἀναστάσεως καί ἐπεσκέφθη τό προσκύνημα τῆς Ἀποκαθηλώσεως, τόν Πανάγιον Τάφον, τό Καθολικόν καί τόν Γολγοθᾶν≫.


Χαρακτηρίσαμε ὡς βλάσφημο τό παράδειγμα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου καί ὡς βλασφημία την πράξη τῆς ἐκ μέρους Ὀρθοδόξων ἱεραρχῶν προσφορᾶς ὡς δώρου τοῦ Κορανίου, τό ὁποῖο μάλιστα οἱ δωρίζοντες καί ἄλλοι χαρακτηρίζουν ὡς “ἱερό”.


Οἱ μή εἰδότες την Ὀρθόδοξη παράδοση καί διδασκαλία, ἀλλά κυρίως οἱ δηλητηριασμένοι ἀπό τό ἐπικρατοῦν πνεῦμα τοῦ διαθρησκειακοῦ Συγκρητισμοῦ τῆς “Νέας Ἐποχῆς” θα ἐκτιμήσουν ὅτι ὁ χαρακτηρισμός ≪βλασφημία≫ εἶναι τουλάχιστον ὑπερβολικός, οἱ ἐξ αὐτῶν δέ πρόχειροι καί πρόθυμοι εἰς συκοφαντίες καί χαρακτηρισμούς θά σπεύσουν νά μᾶς κολλήσουν τήν ἐτικέττα τοῦ φονταμενταλιστοῦ, τοῦ ταλιμπάν, τοῦ ζηλωτοῦ, ὅπως συνηθίζουν τόν τελευταῖο καιρό για ὅσους ἀγωνιζόμαστε γιά τήν διατήρηση ἀνόθευτης τῆς Ὀρθόδοξης πίστης καί ζωῆς.


Θά ἐπικαλεσθοῦν κάποιους λόγους, γιά νά δικαιολογήσουν αὐτές τίς ἐνέργειες, ὅπως π.χ. ὅτι οἱ ἐκκλησίες αὐτές (Κωνσταντινουπόλεως, Ἀλεξανδρείας, Ἱεροσολύμων) διαβιοῦν σέ ἰσλαμοκρατούμενες χῶρες καί ὡς ἐκ τούτου εἶναι ἐμπερίστατες, ἑπομένως δικαιολογοῦνται κάποιες ἐνέργειες τῶν προκαθημένων τους, γιʼ αὐτό και δέν πρέπει νά εἴμαστε αὐστηροί στίς κρίσεις μας.


Εἶναι πάντως γνωστό καί ἰσχύει ὡς ἀξίωμα ὅτι εἰς τά θέματα τῆς πίστεως δέν ἐπιτρέπονται οἰκονομίες καί συγκαταβάσεις. Αὐτές δικαιολογοῦνται μόνον σέ θέματα πνευματικῆς ζωῆς καί καθοδηγήσεως, π.χ. στό θέμα τῆς νηστείας καί σέ ἄλλα “πρός ἀποτροπήν μείζονος κακοῦ”.


Σέ θέματα πίστεως δέν ἐπιτρέπεται ἄσκηση οἰκονομίας, διότι αὐτό τό ὁποῖο θέλεις να ἀποτρέψεις τό ≪μεῖζον, δηλαδή, κακό≫, τό διαπράττεις ὁ ἴδιος, ὁ ἀσκῶν τήν οἰκονομία, μέ τήν προσβολή καί ἀθέτηση τῆς πίστεως, πού εἶναι τό ≪μεῖζον ἀγαθόν≫, μεῖζον ὅλων, διότι ὁδηγεῖ στήν σωτηρία.


Γιʼ αὐτό καί προκειμένου νά μήν ἀρνηθοῦμε ἤ νά μή ἀλλοιώσουμε τήν πίστη καί χάσουμε τήν σωτηρία, πρέπει ἀκόμη καί το μεῖζον τῶν ἀνθρωπίνων ἀγαθῶν, τήν ζωήν μας, νά θυσιάζουμε, ὅπως ἔπραξαν οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες καί Νεομάρτυρες.


Διότι ≪τί ὠφελήσει ἄνθρωπον, ἐάν κερδήσῃ τον κόσμον ὅλον καί ζημιωθῇ τήν ψυχήν αὐτοῦ; ἤ τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;≫1.


(Συνεχίζεται)



ΠΗΓΗ:


Θρησκευτικά,


Ορθόδοξος Τύπος


No comments:

Post a Comment