Friday, June 29, 2012

ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΕΣΥΡΑ ΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ!


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΑΣΚΗΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Μου εστάλη προς δημοσίευση το ακόλουθο σχόλιο για την ανάρτηση που αφορούσε την κατάλυση της νηστείας στην Κοζάνη που υποχρέωσε ο Σεβασμιότατος κ. Παύλος τον Πατριάρχη και δεκάδες άλλους αρχιερείς και ιερείς να κάνουν.


Αναφέρει σχετικά:


“Χωρίς να έχω καμιά διάθεση να διακαιολογήσω τους ιερείς - προχθές ήμουν σε σπίτι ιερατικής οικογένειας και έτρωγαν από όλα κανονικότατα! - διότι αποτελεί κοινό μυστικό πως η νηστεία είναι ένα άθλημα που το αγνοούν ή το σνομπάρουν προκλητικότατα, θα ήθελα, αγαπητέ Παναγιώτη, να σου πω ότι δε χρειάζεται εν προκειμένω να είσαι τόσο αυστηρός, διότι σε επίσημες εκδηλώσεις γίνονται χάριν του επισκέπτου ή της εορτής μερικές θεμιτές "παρατυπίες".


Ας είμαστε ευτυχείς που δεν κατέλυσαν κρέας και περιορίστηκαν στην ιχθυοφαγία.


Να σου θυμίσω εδώ πως έτυχα σε πολλές αγρυπνίες στο Αγιον Ορος που έτρωγαν ψάρι ενώ δεν έπρεπε κανονικά, λόγω της τιμής στους επισκέπτες και της επικείμενης αγρυπνίας.”


Χωρίς να θέλω να διαμφισβητήσω όσα καταγράφει - με καλή διάθεση δεν το διαμφισβητώ - ο καλός σχολιογράφος διερωτώμαι:


Υπήρχε λόγος να δημοσιεύουν τα μενού των εδεσμάτων που παρέθεσαν στον Πατριάρχη και να προκαλούν τον κόσμο;


Είναι το ίδιο να τρώνε κάτι οι Αγιορείτες σε έκτακτες περιπτώσεις για να αντέξουν στην αγρυπνία με το να καταλύουν τη νηστεία δεκάδες αρχιερείς και δεκάδες ιερείς δημόσια την προτελευταία και την τελευταία μέρα της νηστείας των Αγίων Αποστόλων;


ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ;

__________


Οταν γίνεται κάτι στο Αγιον Ορος το καθιστά αυτόματα σωστό;


Ξέρετε πόσα μινυρίσματα και τεριρίσματα και νάνινα και τεριρέμ ακούς στο Αγιον Ορος;


Ξέρετε ότι μέχρι πριν ορισμένες δεκαετίες πολύ αραιά προσέρχονταν στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας;


Ξέρετε ότι μέχρι πριν λίγες δεκαετίες και πριν γράψει τις μνημειώδεις επιστολές του ο αείμνηστος Γέροντας Επιφάνιος πόσοι Αγιορείτες το έπαιζαν άνετοι πότε μέσα και πότε έξω από την Εκκλησία; Εμπαιναν και εβγαιναν από την Εκκλησία και προσχωρούσαν με τη μεγαλύτερη άνεση του κόσμου όχι απλά στην αποτείχιση αλλά και στο σχίσμα.!!!


Ξέρετε τι Θεομπαιξίες για οράματα και "παππούδες" και "γιαγιάδες" καλλιεργούν ορισμένοι, τι χαμόγελα ζωγραφίζονται από την αιωνιότητα για να παραστήσουν τους Γεροντάδες τους και κατ’ επέκταση τον εαυτό τους αγίους, "θειογνοφίτες", διορατικούς και δεν συμμαζευόμαστε;


Ξέρετε ότι πριν αρχίσει η επάνδρωση του Αγίου Ορους τα μέσα της δεκαετίας του 70 δυσκολευόσουν να βρεις μοναστήρι στο οποίο διάβαζαν τις Ακολουθίες ώστε να γίνονται κατανοητές;


Ή μήπως αγνοείτε όλη την εκκοσμίκευση που έχει κυριεύσει πλείστους όσους Αγιορείτες σήμερα και ως κοινόβια και ως κελλιά και ως μοναχούς;


Δυστυχώς! Οπως έχει πλειστάκις - και όχι από τυχαίους ανθρώπους - καταγγελθεί υπεύθυνα και επώνυμα, πολλοί Αγιορείτες δεν κάνουν τίποτε άλλο εκτός από το να καλλιεργούν δημόσιες σχέσεις! Ολη μέρα συναγελάζονται με πολιτικούς και εφοπλιστές και επιδιώκουν συστηματικά τη δημοσιότητα.


Εχουν καμιά σχέση αυτά με την Ορθοδοξία, το μοναχισμό και την άσκηση;


Τι νομίσατε; Οτι όλοι στο Αγιον Ορος είναι π. Παίσιοι;


ΓΝΩΣΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΑΣΤΟΡΙΑ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

_________


Αλλά πέραν αυτών θα μου επιτρέψετε να πιστεύω ότι γνωρίζω τον Σεβασμιότατο Κοζάνης πολύ καλύτερα από ότι τον γνωρίζετε οι περισσότεροι επειδή τον είχαμε εδώ στην Αστόρια για μεγάλο χρονικό διάστημα και γνωρίζω εκ του σύνεγγυς την κουφότητα και τη ματαιοδοξία που τον διακρίνουν.


Μια ζωή μερσεντές, κουρτίνες, καρπέτα, πολυέλαιους και σόου είναι.!


Θα ήμουν πολύ πιο προσεκτικός στις κρίσεις μου αν δεν γνώριζα το ποιόν του Σεβασμιότατου εκ του σύνεγγυς, αν είχα να κάνω με άλλο ιεράρχη που απλά εφάρμοσε την “οικονομία” για τη νηστεία - που και στο Ευαγγέλιο και στο “Γεροντικόν” αναφέρεται - απλά και μόνον για να δείξει την αγάπη του προς τον Πατριάρχη.


Θα πίστευα ευχαρίστως τον Αγιο Ναυπάκτου αν ενεργούσε ανάλογα επειδή είναι γνωστή η ασκητικότητα και η αυστηρή προσήλωσή του στη νηστεία, στη λιτότητα και στην άσκηση.


Θα πίστευα εξίσου την ειλικρίνεια ενός κληρικού όπως είναι λ.χ. ο π. Νικόδημος Αεράκης, ο π. Συμεών Κραγιόπουλος, ο π. Ησύχιος Πέππας, ο π. Ιωάννης Κωστώφ, κτλ. αλλά τον Αγιο Κοζάνης δεν το πιστεύω, όχι μόνον επειδή τον ξέρω καλά, αλλά και επειδή ούτε ο ίδιος δεν ένιωσε την ανάγκη να δικαιολογήσει την αβαρία του και πριν και μετά την κριτική που του ασκήθηκε.


ΜΕΓΑΛΟΣ ΟΙΣΤΡΟΣ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΤΕΛΑΒΕ ΑΙΦΝΗΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

___________


Επ’ ευκαιρία!


Τώρα θυμήθηκε να σεβαστεί τον Οικουμενικό Πατριάρχη ο κ. Παύλος;


Περίεργο!


Θα ξεχάσατε φαίνεται ότι όταν άλλοι ιεράρχες τον παρακάλεσαν πριν λίγα χρόνια να προσκαλέσει τον Παναγιότατο στην Μητρόπολή του - επειδή θα πήγαινε για ποιμαντορική επίσκεψη σε όμορες Μητροπόλεις - αρνήθηκε προσβλητικά με τη δικαιολογία ότι δεν είχε ανακαινισμένο επισκοπείο για να τον φιλοξενήσει.!!!


Ε βέβαια! Γι’ αυτό προσκαλούμε τον Παναγιότατο!


Οχι για να τιμήσουμε τον Πατριάρχη του Γένους μας και να ζητήσουμε την ευλογία του, ούτε για να του εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας για τη δοκιμασία που υφίσταται, αλλά για να του δείξουμε τις κουρτίνες και την ανακαίνιση α λα couleur localeτου επισκοπείου μας !


Λοιπόν.! Και λίγα έσυρα του Αγίου Κοζάνης!


ΑΝ ΕΚΑΝΕ "ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ" ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΕΦΕΡΕ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ;

__________


Αν όντως ο Σεβασμιότατος Κοζάνης έκανε την αβαρία για να δείξει τη χαρά του για την παρουσία του υψηλού επισκέπτη γιατί δεν έκανε αναφορά στο θέμα στην τράπεζα;


Γιατί δεν είπε τέλος πάντων: Παναγιότατε, Αγιοι Αδελφοί, Τίμιον πρεσβυτέριον, Λαέ του Θεού περιούσιε! Σήμερα είναι Τετάρτη, είναι μέρα νηστείας, αλλά η τοπική Εκκλησία μας υποδέχεται τον πρώτο τη τάξει επίσκοπό Της και για να εκφράσουμε τη χαρά μας θα κάνουμε σήμερα κατάλυση και θα νηστεύσουμε μια άλλη μέρα για τη σημερινή κατάλυση.


Ο π. ΣΥΜΕΩΝ ΚΡΑΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

________


Ο π. Συμεών Κραγιόπουλος λ.χ. όταν διοργάνωνε προσκυνηματικές εκδρομές, που ήταν αδύνατη η τήρηση της νηστείας, έλεγε στα πνευματικά του παιδιά να καταλύσουν μεν τις ημέρες της νηστείας, αλλά ύστερα όταν θα επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη να προσθέσουν όσες μέρες νηστείας κατέλυσαν κατά τη διάρκεια του προσκυνήματος.


Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι ο Σεβασμιότατος Κοζάνης σκέφτεται έτσι;


Απλά η εκκοσμίκευση έχει κάνει άγρια εισβολή στην Εκκλησία και λεηλατεί το ασκητικό φρόνημα κλήρου και λαού - ακόμη και των μοναχών - και εμείς προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα.


Αλλά δεν τέλειωσα. Θα μου επιτρέψετε να επανέλθω - συν Θεώ - για να δώσω το παράδειγμα ενός λαμπρού όντως ασκητικού ιεράρχη - του αείμνηστου Μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελετίου - όπως το έζησα κατά την επίσκεψή του στην Κύπρο πριν πολλές δεκαετίες.



No comments:

Post a Comment