Wednesday, October 12, 2011

ΑΣΦΑΙΡΑ ΠΥΡΑ ΤΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ, ΕΝΩ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΧΩΡΕΙ ΑΚΑΘΕΚΤΟΣ


























ΑΣΦΑΙΡΑ ΠΥΡΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΘΕΩΝ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΩΝ

του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Τις τελευταίες δύο βδομάδες παρακολουθώ με ιδιαίτερη απογοήτευση την σκιαμαχία της Ιεραρχίας και δη ορισμένων Μητροπολιτών με τους άθεους κυβερνώντες.

ΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
_________

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας εξέδωσε “μελό” ανακοίνωση, η οποία τάσσεται υπέρ του πενομένου λαού ο οποίος σφυροκοπείται άγρια εξαιτίας της φορομπηχτικής λεηλασίας της κατοχικής κυβέρνησης. Το ανακοινωθέν της Συνόδου είναι νερόβραστο - εν πολλοίς αμφίσημο - και οπωσδήποτε ακίνδυνο για τους κυβερνώντες.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ
_________

Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος εξέδωσε “επαναστατική” εγκύκλιο γεμάτη λεκτικά πυροτεχνήματα και ψευδοεπαναστατικά συνθήματα κατά των Πασόκων στην οποία υποσχέθηκε κατανυκτικές με κεριά ακολουθίες αν οι ΠΑΣΟΚΟΙ κόψουν το ρεύμα στο λαό!!!

Ακολούθως όμως σε συνέντευξη που εδωσε στην κυρία Παναγιωταρέα φρόντισε να απαμβλύνει ακόμη και τον λεκτικό επαναστατικό χαρακτήρα των πυροτεχνημάτων της εγκυκλίου του.!!!

Ο ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
_______

Ο Αγιος Πειραιώς εξέδωσε ανακοίνωση εναντίον των δηλώσεων του γνωστού εκκλησιομάχου υπουργού Σηφουνάκη και της κυρίας Αρβελέρ για τις θέσεις που εξέφρασαν για τη διακοπή της μισθοδοσίας από το κράτος.

Ο ΑΓΙΟΣ ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ
_________

Τέλος ο Μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος εξέδωσε ανακοίνωση εναντίον του κ. Σηφουνάκη για την πολεμική που ασκεί για δεκαετίες εναντίον της Εκκλησίας.

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ
_________

Την ίδια ώρα που ρίχθηκαν όλα αυτά τα άσφαιρα πυρά, τα οποία “εις ουδέν ωφελούν αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται”, ο διά τας αμαρτίας ημών Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατόρθωσε
1.) Η Σύνοδος της Ιεραρχίας να μην ασχοληθεί ΟΥΤΕ με ένα ουσιαστικό θέμα και δίνει έτσι στους άθεους κρατούντες τον χρόνο και την ευκαιρία να προχωρήσουν ανενόχλητοι στο αντιεκκλησιαστικό τους έργο, και
2.) Να εκλέξει τον ευνοούμενο του ιδίου, αλλά και ευνοούμενο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Αρχιμανδρίτη Γαβριήλ Παπανικολάου βοηθό επίσκοπο Διαυλείας, ο οποίος από την πρώτη ημέρα της εις επίσκοπο χειροτονίας του, εισήλθε δυναμικά στην κούρσα διαδοχής του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου κάτι που θορύβησε ιδιαίτερα τους άλλους δελφίνους σε βαθμό που δεν μπόρεσαν να τηρήσουν ούτε τα προσχήματα.!!!

ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
__________

Εκτιμούμε δεόντως την προθυμία των Μητροπολιτών Μεσογαίας, Σιατίστης και Πειραιώς να ασκούν κριτική στους εκκλησιομάχους πλην όμως δεν θα διστάσουμε να τους πούμε ότι στο μέλλον πρέπει, αντί να ρίχνουν άσφαιρα πυρά εναντίον των άθεων όπως κάνουν τώρα, είναι επιβεβλημένο να στρέψουν τις κάννες των πνευματικών όπλων τους με σφαίρες διασποράς στον κρόταφο του πρωταίτιου των συμφορών της Εκκλησίας. Αλλιώς “αέραν δέρομεν”.!

Παραθέτουμε στη συνέχεια αποσπάσματα από τα κείμενα που μας έδωσαν αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΣΙΣΣΑΝΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ
==========

"Κύριε Σηφουνάκη

Διάβασα τήν ἀνακοίνωσή σας, δηλαδή τήν μισαλλόδοξη ἐπίθεσή σας, πού ἀφορᾶ τήν μισθοδοσία τῶν κληρικῶν καί διερωτήθηκα ποιός τίτλος θά ἦταν ὁ πιό κατάλληλος γιά νά ἀποδόσει τό νόημά της καί τό φρόνημά σας. Δέν βρῆκα ἄλλο κατάλληλο ἀπό τόν «Η ΑΛΑΖΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ» σέ ὅλο τό θλιβερό μεγαλεῖο της.

Σκέφθηκα μετά, ὅτι σεῖς, πού ἐκδόσατε αὐτή τήν ἀνακοίνωση, εἶσθε ἕνας ὑπουργός σήμερα καί ἤσασταν ὑπουργός καί βουλευτής παλαιότερα. Εἶσθε δηλαδή ἕνας ἀπό τούς βασικούς ΕΝΟΧΟΥΣ γιά τό κατάντημα αὐτῆς τῆς χώρας. Αὐτή ἡ χώρα ἔφθασε σέ αὐτό τό κατάντημα ἐξ αἰτίας πρώτιστα καί κύρια τῆς ἀλαζονίας τῆς ἐξουσίας ἡ ὁποία προκειμένου νά διακρατήσει τή νομή της, κατέστρεψε αὐτό τόν τόπο. Θα ἔπρεπε λοιπόν νά εἶσθε πολύ σεμνός ἀφοῦ εἶσθε ΕΝΟΧΟΣ. Ἡ ἐκδήλωση ἀλαζονείας καί ἐπιθετικότητας δέ μπορεῖ νά καλύψει τήν εὐθύνη σας. Στό σπίτι τοῦ κρεμασμένου δέν μιλᾶνε γιά σχοινί.

Μιλᾶτε γιά παχυλούς μισθούς, λιμουζίνες καί ὁδηγούς. Σᾶς προτείνω εὐθέως νά ἀνταλάξουμε τό μισθό μας. Νά πάρετε ἐσεῖς τό δικό μου «παχυλό» μισθό καί νά μοῦ δόσετε τό δικό σας. Μιλᾶτε γιά ὁδηγούς. Σᾶς προσφέρω τό δικό μου ὁδηγό. Θα γίνετε τότε πολύ σπουδαῖος γιατί θα ἔχετε ὁδηγό Δεσπότη. Μιλᾶτε γιά Γραμματεῖς. Πρόκειται γιά Γραμματεῖς ὑπαλλήλους ὑπηρεσιῶν καί ὄχι προσώπων. Μπορεῖτε ὅμως νά μοῦ πεῖτε ὁ κάθε Ὑπουργός καί ὁ κάθε Βουλευτής πόσους προσωπικούς ὑπαλλήλους ἔχει; Τό θέμα τῆς μισθοδοσίας τῶν Ἱερέων δέν εἶναι καλωσύνη τῆς Πολιτείας, ἀλλά συμβατική της ὑποχρέωση. Ψεύδεσθε ἰσχυριζόμενος ὅτι μόνον στήν Ἑλλάδα ἡ Πολιτεία μισθοδοτεῖ τούς Ἱερεῖς ἤ ἀγνοεῖτε τήν εὐρωπαϊκή πραγματικότητα; Μήπως ἡ δική σας φορολογία πρέπει νά γίνει ἰσότιμη μέ τη δική μας; Ὑπάρχουν πάρα πολλοί Ἱερεῖς πού ἁπλά καί ταπεινά προσφέρουν πολύ περισσότερο σημαντικές ὑπηρεσίες στό λαό ἀπό τίς δικές σας.

Αὐτά πρός τό παρόν καί εἶμαι ἕτοιμος καί γιά τήν συνέχεια ἐάν χρειασθεῖ".

*****

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
============

Η από 11/10/2011 Ανακοίνωσις του Εξοχωτάτου κ. Υπουργού Υποδομών κ. Ν. Σηφουνάκη, αρχιτέκτονος κατά το επάγγελμα αποτελεί μία ακόμη απτή απόδειξη ότι οι ενασχολούμενοι με τα δημόσια πράγματα πολιτικοί άνδρες θα πρέπει να μετέχουν και νομικής παιδείας απαρεγκλίτως διότι άλλως υποπίπτουν σε σφάλματα που απομειώνουν το κύρος και την αξιοπιστία της Κυβερνήσεως.

Η θέσις του Εξοχωτάτου Κυρίου Υπουργού δια την μισθοδοσία του Εφημεριακού Κλήρου της Εκκλησίας της Ελλάδος προσκρούει στο Σύνταγμα της Χώρας, στις αρχές του Κράτους Δικαίου, στο Δικαιϊκό μας σύστημα και στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο τα οποία φέρεται αγνοών ο Εξοχώτατος Κύριος Υπουργός, διότι η μισθοδοσία του Εφημεριακού κλήρου της Εκκλησίας της Ελλάδος και η λειτουργία της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως δεν αποτελεί μία ευγνώμονα από την Ελληνική Πολιτεία πράξη αναγνωρίσεως του υψίστου εθνικού ρόλου της Εκκλησίας δια την διατήρηση μέσα στα πεντακόσια χρόνια βάναυσης τουρκικής ισλαμικής κυριαρχίας της εθνικής μας ιδιοπροσωπείας, εφ’ όσον ιστορικά είναι διακριβωμένο ότι όποιος εξισλαμίζετο εν ταυτώ εκτουρκίζετο.

Αλλά είναι συμβατική υποχρέωση του Κράτους διότι από του έτους 1835 μέχρι σήμερα το 96% της περιουσίας της Εκκλησίας που μετρά στον τόπο αυτό δύο χιλιάδες έτη ζωής έχει με πολλούς τρόπους ουσιαστικά δημευθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το οποίο σε αντίδοση έχει αναλάβει συμβατικώς την ως είρηται υποχρέωσι και επομένως εάν θελήσει να αποστή από αυτήν, θα πρέπει να επιστρέψει στο ακέραιο αυτή την περιουσία ή να την αποζημιώσει οικονομικώς.

Ένιοι οπλισμένοι με μόνο το θράσος της αγνοίας τους, ευτελίζονται ισχυριζόμενοι ότι δήθεν η Εκκλησία δεν έχει δήθεν νομίμους τίτλους κυριότητος. Αγνοούν όμως ότι στο άρθρο 51 του εισαγωγικού Νόμου του εν ισχύι Αστικού Κώδικος της χώρας, προβλέπεται σαφώς ότι: «η απόκτηση κυριότητας η άλλου εμπραγμάτου δικαιώματος πριν από την εισαγωγή του Αστικού Κώδικα κρίνεται κατά το δίκαιο που ίσχυε όταν έγιναν τα πραγματικά γεγονότα για την απόκτησή τους».

Επομένως είναι πρόδηλος η νομική ισχύς των τίτλων κυριότητος των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων και των κατακτητών Οθωμανών Σουλτάνων.

Αυτή ήταν η νομική βάσις της δικαιώσεως των δέκα Ιερών Μονών από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με τις γνωστές Αποφάσεις μετά την περιλάλητη επίθεση του λεγομένου Νόμου Τρίτση στην εναπομείνασα Μοναστηριακή περιουσία και δια τον λόγον αυτόν το Ελληνικό Δημόσιο ατάκτως υπανεχώρησε διότι θα έπρεπε να καταβάλη δισεκατομμύρια προς αποζημίωση.

Των 225 περίπου εκατομμυρίων κατ’ έτος που απαιτούνται δια την μισθοδοσία του Κλήρου με τους γλίσχρους και όχι παχυλούς που αναφέρει αναποδείκτως ο κ. Υπουργός μισθούς των 800 έως 1.500 Ευρώ μετά 35ετια και συνταξιοδότηση στα 70 έτη και την λειτουργία των εκκλησιαστικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των τρισεκατομμυρίων Ευρώ που θα απαιτηθούν για την αποζημίωσι της αρπαγείσης εκκλησιαστικής περιουσίας όπως η νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου πλέον ορίζει.

Συνεπώς οι επιθυμούντες να αρθρώσουν υπεύθυνο πολιτικό λόγο ας εγκύπτουν στα θέματα δια να μη αποδεικνύεται ο λόγος τους έωλος και ανεπέρειστος.

Παρόμοια έκπληξη μου προξένησε η ολοκληρωτικής νοοτροπίας διακήρυξι της κας Ελένης Γλύκατζη Αρβελέρ στην πόλη του Πειραιά, η οποία δήλωσε σε μουσική εκδήλωση που παρίστατο ότι υφίσταται αναγκαιότης δημεύσεως της εναπομεινάσης Εκκλησιαστικής περιουσίας.

Ερωτάται η κ. Πρύτανις αν αυτό συνάδει με τις Ευρωπαϊκές αρχές του Κράτους δικαίου και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού;

*****

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Συνέντευξη στην Άννα Παναγιωταρέα
==============

Σεβασμιότατε, εκδώσατε μία εγκύκλιο για τα θέματα της κρίσης, η οποία πολύ συζητήθηκε. Πώς την αποφασίσατε;

Με πίεσε η ανάγκη του κόσμου. Βέβαια, δεν περίμενα να πάρει τόση έκταση. Δεν είμαι αρμόδιος να βγάζω διαγγέλματα για το λαό. Αισθάνομαι όμως ότι έχω μια απόλυτη ευθύνη να αγκαλιάσω και τις καθημερινές ανάγκες ίου κόσμου. Βλέπω το δράμα του και κάτι πρέπει να κάνω.

Δεν έχω τα εκατομμύρια να δώσω για τον κόσμο. Δεν έχω την πολιτική επιρροή να ανατρέψω τις όποιες πολιτικές αποφάσεις.

Ούτε και την αρμοδιότητα. Έχω όμως φωνή που μπορώ να την ενώσω με την κραυγή του λαού. Αυτό και έκανα.

Είναι στα πνευματικά καθήκοντα ενός μητροπολίτη να εκδίδει εγκυκλίους, έστω και για χαράτσι, όπως ονομάστηκε το τέλος της ακίνητης περιουσίας, που να καλεί σε ανυπακοή έναντι του κράτους τους πολίτες Θυμάστε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ...

Αν προσέξατε στην εγκύκλιο, ούτε τη λέξη χαράτσι χρησιμοποιώ ούτε καλώ σε απειθαρχία τον κόσμο.

Απλώς λέω ότι όσοι δεν μπορούν να πληρώσουν να μη φτάσουν σε απόγνωση. Ολοι μαζί θα αγωνιστούμε, όλοι μαζί θα μοιραστούμε ό,τι έχουμε.

Μπορείτε να μου πείτε αν αυτό είναι λάθος ή απειθαρχία προς το νόμο Παραβίαση του νόμου, και μάλιστα του ηθικού, είναι όποιος δεν έχει είτε να κλέψει είτε να του κλέψει το κράτος και τα τελευταία ψήγματα αξιοπρέπειας.

Δεν υπάρχει άλλη λύση.

Μήπως τελευταία το έχει παρακάνει ο Καίσαρας; Εδώ ο αντιπρόεδρος της κυβερνήσεως, που μάλιστα εκλέγεται βουλευτής στην περιφέρεια μας, είπε ότι αν δεν έχει, δεν θα δώσει.

Τα Μεσόγεια και η Λαυρεωτική δεν θεωρούνται από τις πιο φτωχές περιοχές. Θα έλεγα το αντίθετο. Γιατί να μην πληρώσουν οι έχοντες;

Κανείς δεν είπε να μην πληρώσουν οι έχοντες. Είναι δυνατόν; Αλλά θα σας πω κάτι για την περιοχή μας.

Είναι αλήθεια ότι δεν είχαμε πολλούς φτωχούς πριν ξεσπάσει η κρίση. Υπήρχε μια ευημερούσα αστική τάξη, που όμως τώρα βρέθηκε σε κατάσταση αιφνίδιας και μεγάλης ένδειας.

Έχουν σπίτια και δεν έχουν χρήματα οι άνθρωποι. Πώς θα ζήσουν Πώς θα πληρώσουν;

Όταν λέτε ότι θα δώσετε τα πάντα για να σταθείτε στο πλευρό των πολιτών, τι εννοείτε Θα πρόσφερε η Μητρόπολη τα χρήματα που απαιτούνται για να πληρωθούν λογαριασμοί;

Όταν λέμε τα πάντα, εννοούμε ό,τι έχουμε, που σημαίνει ότι τα ταμεία μας δεν πρέπει να έχουν ποτέ υπόλοιπο.

Φιλόπτωχο ταμείο με υπόλοιπο σημαίνει ότι είναι ταμείο χωρίς φιλοπτωχία.

Εξάλλου, τι νομίζετε ότι είναι τα έσοδα της Εκκλησίας; Είναι η εισφορά του κόσμου. Ο ένας δίνει για τον άλλον.

Πάντως, το κείμενό σας έχει έναν αέρα ανατροπής και επανάστασης. Δηλαδή καλείτε τον κόσμο σε εξέγερση;

Τη λέξη επανάσταση τη χρησιμοποίησα στο κείμενο μόνον μία φορά. Εκεί όπου μιλώ για τη μετάνοια και την εσωτερική επανάσταση.

Η αλλαγή πρέπει να αρχίσει από μας. Όχι να αλλάξουμε τους άλλους, αλλά πρωτίστως τους εαυτούς μας. Αυτή την εξέγερση πραγματικά την εννοώ για όλους μας.

Όσο για το ενδεχόμενο μιας αναρχικού τύπου ανατροπής, πολύ απέχει από το ήθος του κειμένου. Η εγκύκλιος βασικά θέλει να μας ξυπνήσει. Εδώ είναι ο ρόλος του επισκόπου.

Σεβασμιότατε, μήπως πρέπει να ξυπνήσετε πρώτα τη Σύνοδο και μετά το λαό;

Η σχέση μου με τη Σύνοδο δεν είναι να την ξυπνώ εγώ, αλλά να με ξυπνάει εκείνη.

Νομίζω ότι αποφεύγετε να μου απαντήσετε. Δεν πιστεύετε ότι εκφράζετε μία διαφορετική Εκκλησία;

Με κανέναν τρόπο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Όμως αισθάνομαι ότι ενδεχομένως εκφράζω διαφορετικά την Εκκλησία, είμαι η διαφορετική προσωπική μου φωνή μέσα στην πολυφωνία της Εκκλησίας.

Πιθανότατα να χρησιμοποιώ μία προσωπική πλατφόρμα επικοινωνίας, για να εκφράσω όμως την ίδια μαρτυρία.

Έχω διαβάσει πολλά σχόλια διθυραμβικά για σας. Αλλά διάβασα και άλλα που σας καταγγέλλουν για πολιτικό λόγο.

Υπάρχει και πολιτικός λόγος που αφυπνίζει και είναι πνευματικός. Αν προσέξατε στο κείμενό μου, τα βασικά σημεία της εγκυκλίου είναι τα εξής: Πρώτον, η περιγραφή της κατάστασης.

Το δεύτερο, η προτροπή του κόσμου να αρχίσει την αλλαγή από μέσα του, την προσωπική του αλλαγή. Το τρίτο, να ξανασυνδεθεί ο λαός με την Εκκλησία για να θηλάσει από αυτήν.

Το τέταρτο, να υψώσει τη φωνή του και, το τελευταίο, όλοι μαζί να εκφράσουμε αυτό που νιώθουμε. Υπογραμμίζω το μαζί.

Είναι διαιρετικός αυτός ο λόγος;

Πώς εννοείτε το να υψώσουμε τη φωνή μας. Να βγούμε στους δρόμους, να καταλάβουμε δημόσια κτίρια;

Προς το παρόν να πούμε δεν μπορούμε. Πρέπει να καταλάβουν τα όριά μας. Είναι λίγο, νομίζετε;

Πώς μεταφράζεται αυτό;

Δεν έχω, δεν πληρώνω. Πέστε μου εσείς, αν δεν έχω πώς να πληρώσω;

Η εγκύκλιος λέει βγάλτε το φόβο από την ψυχή σας.


Λέτε να υψώσουμε τη φωνή μας; Τι εννοείτε; Πώς να συνδεθεί ο κόσμος με μια αδιάφορη Εκκλησία;

Πρώτα θα απαντήσω στο δεύτερο: Μια Εκκλησία που δίνει ετησίως 96 εκατομμύρια ευρώ στο φτωχό λαό ή προσφέρει φαγητό σε 50.000 κόσμου ημερησίως είναι αδιάφορη; Μια Εκκλησία που λέει ότι αδειάζω τα ταμεία μου για να μοιραστώ το βάρος είναι αδιάφορη;

Αν δεν αποφύγουμε την κατάρρευση και την πτώχευση, εσείς τι θα κάνετε για τους πολίτες που ζουν στην περιοχή σας;

Προσεύχομαι να μην έρθει αυτή η στιγμή. Πιστεύω ότι έστω και την τελευταία ώρα, αν υποχρεώσουμε την κυβέρνηση σε άλλες επιλογές, θα την αποφύγουμε.

Η δύναμη του λαού είναι μεγάλη. Η δύναμη όμως του Θεού είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Αυτό που τώρα θα ήθελα να τονίσω είναι η σοφία του ύμνου: «Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν, οι δε εκζητούντες τον Κύριον ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού».

Και το λόγο του Αποστόλου Παύλου: «Μέγας πορισμός η ευσέβεια μετ' αυταρκείας».

Ας συνδυάσουμε την αξιοπρέπειά μας με τη λιτότητα. Από τώρα.

*****

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ
=========

Αδέλφια μας και παιδιά μας.

Τούτη την ώρα της σκληρής δοκιμασίας μας, των αμφιβολιών και των απογοητεύσεων, των φημών και των εικασιών για το πιθανό ζοφερό μέλλον της Πατρίδος μας και για τις δυσάρεστες συνέπειες από την αφαίρεση ατομικών δικαιωμάτων μας, σας προτρέπουμε και σας παρακαλούμε να ακούσετε ουσιαστικές αλήθειες, οι οποίες αναφέρονται στην προβληματική της παρούσας εφιαλτικής όντως καταστάσεως, που κατά γενική εκτίμηση δεν είναι μόνον οικονομική, αλλά και βαθύτατα ηθική και πνευματική, αφού η κυριαρχία της αμαρτίας, χωρίς μετάνοια, είναι η αιτία παντός κακού σε κάθε ανθρώπινη κοινωνία και εποχή.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, διαχρονικά, και αναλόγως προς τις ανάγκες κάθε εποχής, συμπαρίσταται στους αδυνάτους και στους ενδεείς και παρηγορεί τους πονεμένους με έμπρακτες ενέργειες συναντιλήψεως και αγάπης εν Χριστώ.
Έτσι και τώρα η Εκκλησία μας συμπαρίσταται και θα συνεχίση να βοηθή όσον δύναται, με τα μέσα που διαθέτει, όσους πλήττονται καίρια από την λαίλαπα της οικονομικής κρίσεως.

Και βεβαίως τα εκκλησιαστικά ιδρύματα, τα εξατομικευμένα βοηθήματα, τα εξειδικευμένα κέντρα προνοίας και τα συσσίτια με τις χιλιάδες μερίδες φαγητού στους απόρους, χωρίς φυλετικές η θρησκευτικές διακρίσεις, συνεχίζονται.

Δεν αγνούμε και δεν παραβλέπουμε σε καμμιά περίπτωση την σκληρή πραγματικότητα για τους χαμηλομίσθους, τους χαμηλοσυνταξιούχους, τους ανέργους και τους απολυθέντες από τις δουλειές τους, τους αγανακτισμένους και τους δοκιμαζόμενους αδελφούς μας, γι’ αυτό και τους συμπαραστεκόμεθα χωρίς καμία ιδιοτέλεια η αλλότριες επιδιώξεις.

Φθάνουν πια οι επιβαρύνσεις στους αδελφούς μας που έχουν χαμηλό εισόδημα και χαμηλή σύνταξη.
Φθάνουν πια οι φόροι και οι περικοπές των χαμηλών εισοδημάτων.
Φθάνουν πια οι στρατιές των ανέργων.
Αναζητήστε τους φοροδιαφυγάδες και ελέγξτε το κεφάλαιο.
Σε πολλές τοπικές κοινωνίες η προσφορά της Εκκλησίας στο επίπεδο της πρόνοιας και της κοινωνικής μέριμνας αντικαθιστά απόλυτα και αυτό το Κράτος, στο οποίο ο Έλληνας πολίτης καταθέτει τη φορολογία του και τις ασφαλιστικές εισφορές του.

Αυτό το οποίο πρέπει να διατηρήσουμε είναι η ενότητα και η ομοψυχία μας, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα δεινά της κρίσης, και συγχρόνως να αναζητήσουμε πρότυπα επιβίωσης μέσα από μία διαδικασία ανθρωπίνων σχέσεων αλληλεγγύης και αλληλοβοηθείας, η οποία αποτελεί και τον κατ’ εξοχήν τρόπο ύπαρξης και ζωής.

Να αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς και να επανέλθουμε στις διαχρονικές και πατρογονικές μας ρίζες από τις οποίες θα αντλήσουμε πρότυπα ζωής και κοινωνίας.
Η υπέρβαση των εγωισμών μας, η αποδοχή του συνανθρώπου μας, η προσφορά μας προς αυτόν, ο σεβασμός μας προς την ιδιοπροσωπία του, η καταλλαγή και η συμβίωση όλων μαζί, σηματοδοτούν το νέο μοντέλο κοινωνίας, το οποίο ο Χριστός ευαγγελίζεται και η Εκκλησία προβάλλει, μέσα στη σκληρή σημερινή και απάνθρωπη κοσμική πραγματικότητα. Ας μην ξεχνάμε τον αγιογραφικό λόγο «αλλήλων τα βάρη βαστάζετε» (Γαλ. Στ , 2).

Πρέπει να ομολογήσουμε όλοι, ότι ενεπλάκημεν στα πλοκάμια της σύγχρονης καταναλωτικής κοινωνίας, ότι παραμερίσαμε τον Θεό και τις ευαγγελικές διδαχές Του, ότι εμπιστευθήκαμε τους εαυτούς μας ανεπιφύλακτα σε όλους τους διαχειριστές των καρπών και των μόχθων του ελληνικού λαού και οι οποίοι επειδή είχαν τις δικές τους υστεροβουλίες δεν απεδείχθησαν δίκαιοι και ειλικρινείς.

Αδέλφια μας και παιδιά μας, η Εκκλησία ως Μητέρα δεν πρόκειται ποτέ να σας απογοητεύσει και να σας εγκαταλείψει. Αγρυπνεί. Συνεχώς θα προσφέρει και θα προσφέρεται έμπρακτα, εστω και αν την αμφισβητούν. Σταθείτε κοντά Της, στηριχθείτε σε Αυτήν.

Κλείστε τα αυτιά σας στις σειρήνες των σκοπιμοτήτων και ακούστε το μήνυμα της ελπίδας και της προσδοκίας που σας απευθύνει για ένα καλύτερο αύριο, περισσότερο ανθρώπινο και κοινωνικό.

1 comment:

  1. Το τέλος του Σηφουνάκη θα είναι κακό όπως αυτών που εδίωκαν μετά μανίας την Εκκλησία διότι είναι αποδειγμένα σύγχρονος πολέμιος της Εκκλησίας. Αν υπήρχε Σύνοδος θα τον αφόριζε. Ο Σωτηρόπουλος ορθόδοξος θεολόγος είναι αφορισμένος και ο Σηφουνάκης όχι. Αυτό είναι βλασφημία.

    ReplyDelete