Friday, January 20, 2012

ΟΧΙ κ. ΠΟΛΥΓΕΝΗ! Η "ΡΟΜΦΑΙΑ" ΔΕΝ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ! Η "ΡΟΜΦΑΙΑ" ΚΑΝΕΙ ΖΗΜΙΑ!


ΟΧΙ κ. ΠΟΛΥΓΕΝΗ Η “ΡΟΜΦΑΙΑ” ΔΕΝ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ.!

Η “ΡΟΜΦΑΙΑ” ΚΑΝΕΙ ΖΗΜΙΑ!



Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=============


Με βαθύτατη ικανοποίηση διαπίστωσα τη συνετή και καίρια αντίδραση του Σεβ. Μητροπολίτη Μεσογαίας κ. Νικόλαου αναφορικά με την αήθη και εμπαθέστατη επιστολή του Σεβ. Καλαβρύτων, η οποία εστάλη δήθεν για να υποστηρίξει τον Γέροντα Εφραίμ, ενώ στην πραγματικότητα ο αποκλειστικός της στόχος ήταν να απαξιώσει με βαρύτατους χαρακτηρισμούς το Οικουμενικό Πατριαρχείο λόγω του αντιπατριαρχικού μένους που διέπει τον συντάκτη της.


ΚΑΚΩΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ Ο κ. ΠΟΛΥΓΕΝΗΣ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

___________


Καθόλου λοιπόν παράξενο ότι η επιστολή του Αγίου Καλαβρύτων βρήκε στέγη στο γνωστό για τα φιλοχριστοδουλικά του - και όχι μόνον - συναισθήματα Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία” του κ. Αιμίλιου Πολυγένη.


Οι παρεμβάσεις που έχουν κάνει ο Σεβ. Καλαβρύτων - αλλά και ο π. Μουλατσιώτης - όχι μόνον δεν βοηθούν την αποφυλάκιση του Γέροντα Εφραίμ, αλλά δημιουργούν απολύτως δικαιολογημένα συναισθήματα πικρίας στο Πατριαρχείο και παρατείνουν την προφυλάκιση του Γέροντα.


ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗ - ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

_______________


Να καταθέσω την απαραίτητη διευκρίνιση - για λόγους αληθείας και δικαιοσύνης - ότι οι αστοχότατες παρεμβάσεις του π. Μουλατσιώτη δεν έγιναν από κακή προαίρεση. Είχαν όντως στόχο να βοηθήσουν τον Γέροντα Εφραίμ, έστω και αν πέτυχαν το ακριβώς αντίθετο, ενώ οι παρεμβάσεις του Αγίου Καλαβρύτων είναι εμπαθέστατες, δεν έχουν το παραμικρό ενδιαφέρον για τον Γέροντα και στοχεύουν μόνον να δώσουν διέξοδο στο αβυσσαλέο αντιπατριαρχικό μένος που τρέφει ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων προς τον Πατριάρχη επειδή δεν άφησε τον αλήστου μνήμης Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο να στραγγαλίσει το Πατριαρχείο για να γίνει “πάσης Ελλάδος”.


ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ

__________


Ευτυχώς που μίλησε ο Αγιος Μεσογαίας - και μάλιστα με τόση σαφήνεια - για να ανοίξουν τα μάτια όσων εμπαθών ή - και o Θεός ξέρει τι άλλο - ανθρώπων, οι οποίοι νομίζουν ότι με τις επιθέσεις τους κατά του Πατριαρχείου επιτυγχάνουν κάτι άλλο εκτός από το να καταστήσουν τον σταυρό του π. Εφραίμ και της αδελφότητας της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου επαχθέστερο.


ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΝ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΩΣΤΑ

__________


Αντί να πουν ένα ευχαριστώ στο Χριστό που ο Αγιος Μεσογαίας έχει αναλάβει εντελώς ανιδιοτελώς και από αγάπη προς τον μοναχισμό το βάρος του αγώνα για την αποφυλάκιση του Γέροντα και να στρέψουν τα πυρά τους προς τον διά τας αμαρτίας ημών Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ο οποίος παζαρεύει την υποστήριξη που θα δώσει στον Γέροντα ανάλογα με το τι θα αποκομίσει από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, συνεχίζουν τις ανόητες και εμπαθείς επιθέσεις εναντίον του Πατριαρχείου για την Ανακοίνωση που εξέδωσε για τον Γέροντα Εφραίμ.


ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΗ ΜΟΝΗ ΔΥΝΑΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

_________


Και γιατί κακίζουν τον Οικουμενικό Θρόνο; Επειδή εξέδωσε την ΜΟΝΗ δυνατή για το Πατριαρχείο Ανακοίνωση, η οποία συνιστά προσεκτική αλλά διακριτική παρέμβαση υπέρ του Γέροντα Εφραίμ, και η οποία στοχεύει να βοηθήσει και όχι να χαντακώσει την υπόθεση - όπως οι παρεμβάσεις του Αγίου Καλαβρύτων, του π. Μουλατσιώτη και ορισμένων άλλων “Αινσταιν.”


Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΠΗΛΑΚΙΖΕΙ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ

_________


Για να αντιληφθούν οι αναγνώστες πόσο δυσχερής είναι η θέση του Πατριαρχείου και πόσο προσεκτικά πρέπει να μιλά όταν υποστηρίζει τον Γέροντα Εφραίμ, προτάσσω του άρθρου, σκίτσο που αλίευσα από το διαδίχτυο ("Καλάμι"), με λεζάντες εχθρών του Οικουμενικού Θρόνου, που δείχνουν ότι είναι αδύνατο να μιλήσει ο Πατριάρχης με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που μίλησε. Ούτε τον Γέροντα Εφραίμ θα βοηθούσε, αν μιλούσε με διαφορετική γλώσσα, ούτε το Πατριαρχείο, ούτε κανένα άλλο. Μόνον ζημιά θα προκαλούσε.


“ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ”! ΟΧΙ “ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΙ”!

_________


Επομένως ο κ. Πολυγένης πρέπει να είναι προσεκτικός σε αυτά που καταχωρεί στο Πρακτορείο του. Ξέρετε υπάρχει λόγος επειδή οι εν Βασιλευούση διαμένοντες ονομάζονται “Φαναριώτες” και όχι “Κερκυραίοι”! (If you know what I mean!).


Αναφαίρετο δικαίωμα του κ. Πολυγένη βεβαίως να δημοσιεύει ότι θέλει στο Πρακτορείο του, αλλά αν ο σκοπός του είναι να βοηθήσει - και όχι να χαντακώσει - τον Γέροντα Εφραίμ ας επανεξετάσει τη στάση του.


ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ! ΔΕΝ ΤΟΝ ΣΤΕΛΛΩ ΣΤΟΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ

_________


Θα ερωτηθώ ίσως. Καλά ρε Παναγιώτη. Εσύ δεν άφησες Πατριάρχη ή Σύνοδο ή επίσκοπο (Let aside the rest!) στο απυρόβλητο και τώρα σε έπιασε όλη αυτή η κρίση της “διάκρισης” και της προσοχής;


Απαντώ. Εμένα μου αρέσουν οι “μάγκες”. Εγώ τους “πηγαίνω” αυτούς που μιλούν με παρρησία και “χωρίς φόβο ή πάθος”. Με την εξής διαφορά. Οταν τρώω στο εστιατόριο αυτά που θέλω πληρώνω τον λογαριασμό. Οσοι επιτίθενται εναντίον του Πατριαρχείου και της Ελληνικής Δικαιοσύνης τρώνε μεν ότι θέλουν αλλά στέλλουν τον λογαριασμό στον Κορυδαλλό, στον Γέροντα Εφραίμ και στην απορφανισμένη Αδελφότητα του Βατοπαιδίου στο Αγιον Ορος. Είναι αυτό τίμιο;


Παραθέτω στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΠΟΛΥΓΕΝΗ ΤΗΣ “ΡΟΜΦΑΙΑΣ”: “ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΕΧΟΥΜΕ”


Του Σεβ. Μητροπολίτη Μεσογαίας κ. Νικόλαου

====================


Αγαπητέ κ. Πολυγένη,


Πριν από λίγες μέρες, πολύ συνετά φερόμενος, αρνηθήκατε να δημοσιεύσετε στην ιστοσελίδα σας επιστολή κάποιου σοβαρού ιεράρχου (σημείωση Romfea.gr - δεν λάβαμε κάποιο σχετικό κείμενο), γραμμένη με συναισθηματικό παρορμητισμό εναντίον του προφυλακισθέντος γέροντος Εφραίμ.


Προς μεγάλη μας όμως έκπληξη, είδαμε στη Romfea.gr δημοσιευμένη επιστολή άλλου σεβαστού ιεράρχου έντονα κριτική για το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, γραμμένη και αυτή, ας μου επιτραπεί να πω, με ασυμπάθεια και παρορμητισμό.


Έχω την εντύπωση ότι δεν βοηθεί η αναπαραγωγή στενόκαρδων κειμένων, γιατί δυστυχώς ούτε την αλήθεια εκφράζει ούτε την ενότητα υπηρετεί.


Είναι σκληρό και άδικο να αποκαλείται το Πατριαρχείο μας μητρια και μάλιστα σε αντιδιαστολή με την Εκκλησία της Ελλάδος.


Είναι λάθος να συγκρίνονται οι δύο εκκλησίες και μάλιστα δίχως ψυχραιμία και έλεος.


Τα δύο ανακοινωθέντα στα οποία αναφέρεται ο πολιός ιεράρχης δεν έχουν γραφεί για να αποδείξουν ανταγωνιστικά τη μητρότητα των εκκλησιών –ποιά είναι η καλύτερη μητέρα-, αλλά για να καταδείξουν συμπληρωματικά την εκκλησιαστικότητά τους - ότι είναι αμφότερες ζωντανές εκκλησίες.


Και το μεν Φανάρι το έκανε υπογραμμίζοντας τα δικαιοδοσιακά του δικαιώματα και έχοντας μπροστά του την ιστορική και οικουμενική αποστολή του, η δε Εκκλησία της Ελλάδος τονίζοντας την ποιμαντική ευθύνη της απέναντι στους σκανδαλιζόμενους πιστούς της.


Όσο για την εκκλησιαστική μητρότητα, αυτή δεν αποτυπώνεται απόλυτα σε ένα ανακοινωθέν, αλλά διαφαίνεται μέσα από την πληρότητα μιας ζωής και μαρτυρίας.


Η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως είναι και μητέρα που ιστορικά γεννά και μάνα που οικουμενικά αγκαλιάζει. Είναι ο,τι ιερότερο διαθέτουμε ως πνευματική παρακαταθήκη.


Είναι αλήθεια ότι ο γέροντας Εφραίμ ευρισκόμενος στη φυλακή αξίζει τη συμπάθειά μας· και δόξα τω Θεώ δεν του την στέρησε καμμία εκκλησία.


Αλλά και το Φανάρι που ιστορικά σηκώνει τον σταυρό του και διαχρονικά βιώνει το δεσμά του αξίζει λιγότερο τον σεβασμό και την κατανόησή μας;


† Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας & Λαυρεωτικής Νικόλαος



ΠΗΓΗ:


Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”

No comments:

Post a Comment