Friday, August 19, 2011

Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΙΔΕΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ


Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΙΔΕΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========
Εκτός των άλλων “αρετών” του ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β΄ χαρακτηρίζεται από ψηλαφητή θεολογική απαιδευσία.
Αυτή τη φορά με αφορμή την απόφαση του Σεβ. Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσόστομου να παραιτηθεί δήλωσε ότι είναι καιρός να προβληματιστεί η Εκκλησία αν πρέπει να θεσπίσει όριο ηλικίας για τους επισκόπους.!!!
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ
_____________
Η δική μας ισχυρή πεποίθηση είναι ότι επέστη η ώρα να προβληματιστεί η Εκκλησία αν επιτρέπεται - έστω και κατά διάνοιαν - να έχει ως Προκαθήμενό της, ένα ιεράρχη τόσο ψηλαφητής θεολογικής απαιδευσίας, όπως τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Ο Μακαριότατος όφειλε να γνωρίζει ότι ο επίσκοπος σύμφωνα με την ορθόδοξη Εκκλησιολογία και τους Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων είναι ο “νυμφίος” της επισκοπής που ποιμαίνει.
Επομένως ούτε να μετατίθεται είναι επιτρεπτόν, ούτε να έχει βοηθό “νυμφίο”, ούτε να παραιτείται επειδή έφτασε σε κάποιο όριο ηλικίας.
ΤΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ
__________
Το όριο ηλικίας είναι εντελώς διάτρητο επιχείρημα όχι μόνον από θεολογικής αλλά και από πρακτικής απόψεως.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος λ.χ. είναι 83 ετών.
Πρέπει μήπως να “συνταξιοδοτηθεί” (άκου όρος!!!); Γιατί; Μήπως δεν δουλεύει καλά το μυαλό του ή του λείπει η ζωτικότητα να ποιμάνει την Αρχιεπισκοπή Αμερικής;
Από την άλλη ο εν παντί ανάξιος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι κατά μια δεκαετία νεώτερός του.
Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος υπολείπεται του Μακαριότατου Αθηνών σε φρόνηση, ευφυία ή ζωτικότητα;
Μόνον αν είναι παράφρων.
Επομένως ποια αξία έχει το περί ορίου ηλικίας επιχείρημα από πρακτικής σκοπιάς (πέραν του γεγονότος ότι από θεολογικής σκοπιάς είναι καταγέλαστο);
Προφανώς καμία.
ΣΥΝΩΜΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
___________
Οπως πολύ ορθά έχει επισημανθεί οι δηλώσεις του γνωστού για το συνωμοτικό του ήθος Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου έχουν στόχο βασικά να στείλουν μήνυμα προς τους υπέργηρους ή και ασθενείς ιεράρχες να παραιτηθούν.
Αντιλαμβανόμαστε ότι μεταξύ των όσων θελει να οδηγήσει σε παραίτηση ο Μακαριότατος είναι και οι Μητροπολίτες Καρυστίας και Αργολίδος.
Οντως και οι δύο Σεβασμιότατοι Αρχιερείς έχουν φτάσει σε προχωρημένη ηλικία και αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να επιτελούν το καθήκον τους.
Το πιο σημαντικό. Αν είναι να παραιτηθούν οι εν λόγω ή και άλλοι αρχιερείς για να μπορέσει να προωθήσει ο Μακαριότατος ανθρώπους της επιλογής του νομίζω ότι όλοι πρέπει να συμφωνήσουμε ότι είναι ένα εκατομμύριο φορές προτιμότερο να έχουμε υπέργηρους ή ασθενείς Μητροπολίτες παρά κληρικούς της επιλογής του Μακαριότατου.
Αν μη τι άλλο οι εν λόγω αρχιερείς κατά τη διάρκεια της μακράς διακονίας τους δεν έχουν λερώσει τα ράσα τους και φοβούνται το Θεό.
Αυτούς που έχει υπόψη να προωθήσει ο Μακαριότατος άραγε;
Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟ
__________
Υπενθυμίζω ότι και ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος - της ίδιας κοπής ιεράρχης με τον νυν Αρχιεπίσκοπο σε πολλά όχι σε όλα - είχε ζητήσει από τον Αγιο Αργολίδος να παραιτηθεί για να προωθήσει τον Κουμαριανό στη θέση του!!! Και ευτυχώς ο Σεβασμιότατος Αργολίδος απάντησε ότι για τον Κουμαριανό δεν είναι διατεθειμένος να παραιτηθεί.
ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ
____________
Γι’ αυτό ο Μακαριότατος κ. Ιερώνυμος πριν ή αρχίσει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και σ’ αυτόν τον τομέα και να επιζητεί να διαφοροποιήσει θεσμούς της Εκκλησίας, προτιμούμε να αφήσει τα θεολογικά σ’ αυτούς που ξέρουν πέντε γράμματα.
Το κυριότερο πρέπει να σταματήσει να προωθεί διαβεβλημένους κληρικούς στην αρχιερωσύνη και πρόσωπα με αντορθόδοξο φρόνημα στο περιβάλλον του.
Φυσικά δεν αρνούμεθα ότι η παραίτηση του Μητροπολίτη Ζακύνθου αποτελεί σταθμό στα εκκλησιαστικά μας πράγματα. Αν κάποιος πρέπει να προβληματιστεί για την παραίτηση του Σεβασμιότατου Ζακύνθου είναι ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και ορισμένοι άλλοι ιεράρχες της δικής του κοπής που δεν είναι (πώς να το πει κανείς χωρίς να στενοχωρήσει;) ότι καλύτερο υπάρχει στην Ιεραρχία.
Υπάρχει διαφωνία;
Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ: “ΟΥΤΕ ΝΑ ΣΕΡΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΕΟΣ”
Της Μαρίας Αντωνιάδου
=========
Το θέμα του ορίου ηλικίας των Ιεραρχών άνοιξε την Πέμπτη ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος με αφορμή την απόφαση του μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσοστόμου να εγκαταλείψει τον αρχιερατικό του θρόνο, γιατί, όπως είπε, «θέλω να φύγω όρθιος».
Μετά την συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου στη Μονή Πετράκη ο κ. Ιερώνυμος ανέφερε ότι τυπικά η Σύνοδος δεν έχει λάβει ακόμη γνώση της επιστολής παραίτησης του κ. Χρυσοστόμου - θα ασχοληθεί με το θέμα αυτό στην συνεδρίαση της 5ης Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε - παρά ταύτα, όπως είπε, ο μητροπολίτης Ζακύνθου επιμένει στην απόφασή του.
Μετά από αυτά ο Αρχιεπίσκοπος χαρακτήρισε σταθμό για την Εκκλησία την πρωτοβουλία του κ. Χρυσοστόμου και μίλησε για ένα θέμα που προβληματίζει.
Ο κ. Ιερώνυμος σημείωσε ότι η στάση του μητροπολίτη Ζακύνθου θέτει το θέμα στην Εκκλησία αν θα πρέπει να καθιερωθεί ή αν όχι όριο ηλικίας, «αν είναι κάτι που βοηθάει ή κάτι που δεν πρέπει να γίνει», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Είναι κάτι που προβληματίζει», επανέλαβε ο Αρχιεπίσκοπος για να προσθέσει:
«Η μέση λύση ίσως είναι η καλύτερη, ούτε κάποιος να σέρνεται, ούτε κάποιος να παραιτείται νέος», παρατήρησε ο κ. Ιερώνυμος στέλνοντας, όπως εκτιμάται, ένα πρώτο μήνυμα προς τους υπέργηρους επισκόπους, ενόψει και της συζήτησης του θέματος στην επικείμενη Ιερά Σύνοδο.
ΠΗΓΗ:
Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”

No comments:

Post a Comment