Saturday, March 31, 2012

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ

___________


Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευτικά Α΄ Γυμνασίου, Εκκλησία και θρησκευτικές κοινότητες στην Κύπρο, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου / Υπηρεσία ανάπτυξης προγραμμάτων, Λευκωσία 2011, σσ. 201.


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====================


Το βιβλίο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα Θρησκευτικά της Α΄ Γυμνασίου διακρίνεται πάνω από κάθε τι άλλο για προχειρότητα.


Ενώ παρέχεται μια σελίδα με τον κατάλογο των ονομάτων των υπευθύνων της έκδοσης φαίνεται ότι τελικά οι πραγματικοί συντάκτες του βιβλίου δεν αναφέρονται πουθενά.


Το βιβλίο εντάσσεται στο πνεύμα της πολυπολιτισμικότητας και έρχεται να αντικαταστήσει το υφιστάμενο βιβλίο των θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου για την Παλαιά Διαθήκη λες και η Παλαιά Διαθήκη δεν είναι πηγή της πίστης μας με την οποία πρέπει να εξοικειωθούν τα παιδιά μας.!!!


Το βιβλίο εκτός από μνημείο προχειρότητας συνιστά προσπάθεια διδασκαλίας της Ιστορίας της Εκκλησίας της Κύπρου σαν ένα ξεχωριστό μέγεθος από την εν γένει Εκκλησιαστική Ιστορία και καταλήγει στο “ψητό” που ενδιαφέρει τους πολυπολιτισμικούς! Αναφορά στην Αρμενική κοινότητα, στη Λατινική κοινότητα, στη Μαρωνιτική κοινότητα, στη Μουσουλμανική κοινότητα.!


Οχι η Εκκλησία της Κύπρου ως μέλος της οικογένειας των Ορθοδόξων Εκκλησιών ενδιαφέρει πρώτιστα, αλλά ως θρησκευτική παρουσία της Ελληνικής κοινότητας!


Τι να πει κανείς;


Τούτο μόνον για λόγους αληθείας και δικαιοσύνης.


Το βιβλίο είναι δομημένο πάνω σε λανθασμένη βάση. Ουδεμία περί αυτού αμφιβολία.


Δεν συγκρίνεται όμως ως προς τον πολυπολιτισμικό και θρησκειολογικό χαρακτήρα ούτε εξ αποστάσεως με τα Προγράμματα Σπουδών του Νέου Λυκείου που προωθούνται στην Ελλάδα.


Το ακόμη πιο σημαντικό.


Από ότι αντιλαμβάνομαι εξαιτίας της αντίδρασης της Εκκλησίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας το βιβλίο αυτό με απόφαση του υπουργού παιδείας της Κύπρου έχει ήδη αποσυρθεί.


Ιδου στάδιον δόξης λαμπρόν για τους εν Ελλάδι παράγοντες εκκλησιαστικούς και εκπαιδευτικούς.

No comments:

Post a Comment