Friday, August 27, 2010

Ο ΩΡΑΙΟΤΕΡΟΣ ΥΜΝΟΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ




Ο ΩΡΑΙΟΤΕΡΟΣ ΥΜΝΟΣ

ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ


Του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

======================


Αν θέλεις να καλλωπισθείς, λέγει, στολίσου με το δικό μου καλλωπισμό. Αν θέλεις να οπλισθείς, οπλίσου με δικά μου όπλα.

Αν θέλεις να ενδυθείς, φόρεσε το δικό μου ένδυμα. Εάν θέλεις να τραφείς, φάγε στη δική μου τράπεζα. Αν θέλεις να οδοιπορήσεις, ακολούθησε τη δική μου οδό. Αν θέλεις να κληρονομήσεις, κληρονόμησε τη δική μου κληρονομιά. Αν θέλεις να εισέλθεις στην πατρίδα, μπες στην πόλη της οποίας τεχνίτης και δημιουργός είμαι εγώ.

Αν θέλεις να κτίσεις οικία, έλα στη δική μου σκηνή. Διότι εγώ γι’ όσα δίδω
δεν ζητώ αμοιβή, αλλά αν θελήσεις να χρησιμοποιήσεις όλα τα δικά μου, γιά την πράξη σου αυτή θα σου οφείλω επιπλέον και αμοιβή. Τι θα μπορούσε να υπάρξει ισάξιο προς αυτήν τη γενναιοδωρία; Εγώ είμαι πατέρας, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφή, εγώ ένδυμα, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιο, κάθε τι το οποίον θέλεις εγώ για να μην έχεις ανάγκην από τίποτε.

Εγώ και θα σε υπηρετήσω “διότι ήλθα να υπηρετήσω, όχι να υπηρετηθώ. Εγώ είμαι και φίλος, και μέλος του σώματος και κεφαλή και αδελφός, και αδελφή και μητέρα, όλα εγώ". Αρκεί να διάκεισαι φιλικά προς εμέ.

Εγώ έγινα πτωχός διά σε “έγινα και επαίτης διά σε", ανέβηκα επάνω στο Σταυρό διά σε", “ετάφην διά σε", στον ουρανό άνω διά σε παρακαλώ τον Πατέρα", κάτω στη γη εστάλην από τον Πατέρα ως μεσολαβητής διά σε.

“Όλα δι’ εμέ είσαι συ" και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος του σώματος. Τι περισσότερον θέλεις; Γιατί αποστρέφεσαι αυτόν που σε αγαπά; Γιατί κοπιάζεις γιά τον κόσμο; Γιατί αντλείς νερό με τρυπημένο πιθάρι;

Διότι αυτά σημαίνει να καταπονείσαι στη ζωή αυτή. Γιατί λαναρίζεις τη φωτιά; Γιατί πυγμαχείς στον αέρα; Γιατί τρέχεις άδικα; Κάθε τέχνη δεν έχει και ένα σκοπό; Στον καθένα είναι οπωσδήποτε φανερό. Δείξε μου και συ το σκοπό της σπουδής στη ζωή.
Εγώ είμαι πατέρας, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφή, εγώ ένδυμα, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιο, κάθε τι το οποίον θέλεις εγώ" να μην έχεις ανάγκην από τίποτε.

Εγώ και θα σε υπηρετήσω" διότι ηλθα να υπηρετήσω, όχι να υπηρετηθώ.
Εγώ είμαι και φίλος, και μέλος του σώματος και κεφαλή και αδελφός, και αδελφή και μητέρα, όλα εγώ" αρκεί να διάκεισαι φιλικά προς εμέ.

Εγώ έγινα πτωχός διά σε "έγινα και επαίτης διά σε" ανέβηκα επάνω στο Σταυρό διά σε, "ετάφην διά σε", στον ουρανό άνω διά σε παρακαλώ τον Πατέρα, "κάτω στη γη εστάλην από τον Πατέρα ως μεσολαβητής διά σε.
Όλα δι’ εμέ είσαι συ" και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος του σώματος.

ΠΗΓΗ:

ΨΗΓΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ



No comments:

Post a Comment