Saturday, January 15, 2011

ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ"















“ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ”



Του Ιωάννη Ρεντζίδη

=============


“Καὶ διεστέλλετο αὐτοῖς λέγων· ὁρᾶτε͵ βλέπετε ἀπὸ τῆς ζύμης τῶν Φαρισαίων καὶ τῆς ζύμης Ἡρῴδου” (Μαρκ. η’ 15).



Πάντοτε τίθεται το ερώτημα: Τί τακτική πρέπει να κρατούμε προς τούς επιόρκους και αναξίους κληρικούς, και μάλιστα όταν αυτοί διαθέτουν κάποια προσόντα;

-Μπορούμε να έχουμε κοινωνικές σχέσεις μαζί τους;

-Μπορούμε να τούς προσκαλούμε σε τραπέζια;

-Μπορούμε με την παρουσία μας να λαμπρύνουμε τις πανηγύρεις τους;

-Μπορούμε να τούς κάνουμε δώρα;

-Ο θείος Παύλος δίδει καταλυτικές απαντήσεις.



Α’. Στη Ρώμη έκαναν σαμποτάζ στον Πάπα


Ο μέγας Αθανάσιος μας διηγείται μία πρακτική πού εφήρμοζαν οι χριστιανοί στη Ρώμη εναντίον ενός αναξίου Πάπα.


Γράφει, εγκρίνοντας και επικροτώντας ο Στύλος της Ορθοδοξίας ότι σε όποιο Nαό μετέβαινε ο διαβόητος εκείνος Πάπας οι χριστιανοί απείχαν και έφευγαν.


Δεν υπελόγιζαν ότι είναι ο πνευματικός τους πατέρας, αλλά τον θεωρούσαν ως πατριό ή μάλλον ως προβατόσχημο λύκο.



Β’. Ανάξιοι κληρικοί


Στην Εκκλησία μας υπάρχουν υπεράξιοι κληρικοί και αγιασμένες μορφές.


Όμως, δυστυχώς, στις θέσεις βιτρίνας, εξουσίας και διοικήσεως κυριαρχεί μία ομάδα οκνηρών και αναξίων ηγετών πού θέλουν να τους υπηρετούν οι άλλοι και δεν επιθυμούν να υπηρετούν το Χριστό, την αλήθεια και τη ζωή.


Ακόμη υπάρχουν πολλοί επίορκοι, ανήθικοι ή σκανδαλοποιοί. Τί δουλειά λοιπόν έχουν να συνεργάζονται αρμονικά μαζί τους ευλαβείς κληρικοί και ενάρετοι μοναχοί και πιστοί λαϊκοί; Ουδεμία.

Ως προς τις εύκολες δικαιολογίες, όπως π.χ. ή “είναι προσοντούχοι” ή είναι “φιλάνθρωποι και ελεήμονες” ή “είναι ευγενείς, συνεργάσιμοι και επιεικείς” κ.τ.ό., μία είναι η απάντηση και την δίδει ο Αιώνιος Λόγος του Θεού: Επειδή είναι προβατόσχημοι λύκοι, έχουν δηλαδή κάποια προσόντα και θετικά στοιχεία, γι’ αυτό είναι ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ επικίνδυνοι!!!


Αυτούς τους ψευτοευσεβείς οφείλεις να “αποφεύγεις”:

“3.2 ἔσονται γὰρ οἱ ἄνθρωποι φίλαυτοι͵ φιλάργυροι͵ ... φιλήδονοι μᾶλλον ἢ φιλόθεοι͵ 3.5 ἔχοντες μόρφωσιν εὐσεβείας τὴν δὲ δύναμιν αὐτῆς ἠρνημένοι· καὶ τούτους ἀποτρέπου” (Β’ Τιμ. γ’ 2-5).



Γ’. Ο Γκάντι έκανε σαμποτάζ στους Άγγλους


Ο περίφημος Γκάντι προσκαλούσε τους Ινδούς να πάψουν κάθε συνεργασία με τους Άγγλους, όσον αφορά τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους. Υπήρξε ο εμπνευστής της μεθόδου της παθητικής αντιστάσεως έναντι των καταπιεστών, χωρίς τη χρήση βίας. Με αυτό το “σαμποτάζ” γονάτισε τους ξένους κατακτητές και τούς εξεδίωξε από την Πατρίδα του. Μπροστά στο μείζον, δεν υπελόγισε το έλασσον, δηλαδή, τα κάποια θετικά πού είδε η Πατρίδα του και ο λαός του από τούς Άγγλους.


Και εμείς κρατώντας απόσταση από τούς διεφθαρμένους τούς πλήττουμε θανάσιμα. Και τότε ο Θεός θα ακούσει τις προσευχές τού λαού Του και θα τους απομακρύνει κατά το θέλημά Του.



Δ’. Πρακτικά μέτρα κατά τον θείο Παύλο


Ο θείος Παύλος μάς δίδει πολύ συγκεκριμένες συμβουλές και διατάζει μερικά πρακτικά μέτρα το οποία οφείλουμε να λάβουμε στα σοβαρά υπ’ όψιν:


“Νῦν δὲ ἔγραψα ὑμῖν μὴ συναναμίγνυσθαι ἐάν τις ἀδελφὸς ὀνομαζόμενος ᾖ πόρνος ἢ πλεονέκτης ἢ εἰδωλολάτρης ἢ λοίδορος ἢ μέθυσος ἢ ἅρπαξ͵ τῷ τοιούτῳ μηδὲ συνεσθίειν. 5.12 τί γάρ μοι τοὺς ἔξω κρίνειν; οὐχὶ τοὺς ἔσω ὑμεῖς κρίνετε; 5.13 τοὺς δὲ ἔξω ὁ Θεὸς κρινεῖ. ἐξάρατε τὸν πονηρὸν ἐξ ὑμῶν αὐτῶν” (Α’ Κορ. ε’ 11-13).


Δεν θα τους “συναναστρέφεσθε”, ούτε θα “τρώτε” μαζί του, θα τους “εκδιώξετε” από τις παρέες σας.



Ε’. Η Αυστηρότητα του Κυρίου προς τους αναξίους εκπροσώπους Του


Οφείλουμε να δείχνουμε αγάπη και κατανόηση προς τον αμαρτωλό, αλλά όχι προς την αμαρτία. Απολύτως, όμως πρέπει να αποστρεφώμεθα και να κρατάμε σε απόσταση τους προβατοσχήμους λύκους –αναξίους ρασοφόρους, πού κάτω από το τίμιο ράσο κρύβουν πάθη ανομολόγητα, και εκμεταλλεύονται την Ιεροσύνη τους, για να ικανοποιούν τις φαύλες επιθυμίες τους και να παρασύρουν τους αφελείς.

Οι Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας μας επιβάλουν καθαίρεση στους αναξίους, αλλά και ο Κύριός μας προειδοποιεί με πολλή αυστηρότητα:

“Οὐ πᾶς ὁ λέγων μοι͵ Κύριε Κύριε͵ εἰσελεύσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν͵ ἀλλ΄ ὁ ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ Πατρός μου τοῦ ἐν τοῖς οὐρανοῖς.

7.22 πολλοὶ ἐροῦσίν μοι ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ͵ Κύριε Κύριε͵ οὐ τῷ σῷ ὀνόματι ἐπροφητεύσαμεν͵ καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν͵ καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν;


7.23 καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς ὅτι οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς· ἀποχωρεῖτε ἀπ΄ ἐμοῦ οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν” (Ματθ. ζ’ 21-23).



No comments:

Post a Comment