Sunday, November 13, 2011

"ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ" ΚΑΙ "ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΝΑ"


“ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ” ΚΑΙ “ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΝΑ”

ή ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΛΙΒΑΝΙΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΟΥ ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=============


Με την αφορμή της σημερινής εορτής του κορυφαίου Πατέρα και Διδασκάλου της Εκκλησίας μας Ιερού Χρυσοστόμου επανελήφθησαν, σε διάφορα κείμενα που είδαν το φως της δημοσιότητας προς τιμή του Αγίου, δύο φράσεις που δείχνουν την αλιβανισία όσων τις μετέρχονται, αλλά και οι οποίες φανερώνουν την προτεσταντική υποδομή της θεολογικής τους σκέψης που δεν αρδεύει από τα νάματα της Ορθοδόξου Θεολογίας και της ζωής της Εκκλησίας.


Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

_____________


Συγκεκριμένα ορισμένοι μιλούν για τον Απόστολο Παύλο “ως τον πρώτο μετά τον ένα” και για τον Ιερό Χρυσόστομο ως τον Πρώτο μετά τον Πρώτο.”


Οι διδασκαλίες αυτές είναι αποκύημα της προτεσταντικής υποδομής της σκέψης όσων τις μετέρχονται και δείχνουν πόσο ξένοι είναι οι θεολόγοι που τις χρησιμοποιούν από τη Θεολογία της Εκκλησίας.


Η ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ

________


Η Εκκλησία μιλά για τον Χριστό ως το Θεό και αποδίδει εις την Υπεραγίαν Θεοτόκον τα πρεσβεία μετά την Αγία Τριάδα. Γι’ αυτό και η Εικόνα της Θεοτόκου βρίσκεται αριστερά της ωραίας πύλης του Τέμπλου και του Κυρίου στα δεξιά. Οχι του Αποστόλου Παύλου ή του Ιερού Χρυσοστόμου.


Αλλά και δίπλα από την εικόνα του Κυρίου βρίσκεται ΠΑΝΤΟΤΕ η εικόνα του Τιμίου Προδρόμου του “μείζονος εν γεννητοίς”. Οχι του Αποστόλου Παύλου. Ασφαλώς ούτε του Ιερού Χρυσοστόμου.


Η Εκκλησία εορτάζει την εορτή των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.


ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

________


Αλλά και τον Ιερό Χρυσόστομο η Εκκλησία ουδέποτε τον έθεσε υπεράνω των άλλων Πατέρων γι’ αυτό και εορτάζουμε τη εορτή των Τριών Ιεραρχών και όχι κάποιου συγκεκριμένου Αγίου που υπερέχει μεταξύ των τριών Ιεραρχών (Βασιλείου, Χρυσοστόμου και Γρηγορίου).


Ο ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ

___________


Η πρόταση “ο πρώτος μετά τον Πρώτον” δεν είναι απλά αλιβάνιστος και λανθασμένος όρος θεολογικά αλλά κυριολεκτικά χριστολογική αίρεση. Αρνείται τη σημασία της συγκατάνευσης της Θεοτόκου ως της νέας Εύας για να γίνει η Ενανθρώπηση και θεωρεί τις ερμηνευτικές επιστολές του Αποστόλου Παύλου ως σημαντικότερες για τη σωτηρία του ανθρώπου.


ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑΣ Η ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ SOLA SCRIPTURA

__________


Η πηγή αυτής της κακοδοξίας προέρχεται από την προτεσταντική αίρεση της sola scriptura δηλαδή τη θεώρηση της Αγίας Γραφής ως της μόνης πηγής της Πίστεως και η εξ αυτής της πλάνης προσπάθεια να θεωρηθεί ο συγγραφέας των μισών βιβλίων του Κανόνα της Καινής Διαθήκης ως το υπεροχικό για την πίστη μας πρόσωπο.


ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ: “Ο ΠΡΩΤΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ”;

_________


Και η προσπάθεια υπερέξαρσης του Ιερού Χρυσοστόμου από πού πήγασε;


Από την προσπάθεια ορισμένων να ορθοδοξοποιήσουν την ερμηνευτική της Αγίας Γραφής με βάση τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και όχι των αιρετικών σύγχρονων Βιβλικών θεολόγων. Ως εκ τούτου επειδή ο Ιερός Χρυσόστομος είναι οπωσδήποτε ο κορυφαίος Βιβλικός θεολόγος της Εκκλησίας - το ερμηνευτικό έργο της Αγίας Γραφής του οποίου εκτείνεται σε δεκάδες τόμους - θεωρήθηκε ως η ορθόδοξη απάντηση στη Δυτική ερμηνευτική.


Και ενώ η προσπάθεια ορθοδοξοποίησης της ερμηνευτικής της Αγίας Γραφής ελαύνεται από αγαθά κριτήρια, ουδόλως καθιστά δόκιμο τον όρο “πρώτος μετά τον πρώτο”.


ΤΟ CONSENSUS PATRUM (Η "ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ") ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ

___________


Παράλληλα πρέπει να σημειωθεί ότι η Εκκλησία θεολογεί με το σύνολον της πατερικής Γραμματείας και όχι αποκλειστικά με το σπουδαιότατο ερμηνευτικό έργο του Ιερού Χρυσοστόμου. Μία ορθόδοξη ερμηνευτική της Μεταμορφώσεως του Κυρίου στο Ορος Θαβώρ λ.χ. δεν είναι δυνατόν να θεωρηθεί ορθόδοξη αν παραγνωρίζει - πολλώ μάλλον αν αντιτίθεται - στη θεολογική σκέψη του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.


ΣΥΝΟΨΙΖΟΥΜΕ

_________


Η μετά Θεόν η Θεός, η τα δευτερεία της Τριάδος η έχουσα, είναι η Υπεραγία Θεοτόκος, επειδή το “ιδού η δούλη Κυρίου γένοιτο μοι κατά το ρήμα σου” αντέστρεψε την ανυπακοή της πρώτης Εύας εν τω παραδείσω η οποία “λαβούσα από του καρπού του δέντρου της γνώσεως του καλού και του κακού” έφαγε τον απαγορευμένο καρπό.


Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ Η ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ

_________


Πώς μπορούμε να τα μαθαίνουμε αυτά τα πράγματα; Ασφαλώς αν μαθητεύσουμε σε δασκάλους που έχουν ορθόδοξο και όχι προτεσταντικό θεολογικό φρόνημα, αλλά και οι απλούστεροι εξ ημών που είμαστε άμοιροι θεολογικών γνώσεων όταν ζούμε τη ζωή της Εκκλησίας.


Ο τρόπος που οι εικόνες είναι τοποθετημένες στο τέμπλο δείχνει την ορθόδοξη ιεραρχία (ιεράρχηση) των ιερών προσώπων, οι ύμνοι της Εκκλησίας μας το ίδιο αλλά και οι εορτές της Εκκλησίας που έχουν δύο μακρές Σαρακοστές - τα Χριστούγεννα και το Πάσχα - για τον Κύριο, μία Σαρακοστή για τους Αγίους Αποστόλους (και τους Πρωτοκορυφαίους Πέτρο και Παύλο και όχι για τον Απόστολο Παύλο) και τη Σαρακοστή για την Κοίμηση της Παναγίας.


Η αλιβανισία των προτεσταντιζόντων θεολόγων δεν φανερώνεται με θεολογικά επιχειρήματα μόνον, αλλά και με την εικονογραφία και τις εορτές και τις νηστείες της Εκκλησίας.


No comments:

Post a Comment