Saturday, October 22, 2011

ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ" ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΙΤΕΣ


ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ “ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ” ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΙΤΕΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Επαινούμε με όλη μας την καρδιά το σχόλιο του ιστολογίου “Χριστιανική Βιβλιογραφία” για την ορθή αντιμετώπιση του θέματος των αιρετικών και σχισματικών καταληψιών της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου.

Οι ιδιοκτήτες του ιστολογίου δεν μασούν τα λόγια τους και δεν παρέχουν άφεση αμαρτιών στους σχισματικούς.

Βεβαίως ορθότατα συμπληρώνουν ότι, αφού ο Παναγιότατος είναι τόσο αυστηρός μαζί τους - ΩΣ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ -, ταυτόχρονα θα πρέπει να είναι - για λόγους συνεπείας - εξίσου αυστηρός με τους διάφορους αιρετικούς και αλλόθρησκους.

Αυτή ακριβώς είναι η ορθή στάση.

ΚΑΝΕΝΑΣ συμβιβασμός με τους αιρετικούς, αλλά και ΚΑΝΕΝΑΣ συμβιβασμός με τους σχισματικούς.

Ας μην προσποιούνται ορισμένοι ότι δεν κατανοούν τη διαφορά μεταξύ “αποτειχισμένου” και σχισματικού;

Οταν ο κ. Σημάτης ανήγγειλε ότι προχώρησε σε αποτείχιση πέσαμε όλοι απάνω του να τον φάμε ΠΑΡΟΛΟΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΙΚΗ ΚΑΣΤΑ.

Και το κάναμε, όχι από εμπάθεια εναντίον του κ. Σημάτη, ούτε επειδή αγνοούμε ότι η “αποτείχιση” είναι - υπό ορισμένες προυποθέσεις - κανονικό δικαίωμα των πιστών, αλλά για ένα και μόνον λόγο. Επειδή φοβούμαστε ότι, ανά πάσαν στιγμή, μια μη συντεταγμένη αποτείχιση μπορεί να καταλήξει σε σχίσμα.

Πώς είναι επομένως δυνατόν, να χαρακτήριζουμε δήθεν “αποτειχισμένους” τους καταληψίες σχισματικούς Εσφιγμενίτες, οι οποίοι έχουν κάθε είδους εκκλησιαστική κοινωνία με την ομάδα του Κιούση και εναβρύνονται μαζί τους, ενώ για τους απλά αποτειχισμένους είμαστε τόσο αυστηροί;

Ποια θεολογική συνέπεια και αξιοπιστία έχουμε όταν παρασουσιαζόμαστε με τόσο αλλοπρόσαλλες θέσεις;

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση και το σχόλιο του ιστολογίου “Χριστιανική Βιβλιογραφία” που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΔΥΣΤΡΟΠΙΑ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΟΜΑΧΙΑ
=====

. Κατὰ τὴν ἐπίσκεψή του στὸ Ἀντιπροσωπεῖο τῆς νέας Μονῆς Ἐσφιγμένου (ποὺ στελεχώθηκε ἀπὸ τὴν νέα ἀδελφότητα τῶν Κατσουλιέρηδων) στὶς Καρυές, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης, ἀναφερόμενους στοὺς καταληψίες σχισματικοὺς μοναχοὺς ξεκαθάρισε ὅτι «ἡ ὑπόθεση τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἀντιμετωπίσεως τῶν εἰσέτι ἐντὸς τῶν τειχῶν τῆς Μονῆς καὶ τῶν λοιπῶν ἐξαρτημάτων αὐτῆς παραμενόντων, νὰ θεωρεῖται παρ᾽ ἁπάντων λήξασα, ὁριστικῶς».
. Ὑπογράμμισε ὅτι τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ ἀπὸ διοικητικῆς καὶ δικαστικῆς πλευρᾶς, γιὰ τὴν κατάληψη, «κολασθείσης» καὶ «ὡς ποινικὸ ἀδίκημα», καθὼς σύμφωνα μὲ τὸν Καταστατικὸ Χάρτη τοῦ Ἁγίου Ὅρους ἀπαγορεύεται ἡ ἐγκαταβίωση σχισματικῶν στὴ μοναστικὴ πολιτεία.

ΠΗΓΗ: romfea.gr

*****

ΣΧΟΛΙΟ «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»:
=============

Πολὺ ὡραία. Σύμφωνοι. Εἶναι καταληψίες. Εἶναι σχισματικοί. Εἶναι ὑπερβολικὰ ζηλωτικοί. Εἶναι δύστροπα παιδιά. Ἀλλὰ αὐτὴ (ἡ ἀνωτέρω) ἡ σκληρὴ καὶ αὐστηρὴ γλῶσσα καὶ συμπεριφορὰ τῆς Ἐκκλησίας δὲν “ἐπιδαψιλεύεται” σὲ τόσους ἄλλους ποὺ εἶναι ὄχι δύστροποι ἢ σχισματικοί, ἀλλὰ αἱρετικοί, ὕπουλοι, ἀλλόθρησκοι, ἐκκλησιομάχοι, χριστομάχοι καὶ δαιμονιώδεις θεομάχοι ἢ θεοκάπηλοι. Σὲ αὐτοὺς ἡ Ἐκκλησιαστικὴ Διοίκηση ἐπιφυλάσσει χαμόγελα, χειραψίες, ἁβρότητες, δεξιώσεις, ἀσπασμούς, δεῖπνα, ἀνταλλαγὲς ἱερῶν δώρων. Ἄραγε δὲν φαντάζει κραυγαλέα ἡ διαφορά; Ἄραγε ὑπάρχει διαβάθμιση στὴν ἀνθρώπινη ἀξία;

ΠΗΓΗ:

Χριστιανική Βιβλιογραφία

No comments:

Post a Comment