Monday, November 29, 2010

ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ Η ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΡΩΗΝ ΡΑΣΚΑΣ ΑΡΤΕΜΙΟΥ


ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ Η ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ

ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΡΩΗΝ ΡΑΣΚΑΣ ΑΡΤΕΜΙΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============


Η αναίρεση μιας άδικης και αντικανονικής συνοδικής απόφασης - εν προκειμένω η καθαίρεση του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Ράσκας κ. Αρτέμιου - μπορεί να επιτευχθεί με τους εξής τρεις σύννομους με τους Ιερούς Κανόνες τρόπους:



Α.) ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΣΕΡΒΙΑΣ ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ

____________________


Το σώμα που επέβαλε την καθαίρεση - εν προκειμένω η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Σερβίας - να αναθεωρήσει την απόφασή του. Αυτό μπορεί να γίνει επειδή όσοι τον αδίκησαν θα μεταμεληθούν ή επειδή θα δεχτούν πιέσεις και θα εξαναγκαστούν εκ των πραγμάτων να αναθεωρήσουν την άδικη απόφαση που πήραν.


Β.) ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΤΟ

______________


Ο καταδικασθείς - εν προκειμένω ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης πρώην Ράσκας Αρτέμιος - μπορεί να κάνει έκκλητη προσφυγή στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και σε άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες για να συγκληθεί Σύνοδος για να αναιρέσει ως δευτεροβάθμιο συνοδικό δικαστήριο τις άδικες αποφάσεις της Ιεραρχίας της Σερβίας. Αυτό είναι εφικτό επειδή η Ιεραρχία της Σερβίας απεφάσισε να ενεργήσει ως πρωτοδικείο χωρίς να δώσει δυνατότητα έφεσης της καταδίκης του Σεβασμιότατου κ. Αρτέμιου σε δευτεροβάθμιο δικαστήριο. Μια εξώφθαλμα αντικανονική πρακτική η οποία προστίθεται σε μια σειρά αντικανονικών ενεργειών που αφορούν την καθαίρεση του Μητροπολίτη πρώην Ράσκας κ. Αρτέμιου.


Γ.) Η ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ

__________


Να καταργηθεί η απόφαση της Σερβικής Ιεραρχίας με την ευχαριστιακή κοινωνία του Σεβασμιότατου κ. Αρτέμιου με άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.


Καλές είναι - και επιβεβλημένες - οι προσευχές μας και τα άρθρα μας και οι εκκλήσεις μας και οι διαβεβαιώσεις μας για τη συναντίληψη της Θριαμβεύουσας Εκκλησίας στα δεινά του Σεβασμιότατου κ. Αρτέμιου. Στην πράξη όμως δεν αναιρείται έτσι η αντικανονική απόφαση της Συνόδου του Πατριαρχείου Σερβίας σε βάρος του Σεβασμιότατου πρώην Ράσκας κ. Αρτέμιου.


Ως εκ τούτου, αφού στον ορίζοντα δεν φαίνεται να υπάρχει ελπίδα να αναθεωρήσει η Σερβική Ιεραρχία την απόφασή της, και επειδή ο Σεβασμιότατος πρώην Ράσκας δεν ανακοίνωσε - τουλάχιστον επί του παρόντος - την πρόθεση να προσφύγει στο Οικουμενικό Πατραρχείο ή και σε άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες για να δικαιωθεί, η μόνη κανονική οδός άρσης της αντικανονικής καθαίρεσης του Σεβασμιότατου από τη Σύνοδο του Πατριαρχείου της Σερβίας μπορεί να γίνει με την ευχαριστιακή κοινωνία με άλλους Ορθόδοξους Σέρβους επισκόπους ή και συνόδους ή μεμονωμένους επισκόπους άλλων Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Ας σημειωθεί ότι την πρακτική αυτή είχαν τηρήσει πολλοί Μητροπολίτες της Ελλαδικής Εκκλησίας στο παρελθόν αναφορικά με την αντικανονική απόφαση καθαίρεσης των Κυπρίων Μητροπολιτών Πάφου, Κιτίου και Κηρυνείας. Ακόμη και μετά την καθαίρεσή τους διάφοροι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος τους προσκαλούσαν για συλλείτουργα και έτσι αναιρούσαν στην πράξη την απόφαση της Μείζονος Συνόδου τριών Πατραρχείων που τους καθαίρεσε.


Το ίδιο μπορεί να γίνει και τώρα στην περίπτωση του Σεβασμιότατου πρώην Ράσκας κ. Αρτέμιου.


ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΣΧΙΣΜΑ

____________________________


Αντίσταση, λοιπόν, μέχρις εσχάτων κατά της αυθαιρεσίας και της παρανομίας αλλά ΠΑΝΤΟΤΕ μέσα στα πλαίσια της Εκκλησίας και με σταθερή και αμετακίνητη απόφαση να ΜΗ δημιουργηθεί ΠΟΤΕ και κάτω από οποιεσδήποτε περιστάσεις ΣΧΙΣΜΑ.


Να ακολουθηθεί η πεπατημένη ασφαλής οδός που ακολούθησαν οι Μητροπολίτες Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος, Φαναριοφαρσάλων Κωνσταντίνος και Λαρίσσης Θεολόγος, οι οποίοι ουδέποτε δέχτηκαν την άδικη απάφαση της Συνόδου που τους εκθρόνισε, χωρίς δίκη και απολογία, αλλά και ποτέ δεν έκαναν ή δεν ευλόγησαν δημιουργία σχίσματος.


Ας μην ξεχνούμε ότι ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αττικής κ. Νικόδημος εξακολουθεί - μετά από 36 χρόνια - να ζητά δικαιοσύνη, με κάθε κανονικό και νόμιμο μέσο - και ορθότατα πράττει παρά τις περί του εναντίου παροτρύνσεις - αλλά ΠΟΤΕ και για ΚΑΝΕΝΑ λόγο δεν έκανε ή δεν ευλόγησε σχίσμα.


Γιατί ενεργεί με αυτό τον τρόπο; Επειδή χάριτι Θεού έχει ακμαίο εκκλησιαστικό φρόνημα και γνωρίζει ότι ΠΟΤΕ δεν υποστέλλεται η σημαία του αγώνα κατά της αδικίας - όπως αντικανονικά πολλοί τον εξωθούν να κάνει - αλλά και ΠΟΤΕ ένας χριστιανός - πολλώ μάλλον ένας επίσκοπος - δεν διαβαίνει τον Ρουβίκωνα του σχίσματος.


Η Εκκλησιαστική Ιστορία είναι εξόχως αποκαλυπτική ότι στην Εκκλησία πολλές φορές η αδικία φαίνεται να επικρατεί πρόσκαιρα αλλά η δισχιλιετής πίστη της Εκκλησίας παραμένει αναλλοίωτη ότι ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας ΔΕΝ υπάρχει σωτηρία.


No comments:

Post a Comment