Thursday, May 20, 2010

Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΙΤΣΙΛΛΙΔΗΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ


Παραθέτουμε συνέντευξη που έδωσε ο γνωστός Οικουμενιστής Κύπριος Θεολόγος κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης στενός συνεργάτης και έμμισθος του Μητροπολίτη Τηλλυρίας και Κύκκου κ. Νικηφόρου και προσκείμενος του Μητροπολίτη Ταμασού κ. Ησαία αναφορικά με τη συμβίωση ομοφυλοφίλων.

Ως γνωστόν ο κ. Πιτσιλλίδης είναι διαπρύσιος κήρυξ της έλευσης του Πάπα στην Κύπρο και χαρακτηρίζει ως ακραίους και συντηρητικούς τους παραδοσιακούς πιστούς που διαμαρτυρόνται για την έλευση του Πάπα. Ακολουθεί το περιεχόμενο της συνέντευξης του κ. Πιτσιλλίδη, όπως καταχωρήθηκε στην εφημερίδα "Αλήθεια" αναφορικά με την ομοφυλοφιλία και θα επανέλθουμε, συν Θεώ, σύντομα για να σχολιάσουμε τις θέσεις του και γι' αυτό το θέμα και για όσα άλλα αθεολόγητα εξέφρασε στη συνέντευξή του για το διάλογο με τους Παπικούς.


*****


Ανδρέας Πιτσιλλίδης:

ΝΑΙ ΣΕ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

==================

«Με στρουθοκαμηλισμό δεν λύνονται τα προβλήματα αυτά», υποστηρίζει ο Θεολόγος Α. Πιτσιλλίδης.

«Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, πρέπει να παραδεχτούμε ότι σεξουαλικά σκάνδαλα ταλανίζουν και την Ορθόδοξη Εκκλησία, όχι μόνο τη Ρωμαιοκαθολική»

ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΙΤΣΙΛΛΙΔΗΣ

Ναι στο σύμφωνο συμβίωσης «Λόγω του έντονου ηθικισμού που έχει παρεισφρήσει στην ορθοδοξία, δεν τυγχάνουν και της καλύτερης αντιμετώπισης οι ομοφυλόφιλοι»

Κατά καιρούς στην Κύπρο έρχεται και επανέρχεται η συζήτηση γύρω από νομικά ζητήματα που άπτονται των σχέσεων μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου.

Παλαιότερα ήταν το θέμα της αποποινικοποίησης της ομοφυλοφιλίας, σήμερα του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων.

«Έχει αλλάξει πια η έννοια του γάμου και υπάρχουν αρκετά νέα δεδομένα που θα πρέπει να επανεξετάσουμε και να δούμε ποια θα είναι η στάση μας πάνω σε αυτά τα θέματα», υποστήριξε πρόσφατα η επίτροπος διοίκησης, Ηλιάνα Νικολάου, με αφορμή σχετικό παράπονο Κύπριου που υποβλήθηκε στο γραφείο της.

Από την πλευρά του, ο θεολόγος Ανδρέας Πιτσιλλίδης υποστηρίζει πως η Κύπρος έχει πλέον ανάγκη ένα σαφές νομικό πλαίσιο, που να ρυθμίσει τα υπαρκτά κοινωνικά προβλήματα που αφορούν στις προσωπικές, οικονομικές και άλλες πτυχές της σχέσης μεταξύ ομοφυλοφίλων.

- Ήρθε η ώρα να ρυθμιστεί νομοθετικά και στην Κύπρο το δικαίωμα των ομοφυλόφιλων ατόμων να τελούν γάμο; Ποια είναι η άποψή σας για το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης;

Ανδρέας Πιτσιλλίδης: Με στρουθοκαμηλισμό δεν λύνονται τα προβλήματα αυτά. Και να κάνουμε ότι δεν τα βλέπουμε, οι άνθρωποι αυτοί συμβιώνουν και αυτή τους η συμβίωση φέρνει και προβλήματα όπως όλων των ειδών οι συμβιώσεις. Για παράδειγμα, δύο άνθρωποι του ίδιου φύλου συμβιώνουν για χρόνια σε ένα σπίτι που αποκτούν με δάνειο που συνάπτει ο ένας και αποπληρώνουν μαζί. Σε κάποια μεταγενέστερη χρονική φάση χωρίζουν και αυτός που φεύγει από το σπίτι διεκδικεί φυσιολογικά κάτι από αυτή την περιουσία και ο ένας ή η άλλη του το αρνείται. Δεν είναι αναμενόμενο ότι θα έχουμε καυγάδες, πιθανή χρήση βίας, μια κάποια κοινωνική αναστάτωση; Αυτό εννοώ όταν λέω για υπαρκτά προβλήματα που όσο και να θέλουν μερικοί να κάνουν ότι δεν υπάρχουν, αυτά υφίστανται. Ο ρόλος του νομοθέτη, λοιπόν, είναι διαφορετικός και πρέπει πέρα από θρησκευτικές ή άλλες απόψεις και προσεγγίσεις, να δώσει σαφείς λύσεις στα προβλήματα της κοινωνικής συνύπαρξης.

- Λόγω της φιλοσοφίας της ορθοδοξίας, αλλά και της νοοτροπίας που επικρατεί στην Κύπρο, νομίζετε ότι αντιμετωπίζονται σωστά τα ομοφυλόφιλα άτομα από τους ιερωμένους;

Α. Π.: Δυστυχώς, λόγω της αρκετά κλειστής και συντηρητικής μας κοινωνίας, αλλά και λόγω του έντονου ηθικισμού που έχει παρεισφρήσει στην ορθοδοξία, δεν θα έλεγα ότι τυγχάνουν και της καλύτερης αντιμετώπισης οι άνθρωποι με ομόφυλο σεξουαλικό προσανατολισμό. Συχνά, όλοι γινόμαστε μάρτυρες του διασυρμού και της διαπόμπευσης αυτών των ανθρώπων, μια αντιμετώπιση που τους σπρώχνει στο κοινωνικό περιθώριο και τη γκετοποίηση. Ειδικά οι επίσκοποι και οι πρεσβύτεροί μας θα έλεγα πως έχουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία άμεση ανάγκη από εντατικό καταρτισμό για το πώς πρέπει να χειρίζονται στηρικτικά και όχι αφοριστικά, όλους τους ανθρώπους που προσέρχονται κοντά τους.

- Κατά καιρούς δίνεται μεγάλη δημοσιότητα στα σεξουαλικά σκάνδαλα που ταλανίζουν τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Αυτού του είδους τα προβλήματα δεν υπάρχουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία;

Α. Π.: Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς όσα συμβαίνουν στους κόλπους της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας πρέπει να παραδεχτούμε ότι συμβαίνουν και στους κόλπους κάθε Εκκλησίας και Θρησκείας. Προσωπικά γνωρίζω ότι τέτοια συμβάντα παρατηρούνται και στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Ασφαλώς αυτά είναι θλιβερές εξαιρέσεις και όχι ο κανόνας, όπως οι αστυνομικοί είναι κατά κανόνα νομοταγείς, αλλά συναντάς ακόμα και απατεώνες στις τάξεις του αστυνομικού σώματος. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στους κόλπους της Εκκλησίας.

- Πως αντιμετωπίζει αυτά τα φαινόμενα η Εκκλησία της Κύπρου;

Α. Π.: Η αντιμετώπιση ποικίλλει από την περίπτωση και τα ιδιάζοντα χαρακτηριστικά της, αλλά και από τον ποιμένα που αναλαμβάνει αυτή την αποστολή, καθώς και την αυστηρότητά του ή και την ποιμαντική του προσέγγιση. Γνωρίζω περιπτώσεις που κληρικοί καθαιρέθηκαν ή και εκδιώχθηκαν από την Κύπρο. Σε άλλες περιπτώσεις επιδείχθηκε επιείκεια και μπήκαν κάποιες ποινές, ενώ άλλες περιπτώσεις συγκαλύφθηκαν ή και συγκαλύπτονται μέχρι και σήμερα. Σέργιος και Βάκχος

- Στον χριστιανισμό υπάρχουν παραδείγματα ομοφυλόφιλων ανθρώπων που αγίασαν;

Ανδρέας Πιτσιλλίδης: Με κάθε επιφύλαξη σας αναφέρω ότι έχει διατυπωθεί από μερικούς ερευνητές η θεολογικοϊστορική άποψη ότι υπήρξαν κάποιες τέτοιες περιπτώσεις και ειδική αναφορά γίνεται στους Αγίους Σέργιο και Βάκχο. Προσωπικά έχω μελετήσει τέτοιες αναφορές, που έχουν μεν αρκετή τεκμηρίωση, αλλά θα ήθελα να έχω σαφέστερη και πληρέστερη εικόνα για να μπορέσω να τοποθετηθώ με βεβαιότητα.Δεν υπάρχει για τον Θεό άρσεν και θήλυ

- Θεολογικά ποια είναι η γνώμη σας για την ομοφυλοφιλία;

Ανδρέας Πιτσιλλίδης: Κάθε άνθρωπος είναι καθρέφτισμα και αντιφέγγισμα του Θεού Πατέρα. Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, ανόμοιος και ανεπανάληπτος, παιδί της θείας αγάπης. Δεν υπάρχει «στα μάτια του Θεού άρσεν και θήλυ, δούλος ή ελεύθερος, Ιουδαίος ή Έλλην» όπως διακηρύττει ο Απόστολος Παύλος. Το καινούργιο, το ριζοσπαστικό στοιχείο που έφερε η χριστιανική θεολογία είναι η υπέρβαση κάθε μορφής διάσπασης φύλου, φυλής, γλώσσας, πολιτισμού, κοινωνικής τάξης και προέλευσης.

Η βασιλεία του Θεού φέρνει μαζί της και μια αναδόμηση των διαπροσωπικών σχέσεων και ειδικά των σχέσεων των φύλων μέσα από την υπέρβασή τους ως παράγοντα διαχωρισμού και διάσπασης. Το φύλο και οι διαφορετικοί ρόλοι του άλλωστε, είναι για όσους ξέρουν από επιστήμη, κοινωνική κατασκευή και αποτέλεσμα μακραίωνων εξελικτικών διαδικασιών. Είμαι βέβαιος ότι οι ομοφυλόφιλοι άνθρωποι, αν είχαν δικαίωμα επιλογής, θα προτιμούσαν μια πιο αποδεκτή από το κοινωνικό σύνολο ερωτική σχέση και δεν θα επιθυμούσαν να είναι κοινωνικά απόβλητοι όπως σε μεγάλο βαθμό συμβαίνει σήμερα.

Για όσους γνωρίζουν από επιστήμη, όμως, δυστυχώς γι’ αυτούς, δεν έχουν δικαίωμα στην επιλογή. Είναι γενετικά, ορμονικά και σωματοψυχικά εξαναγκασμένοι σε ένα διαφορετικό από μας σεξουαλικό προσανατολισμό. Προσωπικά, με εκφράζει η δημόσια εκπεφρασμένη θέση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου, που όταν ρωτήθηκε για το ίδιο θέμα απάντησε πως πρέπει να μας διακρίνει ως χριστιανούς «σεβασμός στη διαφορετικότητα».

Ασφαλώς, λέγοντας αυτό κάποιος, δεν σημαίνει ότι επικροτεί ή ότι τον εκφράζει η ερωτική τάση κάποιων ανθρώπων προς το ίδιο φύλο. Σημαίνει απλώς ότι αποδέχεται κάθε άνθρωπο με τα δικά του χαρακτηριστικά.


ΠΗΓΗ:

ΑΚΤΙΝΕΣ,

« Η Αλήθεια»-26 Απριλίου 2010- Κατερίνα Ηλιάδη


No comments:

Post a Comment