Saturday, December 25, 2010

Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80 ΚΑΙ ΤΟΥ 2010


Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 80 ΚΑΙ ΤΟΥ 2010

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================

Ο π. Θεόδωρος Ζήσης ανέφερε λίαν αξιόλογες πληροφορίες - άγνωστες στους πιο πολλούς - για το μάθημα των θρησκευτικών και τη στάση της Εκκλησίας τη δεκαετία του 80 επειδή και τότε επιχειρήθηκε μια παρόμοια επίθεση εναντίον τους με αυτή που παρατηρούμε στις μέρες μας.

Για να ακριβολογούμε η προσπάθεια άρχισε νωρίτερα - το τέλος της δεκαετίας του 70 και πριν την άνοδο στην εξουσία του Ανδρέα Παπανδρέου - “του μεγαλύτερου δημαγωγού του Ελληνισμού από την εποχή του Κλέωνα, που μπορούσε να διεγείρει τα κατώτερα ένστικτα των Ελλήνων”, όπως έλεγε ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος! Του γνωστού και ως “Ηρόστρατου” κατά τον ευστοχότατο χαρακτηρισμό του κ. Γιανναρά.

Η ανίερη εκείνη προσπάθεια είχε ως επικεφαλής την ξυνωρίδα της εν Ελλάδι προτεσταντίζουσας θεολογίας: Τον κακό δαίμονα της Ελληνικής θεολογίας αείμνηστο Σάββα Αγουρίδη και τον ομότροπό του αείμνηστο Νίκο Νησιώτη.

Υπήρχε όμως μεγάλη διαφορά τότε επειδή η Εκκλησία στο σύνολό της - εκτός από ελάχιστους εξωμότες Αγουριδικούς θεολόγους - αντιστάθηκαν σθεναρά στα σχέδια των εκκλησιομάχων και των ανδρεικέλων τους στο χώρο της Εκκλησίας και της θεολογίας.

Αντίθετα ο - διά τας αμαρτίας ημών - Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος διόρισε τους “Τσολάκογλου” των εκκλησιομάχων σε επιτελικές θέσεις της Εκκλησίας και συνωμοτεί μαζί τους για να απογαλακτίσουν το ευλογημένο μας Γένος από την τροφό του την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα από το σχολιασμό της επικαιρότητας που έκανε ο π. Θεόδωρος Ζήσης στο αρχονταρίκι της εκκλησίας του Αγίου Αντωνίου όπου λειτουργεί.

*****

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ

Του π. Θεόδωρου Ζήση
=============

«Υπάρχει προγραμματισμός και μεθόδευση το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία ή να γίνει προαιρετικό και επομένως να επιλέγεται από μικρό αριθμό μαθητών και ουσιαστικώς να αχρηστευθεί το μάθημα ως προαιρετικό ή να αλλάξει χαρακτήρα και να παύσει το ΜτΘ να είναι μάθημα ορθόδοξο, ορθοδόξου κατηχήσεως, που παρουσιάζει την Ορθοδοξία, τη διδασκαλία της Εκκλησίας και να γίνει μάθημα θρησκειολογίας. Και δυστυχώς αυτές οι επιδιώξεις είναι εμφανέστατες, μεθοδεύονται από την κυβέρνηση, μεθοδεύονται από μερικούς θεολόγους οι οποίοι δεν αντιδρούν και δυστυχώς δεν αντιδρά ούτε η Εκκλησία. Και όχι μόνο δεν αντιδρά η Εκκλησία, αλλά πρόσωπα τα οποία είναι υπέρ αυτών των κατευθύνσεων, υπέρ της μειώσεως του ΜτΘ, η Εκκλησία τα περιθάλπει, τους δίδει αξιώματα, τους δίδει θέσεις, χρησιμοποιεί ως συμβούλους τα πρόσωπα αυτά.

Κάτι ανάλογο επιχειρήθηκε και παλαιότερα και τότε ευτυχώς ξεσηκωθήκαμε οι θεολόγοι και ξεσηκώθηκε και η Εκκλησία, με τον αείμνηστο Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ. Αυτά που τώρα επιχειρεί να κάνει το ΠΑΣΟΚ στο γήρας του, είχε επιχειρήσει να τα κάνει και στη νεότητά του. Όταν είχε αναλάβει ο Ανδρέας Παπανδρέου τη διακυβέρνηση της χώρας, τότε όλοι αυτοί οι εκκλησιομάχοι είχαν βρει την ευκαιρία να προχωρήσουν σε όλες τις κατευθύνσεις αυτές: χωρισμός Εκκλησίας και κράτους, να διωχθεί το ΜτΘ, να αλλάξουμε το περιεχόμενο των μαθημάτων, να κάνουμε καινούρια Αναλυτικά Προγράμματα, να βάλουμε συγγραφείς να γράψουν τα βιβλία των Θρησκευτικών όπως εμείς τα θέλουμε κλπ. Τότε λοιπόν οι Ενώσεις των θεολόγων και η Πανελλήνιος Ένωσις Θεολόγων αλλά και η Ένωσις Θεολόγων Βορείου Ελλάδος, της οποίας τότε είχα αναλάβει την ευθύνη, ως λαϊκός θεολόγος, μετά από παράκληση θεολόγων καθηγητών – ήρθαν και με βρήκαν στη Μονή Βλατάδων, όπου ήμουν αναπληρωτής έφορος του πατριαρχικού ιδρύματος πατερικών μελετών, ήθελαν να έχουν έναν πανεπιστημιακό επικεφαλής τους - και κάναμε τότε έναν πολύ μεγάλο αγώνα και τα αποτρέψαμε όλα αυτά. Τα αποτρέψαμε μέχρι τέτοιου σημείου, ώστε ενώ είχε ιδρυθεί ένας Θεολογικός Σύνδεσμος, φιλικός προς την κυβέρνηση, για να συμβουλεύει την κυβέρνηση αποτελούμενος από θεολόγους της κυβερνήσεως, τους οποίους επρόκειτο η κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει ως συμβούλους, αυτός ο Θεολογικός Σύνδεσμος έπαθε βατερλώ. Από τους αγώνες που κάναμε τότε ως Θεολόγοι και που είχαμε τη συμπαράσταση και της Διοικούσης Εκκλησίας.

Τώρα συμβαίνουν περίπου τα ίδια χωρίς η Διοικούσα Εκκλησία να συμπαρίσταται και χωρίς ακόμη και οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι να μπαίνουν μπροστά. Τότε, εκείνος ο Θεολογικός Σύνδεσμος έπαθε τέτοιο Βατερλώ, που όταν έγιναν οι εκλογές στην Ένωση Θεολόγων Βορείου Ελλάδος δεν έβγαλε ούτε ένα μέλος στο 9μελές Διοικητικό Συμβούλιο. Κατάλαβαν τότε οι θεολόγοι που πηγαίνουν αυτοί οι κυβερνητικοί σύμβουλοι και τους άφησαν στο περιθώριο.

Τώρα υπάρχει κάτι ανάλογο. Έχει δημιουργηθεί ένα ανάλογος σύλλογος θεολόγων, ο ΚΑΙΡΟΣ, που αποτελείται από εκσυγχρονιστικούς, από προοδευτικούς, από οικουμενιστάς θεολόγους, από θεολόγους οι οποίοι συμπαθούν τη νοοτροπία της Ακαδημίας του Βόλου. Αυτούς λοιπόν τους θεολόγους του ΚΑΙΡΟΥ ακούει η κυβέρνηση, όπως άκουγε και τότε το Θεολογικό Σύνδεσμο και δεν ακούει τις επίσημες οργανώσεις των θεολόγων. Και έχουν αρχίσει και διαμαρτύρονται οι επίσημες οργανώσεις των Θεολόγων».

Ακολούθως ο π. Θεόδωρος Ζήσης αναφέρθηκε στα σχετικά έγγραφα της ΠΕΘ και στο ζήτημα της συγκρότησης Ομάδας Εργασίας για νέα αναλυτικά προγράμματα χωρίς τη συμμετοχή μελών της ΠΕΘ και κατέληξε:

«Επαναλαμβάνεται αυτό που είχε γίνει και στις δικές μας τις ημέρες και τότε τα αποτρέψαμε εμείς. Τώρα όμως δεν αποτρέπονται. Και γιατί δεν αποτρέπονται; Διότι δεν αντιδρά η Εκκλησία. Τότε, όταν εμείς στο Υπουργείο Παιδείας κάναμε μία σύσκεψη σε Ομάδα εργασίας για τα Αναλυτικά Προγράμματα του ΜτΘ είχαμε απαιτήσει και ήταν παρόντες εκ μέρους της Εκκλησίας τρεις επίσκοποι: ο επίσκοπος Δημητριάδος τότε και μετέπειτα Αρχιεπίσκοπος, ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, και ο Μητροπολίτης Φιλίππων Προκόπιος. Ήμασταν εκπρόσωποι των Ενώσεων Θεολόγων και συζητήσαμε στο Υπουργείο Παιδείας τα Αναλυτικά Προγράμματα. Τώρα ούτε η Εκκλησία ούτε κανένας (ενν. δεν συμμετέχει στην Ομάδα εργασίας). Και η Εκκλησία αδιαφορεί. Όπως τότε η Εκκλησία ζήτησε με επισκόπους να εκπροσωπηθεί στο θέμα του ΜτΘ, πρέπει και τώρα να εκπροσωπηθεί».

ΠΗΓΗ:

Θρησκευτικά

No comments:

Post a Comment